beantwoord

Waarom bieden jullie nog steeds geen eSIM aan?

  • 8 September 2022
  • 18 reacties
  • 14443 x bekeken

Beste Tele2,

Sinds de nieuwste iPhone nu slechts eSIM support en ik dit model graag wil kopen heb ik een eSIM nodig en dat wordt door Tele2 niet ondersteund. Mijn contract loopt nog anderhalf jaar, dus dit is niet ideaal. Waarom wordt deze techonologie nog niet ondersteund door jullie?

Mvg,

Yannick

icon

Beste antwoord door eric 8 September 2022, 06:28

Bekijk origineel bericht

18 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De nieuwste iPhone 14 ondersteund ook e-sim, maar heeft nog steeds een fysiek simslot.

Je kunt dus gerust zo'n toestel kopen.  Tele2 gaat ze ook zelf in de webshop staan. Hier staat de aankondiging. 

De nieuwste iPhone 14 ondersteund ook e-sim, maar heeft nog steeds een fysiek simslot.

Je kunt dus gerust zo'n toestel kopen.  Tele2 gaat ze ook zelf in de webshop staan. Hier staat de aankondiging. 

Dankjewel voor je snelle reactie. Erg fijn dat dit nog een mogelijkheid is.

Zijn er wel al plannen voor eSIM compatibiliteit met de huidige abonnementen?

Reputatie 7
Badge +12

E-sim en multisim zijn voorlopig alleen nog mogelijk met het T-mobile merk zelf. Voor de andere merken van T-mobile,  waaronder Tele2 zijn nog geen aankondigingen gedaan.

Nog eens onder de aandacht brengen;

 Wanneer e-sim bij tele2?

Reputatie 7
Badge +12

Op het forum geven ze nooit marktaankondigingen behalve als producten daadwerkelijk leverbaar zijn. Dus mocht je e-sim of multi sim nodig hebben,  dan kun je na afloop van je abonnement bij Tele2 overstappen naar t-mobile. 

Beste tele2, 

als een gift heb ik alleen iPhone vanuit de VS gekregen. Echter, dit model (iPhone 14) werkt alleen met een eSim. Zo zag ik dat tele2 momenteel eSim nog niet ondersteund, terwijl andere aanbieders in Nederland dit wel doen (T-mobile, KPN, Vodafone etc.). Bovendien biedt tele2 op andere locaties (Zweden en Estland) wel de mogelijkheden voor eSim. Is het de verwachting dat dit ook binnen een redelijke termijn voor Tele2 Nederland een mogelijkheid is? 
 

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 is geen onderdeel meer van de Tele2 group. Het merk is overgenomen door t-mobile. 

De verschillende merken van het bedrijf t-mobile verkopen in de basis dezelfde producten,  mobiele abonnementen.  Maar er zijn verschillen nodig. Zo is T-mobile het A merk met o.a. winkels en innovatieve add ons zoals e-sim en multi sim voor smartwatches. Tele2 kent geen winkels, verkoopt geen nieuwe vast internet meer en kent een lager prijspunt en minder add ons zoals e-sim.

Als je echt e-sim nodig hebt zul je moeten overstappen. Er is geen indicatie of en wanneer de andere merken, zoals Tele2 , e-sim gaat verkopen.

 

@eric , aangezien je aangeeft dat je over moet stappen en aangezien t-mobile en tele2 hetzelfde bedrijf zijn eigenlijk, is het dan mogelijk kosteloos over te stappen om het abonnement bij t- mobile voort te zetten en dan wel een Esim te krijgen? Zou wel fijn zijn om op dergelijke wijze tegemoet gekomen te worden door tele2 aangezien plannen voor een esim ook niet worden gedeeld….

Reputatie 7
Badge +12

@Dd1987 

Plannen over nieuwe producten worden nooit gecommuniceerd totdat ze beschikbaar zijn. E-sim is nog nooit bij Tele2 ter sprake geweest. 

