Zweden (Thuisland van Tele2), op het Tele2 netwerk .
De Baltische staten Litouwen, Letland, Estland waar je op het Tele2 netwerk zit van deze 3 landen.
Kroatië,op het Tele2 netwerk.
Denemarken, op het TDC netwerk (ook wel bekent als het YouSee merk in Denemarken maar als je gaat roamen is dit nog steeds TDC).
Finland, op het DNA netwerk.
Mocht er nog een provider bijkomen wordt deze er bij gezet.
Bijna alle telefoons ondersteunen 4G bellen.
https://www.tele2.nl/zakelijk/klantenservice/mobiel/volte-oftewel-4g-bellen
Niet tijdens het roamen.
Ik ben blij dat ik gekozen heb voor een maandelijks op te zeggen abonnement. Navigeren, muziek luisteren of wat dan ook is simpelweg niet te doen op het ultra slome 2G netwerk op de meeste stukken Autobahn. Zelfs geld overboeken van je spaarrekening naar je doorlopende rekening is vaak te veel gevraagd.. Is dit een geld-kwestie (2/3G = lagere snelheid = minder verbruik = minder wholesale kosten voor Tele2) of is er een andere (goede) reden? Ik ben zeer benieuwd!
Het is niet echt de bedoeling dat we het originele topic aan blijven passen, Mocht je nieuwe 4G netwerken ontdekken dan kan ik dit wel regelen natuurlijk.
Hoi jeroenm,
Dankjewel dat je de topic verplaatst had, de topic geeft alleen nog niet dat het een sticky is.
Groetjes!
2 weken geleden had ik nog namelijk max 3G.
Ik kwam zonder problemen op het 4g netwerk van Proximus. Hier werd ik automatisch op gezet. Ik zal kijken of ik het netwerk nu binnenkrijg aangezien ik vlakbij de grens woon. Anders neem ik de volgende je keer een screenshot.
2 weken geleden had ik nog namelijk max 3G.
Ik kwam zonder problemen op het 4g netwerk van Proximus. Hier werd ik automatisch op gezet. Ik zal kijken of ik het netwerk nu binnenkrijg aangezien ik vlakbij de grens woon. Anders neem ik de volgende je keer een screenshot.
Als je dit zou willen doen graag!
Ben je pas klant bij Tele2? Want hoe was deze situatie tijdje terug voor jou?
Ik kon namelijk 2 weken geleden maar max op 3G roamen.
Laat maar iets horen als het lukt!
Btw Thailand is geen EU land maar je kan er vanaf 30 apri op 4G roamen op het AIS netwerk.
Ben vorigen week in België geweest maar kon maar max 3G krijgen hoor .
Ik ga op zoek naar een update voor jullie,
Ik kom hier volgende week op terug
groet Arjan
groet Arjan
Top dankjewel
groet Arjan
Hoi Arjan,
Al wat nieuws voor ons?
groet Arjan
Ook ik kijk smachtend uit naar (liefst goed) nieuws inzake 4G roaming.
Ik heb navraag gedaan en hier geen verdere mededelingen over gehad, anders dan al op de website staat.
Fijn weekend,
Arjan
Update:
Er zijn geen nieuwe roaming overeenkomste op 4G afgesloten sinds 2018 en ik denk dat deze er door Tele2 niet meer gaan komen. Nu hopen dat T-Mobile Nederland zo snel mogelijk Tele2 Nederland gebruik laat maken van haar 4g roaming afspraken nu de afbouw van 3g in sommige landen in gang is gezet.
Of dat dan een gratis ‘upgrade’ voor de Tele2 klant is moeten we nog maar afwachten. Ik denk het niet, zoals altijd moet het uit de lengte óf de breedte komen!!!
Ik heb navraag gedaan en hier geen verdere mededelingen over gehad, anders dan al op de website staat.
Fijn weekend,
Arjan
Jammer, niks persoonlijks maar als er volgende zomer nog niks veranderd ga ik misschien wel verder kijken helaas.. toen ik me abbo begin 2017 had afgesloten werd het me dezelfde zomer belooft, 1 van de redenen dat ik toen wel Tele2 had genomen.
Anno 2018 moet er toch wel meer schot inkomen.
Of dat dan een gratis ‘upgrade’ voor de Tele2 klant is moeten we nog maar afwachten. Ik denk het niet, zoals altijd moet het uit de lengte óf de breedte komen!!!
Nouja anno 2020 is het toch echt niet meer gek dat 4G in europa wel gemeengoed is geworden? wel in Nederland adverteren met dat 4G het beste is en 3G ouderwets (wat het ook is) maar hoger dan 3G roamen in andere EU landen is niet mogelijk.. Zeker nu 3G in afbouw. Gratis upgrade? anno 2020 is 4g in je buurlanden ontvangen gewoon normaal.
Zelfde problemen, nauwelijks 3g voorhanden dus geen verbinding. Dit met mijn zakelijke abonnement van Tele2.
Met de prive abonnementen van Ben en Hollands Nieuwe een perfecte verbinding in Tsjechie op 4g.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.