Unlimited data in nieuwe Tele2 app werkt waardeloos

  • 10 October 2020
  • 41 reacties
  • 2912 x bekeken

Reputatie 3
  • Snapt hoe het werkt
  • 11 reacties

Sinds de nieuwe Tele2 app werkt de BundelBooster niet meer zoals voorheen. Ik kan pas 1 gb extra data toevoegen als de bundel helemaal OP is. En die is snel op als je bv via NLZIET televisie streamt over Apple TV. Eerst moet de mobiele data verbinding helemaal uitvallen voordat je weer doch slechts 1 gb kunt toevoegen. Televisie kijken met je Unlimited Data bundel is geen plezier meer als je weet dat de verbinding elk moment kan worden verbroken.  Daarnaast werkt ook de sms dienst ‘nog 1GB’  (toevoegen) door naar 1280 te sms’en niet meer. Sinds de introductie van de nieuwe Tele2 app is deze dienst door Tele2 zomaar ineens out of the blue geschrapt. Mijn man, ook unlimited data kan de nieuwe app nog niet installeren. Hij valt op dit moment nog onder het oude systeem. Bij hem werkt de sms service nu nog wel. Belachelijk dat dit nu lijkt te zijn geschrapt door Tele2. Op deze manier is Unlimited Data niet klantvriendelijk meer. En het is nog maar de vraag of je nog wel echt van Unlimited Data kunt spreken. Tele2 wat gaan jullie hieraan doen om dit probleem op te lossen? Dit gaat jullie veel klanten kosten😡😡😡


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

41 reacties

Bij een vergelijkend warenonderzoek, lijkt het erop dat ik maar snel bij KPN een Unlimited klant moet worden. 5G “echt” Unlimited voor 27,50€ waarbij de SMS upgrade wél werkt zodat je zonder onderbreking online blijft. 
 

Het was zooo fijn bij Tele2, tot de netwerk-downgrade en bijbehorende beperkingen. 

Excatly, ik heb ze ook gesproken je blijft op het netwerk en je mag zoveel 1gbs gebruiken ongeacht of je nou 10 of 100gb op een dag gebruikt alleen zou je wel elke keer kosten loos met de app of sms een gb registreren

Maar helaas mag ik nog niet overstappen van tele2 omdat ik nog een contact hebt met tele2 maar zodra die over is dan ben ik ook per direct weg. Terug naar kpn waar ik overigens van weg ging voor unlimited bij tele2 dus

 

En om nou een 2e abonnement te nemen om tele2 niet meer te gebruiken vind ik zonde van me geld

Plus ik kan daarna dit nummer niet meer overzetten en moet ik weer alles en iedereen op de hoogte brengen van mijn nieuwe nummer 

Reputatie 7

Waar ik veel last van heb is dat de internet verbinding verbreekt na aanvragen bundel booster. Hierdoor kan ik mijn downloads regelmatig niet afmaken, zoals het installeren van een OS update. Heel vervelend.

De verbinding verbreekt na 100% verbruik van de bestaande bundel, je kunt aanvullen vanaf 80% verbruik van de bestaande bundel. Indien je al een keer hebt aangevuld en dan flink gaat downloaden met hoge snelheid, dan is 80% gelijk aan 800MB en 100% gelijk aan 1GB. Het verschil is slechts 200MB en dat is er dan snel doorheen. De kans dat je verbinding verbreekt als je met flinke snelheid iets download is dus best aanwezig.

Reputatie 7
Badge +12

Bij kpn zie je dezelfde vragen bij gebruikers. Sommige klanten lopen tegen de FUP en bundelbooster aanvragen aan.

Als je ononderbroken en onbeperkt internet nodig hebt, zeker als je het voor meer dan alleen je telefoon nodig hebt is dit niet het juiste abonnement.

Bij een vergelijkend warenonderzoek, lijkt het erop dat ik maar snel bij KPN een Unlimited klant moet worden. 5G “echt” Unlimited voor 27,50€ waarbij de SMS upgrade wél werkt zodat je zonder onderbreking online blijft. 
 