De merken hebben hun eigen proposities en prijspunt. T-mobile is het A merk met alle toeters en bellen. Ook zijn er winkels voor de verkrijgbaarheid en service.  Tele2 is een online merk met standaard straight forward bellen en internet abonnementen waarbij de prijs wat lager kan zijn. Er zijn nog meer merken met zo hun eigen positie. 

Overstappen kan natuurlijk maar kosteloos pas nadat je het contract bij een merk aan het einde is. Je kunt eventueel wel afkopen als e-sim voor heel belangrijk is.

 

Reputatie 1

Ze zullen binnenkort toch echt wel moeten. Apple is van plan de Europese modellen van de iPhone 15 (Pro) zonder simkaartslot uit te voeren. Als Tele2 nog iPhones wil blijven verkopen zullen ze ook ESIM moeten gaan ondersteunen. 

Tele2. Willen jullie a.u.b aangeven of jullie wel of niet e-sim gaan aanbieden. Ik kan nu verlengen/overstappen en ik begin nu echt te twijfelen. Ik heb de e-sim nodig.

Reputatie 7
Badge +12

Hi @DennisdeMennis, er zijn nog geen plannen voor eSIM. Mocht je eSIM echt nodig hebben, dan kun je uiteraard terecht bij T-Mobile! Deze link stuurt je door naar alle informatie over eSIM bij T-Mobile. 😄

Tele2 heeft er kennelijk geen probleem mee om klanten te verliezen. Overigens is het prijsverschil tussen Tele2 en T-Mobile zeer gering en nauwelijks noemenswaardig. E-sim is toch echt de toekomst. Hopelijk komen jullie op tijd bij zinnen.  Jullie hebben daar nog 1 1/2 jaar de tijd voor.  jaren zit ik al bij Tele2. Niet lang meer dus. Triest. Het gaat wel leuk worden om te zien  wanneer alle topmodellen niet langer meer voorzien zijn van een sim tray. Dan gaan deze keuzes van jullie duur komen te staan. Maar ach waarom zou je anticiperen op de toekomst hè? 

Over 1 1/2 jaar loopt mijn abonnement af. Gaat vast geen Tele2 meer worden voor mij. Gezien jullie onverschilligheid jegens de huidige technologische ontwikkelingen. Het verbaast me dat ik nog 5G ontvang over jullie poep netwerk. Dat kan dan weer wel 

Geen wonder dat Tele2 failliet dreigde te gaan. Gebrek aan visie 

Reputatie 7
Badge +12

Ik begrijp je frustraties, maar Tele2 is 'gewoon' een merknaam van t-mobile Nederland,  net zoals Ben, simpel en t-mobile zelf. Dit bedrijf heeft het grootste aantal mobiele klanten van Nederland! Er is geen sprake van een faillissement.  Het mobiele netwerk waar al deze merken gebruik van maken wordt 'as we speak' helemaal vernieuwd. Het Zweedse Ericsson bouwt alle 5000 sites/ masten om en er wordt gelijk de laatste 5G technologie in gehangen. Zodra de 3.5 Ghz 5G veiling eindelijk wordt gehouden in Nederland kan t-mobile voor haar merken het mobiele netwerk direct in een groot deel van Nederland activeren. Dus er wordt zeer toekomst gericht gewerkt.

Dan ben je zeker vergeten om welke reden Tele2 is overgenomen. Tele2 is maar een kleine zuster, die kan zo opgeheven worden als die het niet goed genoeg doet. Wat je noemt over 5G is ook niet heel indrukwekkend. Nogmaals, ik ga met veel interesse aanzien hoe Tele2 het doet wanneer geen enkele top-model smartphone nog een fysieke simkaart gebruikt. Tegen die tijd ben ik allang geen klant meer. Want jullie lopen achter op de concurrentie (en ja, t-mobile valt ook onder concurrentie)

Reageer