beantwoord

Geen 4G in België



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

28 reacties

Ben nu in NL en heb gewoon 4g van Tele2. Geen probleem. Echter dus wel in België. Lijkt toch iets te maken met Tele2 en buitenlandse providers. Mijn telefoon is gewoon oké. Dataroaming staat natuurlijk ook gewoon aan. Heb in België ook een netwerkherstel gedaan op mijn iPhone, dat hielp ook niets. 

Hoi mijn verbinding staat op automatisch en gaat dan naar Orange B. 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @elhombre thanks voor het aanmaken van je eigen topic en het invullen van je profiel! 

Met welk netwerk ben je verbonden? De volgende netwerken zouden 4G moeten hebben: Orange, Proximus en Telenet - BASE. Let hierbij op: Er zijn twee netwerken die Telenet BASE heten, waarvan alleen één 4G ondersteunt.

Maakt je toestel automatisch verbinding? Probeer dan eens handmatig verbinding te maken. Wellicht probeert je toestel met een ander netwerk te verbinden, waardoor dit niet vlekkeloos gaat. Ook het volledig uitzetten van je toestel kan helpen. Kun je daarnaast ook eens via Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken en data kijken of je hier 4G kunt selecteren?

Mocht het hiermee nog niet opgelost zijn, check dan even dit artikel en vooral het kopje Reset netwerkinstellingen:

 

Laat het me weten of dit helpt. Anders zoeken we uiteraard verder!