Het was zooo fijn bij Tele2, tot de netwerk-downgrade en bijbehorende beperkingen. 

Fijne tip, dit ga ik verder onderzoeken.

Heb er nu al maanden last van

Waar ik veel last van heb is dat de internet verbinding verbreekt na aanvragen bundel booster. Hierdoor kan ik mijn downloads regelmatig niet afmaken, zoals het installeren van een OS update. Heel vervelend.

Kijk eens op het KPN forum, daar zie dezelfde klachten.

Is er een aanbieder waar je wel ononderbroken kan streamen? Zonder dat de verbinding wegvalt? 

KPN dus!?

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Den2 

Wat leuk dat je ons gevonden hebt. We helpen elkaar hier graag zo goed mogelijk aan oplossingen! De nieuwe manier van het activeren van de bundelbooster vind je niet prettig, laten we kijken hoe dat komt. 

Allereerst bedankt voor jouw duidelijke uitleg, ik kan mij voorstellen dat de verandering niet zo chill is. Ik leg je graag uit wat er precies anders is! Je krijgt elke dag een dagbundel van 5GB, dat blijft hetzelfde. Het is nu zo geregeld dat je de 1e bundelbooster van 1GB kan aanvullen als je nog 500MB data van jouw 5GB dagbundel over hebt. De bundelboosters daarop volgend kan je aanvullen op het moment dat de eerste 1GB bundelbooster helemaal op is. Wij zorgen ervoor dat de MijnTele2 app en de website wel blijven werken. Je kan dus altijd de bundel booster activeren, ookal is het internet van de eerste bundelbooster op. 

Ik weet dat het voorheen anders was geregeld maar wij hebben het nu net zo geregeld als bij T-Mobile. Jullie feedback wordt zeker meegenomen om deze processen kritisch tegen het licht te houden. Dank ook voor @Shilka hoe jij het omschrijft, dit schetst een goed beeld van de situatie. Weet dat wij het activeren van de bundelbooster nu veranderd hebben maar dat wij ook ontwikkelen dus dat er in de toekomst mogelijk dingen worden aangepast! 

Ik hoop dat het nu duidelijker is voor je. Als MijnTele2 niet goed werkt op het moment dat je jouw bundelbooster wilt activeren dan hoor ik het graag. Dan gaan wij er alles aan doen om dit te fixen! 

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar! :innocent:

Zoals ik aangaf in mijn vorige bericht, hebben wij jullie feedback meegenomen. Het is mogelijk om de bundelbooster via MijnTele2 aan te vragen of per SMS. Sms dan naar 1280 de tekst "NOG 1GB'’! :thumbsup:

 

Reputatie 7

Er is hier al een topic over met dezelfde strekking en antwoord. Tele2 blijft het goedkoopst met een unlimited abonnement. Wat jij wilt is helaas bij geen andere provider te krijgen. Nlziet streamen op je Apple tv is niet een usecase die beter geschikt is voor een vaste verbinding, niet een smartphone abonnement.

  budget Mobiel   is goedkoper &  heeft ook unlimited

Met een veel lagere, afgeknepen snelheid, theoretisch 5 Mbps.

Er is hier al een topic over met dezelfde strekking en antwoord. Tele2 blijft het goedkoopst met een unlimited abonnement. Wat jij wilt is helaas bij geen andere provider te krijgen. Nlziet streamen op je Apple tv is niet een usecase die beter geschikt is voor een vaste verbinding, niet een smartphone abonnement.

  budget Mobiel   is goedkoper &  heeft ook unlimited

Reputatie 6
Badge +2

Hartelijk dank voor uw bericht @Cas van Tele2 !

Voornaamste reden voor mij om nu toch reguliere WiFi aan te schaffen is omdat ik bang ben dat ik of mijn vrouw misschien elk moment een bericht kan ontvangen dat we “misbruik” maken mbt FUP. Ik had er eerlijk gezegd tot een paar dagen geleden nog nooit van gehoord. Maar hier in de community en inlezen elders op internet fora, maakte dat ik bang werd om als misbruiker van mobiele data op een dag te worden aangemerkt. Mijn geweten is helaas meer ontwikkeld dan bij de gemiddelde mens, en dat zou ik niet willen meemaken. Mijn vrouw en ik hebben allebei een unlimited data abonnement. Mijn hoogverbruik komt door NLZIET. Dat van mijn vrouw omdat ze haar eigen YouTube channel hobbymatig onderhoudt. Ook dat laatste zorgt voor hoogverbruik (misschien wel 10 gb per dag = 330 gb per maand). Het liefst had ik het gehouden zoals ik het had. Geen reguliere WiFi, maar alleen unlimited data voor ons 2. Vanuit het oogpunt om niet op een dag als misbruiker van mobiele data te worden aangemerkt heb ik nu een WiFi abonnement afgesloten bij Tmobile. Maar ik kan het door omstandigheden eigenlijk financieel bijna niet trekken. Lopen mijn vrouw en ik risico als misbruiker van mobiele data te worden aangemerkt? Of ben ik bang voor iets dat misschien helemaal niet zo is? Ik hoop van u te mogen horen!

 

Hallo @Den2,

Het kan nooit kwaad om een vaste internet aansluiting te hebben thuis. Met T-mobile kan je ook gebruik maken van het Uit en Thuis voordeel. Je hebt nu een Tele2 nummer, dit werkt alleen met een T-Mobile nummer. Dit kunnen we achter de schermen misschien wel voor je regelen! 
Je hoeft niet heel bang te zijn voor de waarschuwing, als je een waarschuwing krijgt bij veel data verbruik dan kan je jouw verbruik daarop aanpassen. Ik denk dat het alleen maar goed is om een vaste internet aansluiting thuis te hebben, zo kan je ongestoord NLziet gebruiken en jouw vrouw de Youtube video’s uploaden! :smile:

Reputatie 2

Bij een vergelijkend warenonderzoek, lijkt het erop dat ik maar snel bij KPN een Unlimited klant moet worden. 5G “echt” Unlimited voor 27,50€ waarbij de SMS upgrade wél werkt zodat je zonder onderbreking online blijft. 
 

Het was zooo fijn bij Tele2, tot de netwerk-downgrade en bijbehorende beperkingen. 

Reputatie 2

Echt wel een goede vraag als HD 8GB mobiele data kost voor een uitzending.

In 2020 kijken de meeste mensen alleen nog SD kwaliteit wanneer ze jaren ‘80 herhalingen (per ongeluk) aanklikken op YouTube. Of misschien de 1e 30 secondes can een film als de buffering is gestart. 
in de trein/bus/metro, kijkt menigeen gewoon Netlifx/Disney/HBO/Prime op minstens 720p. 
ja dat “kost” wellicht 8Gb. Maar jij weet ook dat Gb niets meer is dan een marketing tool om prijs differentiatie toe te passen in het abonnementsmodel…

Stroom ja, dat “kost” iets. 
Data kost niets. 

Reputatie 2

Hallo @Den2 

Wat leuk dat je ons gevonden hebt. We helpen elkaar hier graag zo goed mogelijk aan oplossingen! De nieuwe manier van het activeren van de bundelbooster vind je niet prettig, laten we kijken hoe dat komt. 

Allereerst bedankt voor jouw duidelijke uitleg, ik kan mij voorstellen dat de verandering niet zo chill is. Ik leg je graag uit wat er precies anders is! Je krijgt elke dag een dagbundel van 5GB, dat blijft hetzelfde. Het is nu zo geregeld dat je de 1e bundelbooster van 1GB kan aanvullen als je nog 500MB data van jouw 5GB dagbundel over hebt. De bundelboosters daarop volgend kan je aanvullen op het moment dat de eerste 1GB bundelbooster helemaal op is. Wij zorgen ervoor dat de MijnTele2 app en de website wel blijven werken. Je kan dus altijd de bundel booster activeren, ookal is het internet van de eerste bundelbooster op. 

Ik weet dat het voorheen anders was geregeld maar wij hebben het nu net zo geregeld als bij T-Mobile. Jullie feedback wordt zeker meegenomen om deze processen kritisch tegen het licht te houden. Dank ook voor @Shilka hoe jij het omschrijft, dit schetst een goed beeld van de situatie. Weet dat wij het activeren van de bundelbooster nu veranderd hebben maar dat wij ook ontwikkelen dus dat er in de toekomst mogelijk dingen worden aangepast! V

Ik hoop dat het nu duidelijker is voor je. Als MijnTele2 niet goed werkt op het moment dat je jouw bundelbooster wilt activeren dan hoor ik het graag. Dan gaan wij er alles aan doen om dit te fixen! 

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar! :innocent:

Hi Cas, je zal komende weken merken dat veel thuiswerkende “klanten” zich heel erg gaan irriteren aan zulke halfbakken oplossingen. 
wanneer je midden in je teams/zoom/meets/Skype zit, omdat je bundel weer “uitgebreid” moet worden in een browser. En dan ben je na 30 minuten stream en wat tekeningen delen al weer door die 1Gb heen. 
Vóór de wijziging, kon het zien aankomen, waarop je kon anticiperen door even snel een SMS te sturen. Dan bleef je in de sessie. 
 

het is er zeker niet beter op geworden zo...jammer dat mijn jaar abbo nog niet om is. Nu moet ik wachten op een overstap. 

Reputatie 7
Badge +12

Echt wel een goede vraag als HD 8GB mobiele data kost voor een uitzending.

Reputatie 2

Dat klinkt als een behoorlijke HD stream. Is er geen SD variant?

Serieus? Is dat een vraag?

SD? Het is 2020 Eric...

Reputatie 7
Badge +12

3 TB per maand op een mobiel abonnement? Tja, daar zit hem de oorzaak dat providers de FUP wat harder hanteren. 

Hartelijk dank voor uw bericht @Cas van Tele2 !

Voornaamste reden voor mij om nu toch reguliere WiFi aan te schaffen is omdat ik bang ben dat ik of mijn vrouw misschien elk moment een bericht kan ontvangen dat we “misbruik” maken mbt FUP. Ik had er eerlijk gezegd tot een paar dagen geleden nog nooit van gehoord. Maar hier in de community en inlezen elders op internet fora, maakte dat ik bang werd om als misbruiker van mobiele data op een dag te worden aangemerkt. Mijn geweten is helaas meer ontwikkeld dan bij de gemiddelde mens, en dat zou ik niet willen meemaken. Mijn vrouw en ik hebben allebei een unlimited data abonnement. Mijn hoogverbruik komt door NLZIET. Dat van mijn vrouw omdat ze haar eigen YouTube channel hobbymatig onderhoudt. Ook dat laatste zorgt voor hoogverbruik (misschien wel 10 gb per dag = 330 gb per maand). Het liefst had ik het gehouden zoals ik het had. Geen reguliere WiFi, maar alleen unlimited data voor ons 2. Vanuit het oogpunt om niet op een dag als misbruiker van mobiele data te worden aangemerkt heb ik nu een WiFi abonnement afgesloten bij Tmobile. Maar ik kan het door omstandigheden eigenlijk financieel bijna niet trekken. Lopen mijn vrouw en ik risico als misbruiker van mobiele data te worden aangemerkt? Of ben ik bang voor iets dat misschien helemaal niet zo is? Ik hoop van u te mogen horen!

 

En wat maakt het uit als je wordt aangemerkt als misbruiker van de mobile data? Ik en me broer hebben beide bericht gehad dat we misbruik maakte (ik bij 2/3TB per maand) en me broer bij 4TB per maand). Ik heb mijn verbruik toen aangepast door WiFi te gebruiken maar me broer is gewoon door blijven gaan me zijn verbruik. Dit heeft hij tot  3 maande na de waarschuwing volgehouden sinds 10 augustus zitten we lekker voor €26 per maand bij T-mobile. Die schijnen wat makkelijker te zijn met FUP. 

Reputatie 3

Hartelijk dank voor uw bericht @Cas van Tele2 !

Voornaamste reden voor mij om nu toch reguliere WiFi aan te schaffen is omdat ik bang ben dat ik of mijn vrouw misschien elk moment een bericht kan ontvangen dat we “misbruik” maken mbt FUP. Ik had er eerlijk gezegd tot een paar dagen geleden nog nooit van gehoord. Maar hier in de community en inlezen elders op internet fora, maakte dat ik bang werd om als misbruiker van mobiele data op een dag te worden aangemerkt. Mijn geweten is helaas meer ontwikkeld dan bij de gemiddelde mens, en dat zou ik niet willen meemaken. Mijn vrouw en ik hebben allebei een unlimited data abonnement. Mijn hoogverbruik komt door NLZIET. Dat van mijn vrouw omdat ze haar eigen YouTube channel hobbymatig onderhoudt. Ook dat laatste zorgt voor hoogverbruik (misschien wel 10 gb per dag = 330 gb per maand). Het liefst had ik het gehouden zoals ik het had. Geen reguliere WiFi, maar alleen unlimited data voor ons 2. Vanuit het oogpunt om niet op een dag als misbruiker van mobiele data te worden aangemerkt heb ik nu een WiFi abonnement afgesloten bij Tmobile. Maar ik kan het door omstandigheden eigenlijk financieel bijna niet trekken. Lopen mijn vrouw en ik risico als misbruiker van mobiele data te worden aangemerkt? Of ben ik bang voor iets dat misschien helemaal niet zo is? Ik hoop van u te mogen horen!

 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Den2 

Wat leuk dat je ons gevonden hebt. We helpen elkaar hier graag zo goed mogelijk aan oplossingen! De nieuwe manier van het activeren van de bundelbooster vind je niet prettig, laten we kijken hoe dat komt. 

Allereerst bedankt voor jouw duidelijke uitleg, ik kan mij voorstellen dat de verandering niet zo chill is. Ik leg je graag uit wat er precies anders is! Je krijgt elke dag een dagbundel van 5GB, dat blijft hetzelfde. Het is nu zo geregeld dat je de 1e bundelbooster van 1GB kan aanvullen als je nog 500MB data van jouw 5GB dagbundel over hebt. De bundelboosters daarop volgend kan je aanvullen op het moment dat de eerste 1GB bundelbooster helemaal op is. Wij zorgen ervoor dat de MijnTele2 app en de website wel blijven werken. Je kan dus altijd de bundel booster activeren, ookal is het internet van de eerste bundelbooster op. 

Ik weet dat het voorheen anders was geregeld maar wij hebben het nu net zo geregeld als bij T-Mobile. Jullie feedback wordt zeker meegenomen om deze processen kritisch tegen het licht te houden. Dank ook voor @Shilka hoe jij het omschrijft, dit schetst een goed beeld van de situatie. Weet dat wij het activeren van de bundelbooster nu veranderd hebben maar dat wij ook ontwikkelen dus dat er in de toekomst mogelijk dingen worden aangepast! 

Ik hoop dat het nu duidelijker is voor je. Als MijnTele2 niet goed werkt op het moment dat je jouw bundelbooster wilt activeren dan hoor ik het graag. Dan gaan wij er alles aan doen om dit te fixen! 

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar! :innocent:

Reputatie 3

Daar heeft @eric inderdaad gelijk in. Ik ben een ontevreden klant en ik zat er zelfs aan te denken om weg te gaan, maar er zijn geen alternatieven in de markt bij andere providers. Ik schaam me bijna om het te vertellen, maar gisteren heb ik bij Tele2 tmobile een WiFi abonnement met televisie afgesloten voor eerste 6 maanden 30 euro en daarna 6 maanden voor 45 euro. Goedkoper was het nergens anders te krijgen, op internet light na, bij Tele2. Ik zal mijn unlimited data mobiele abonnement na installatie van de monteur terug zetten naar limited (als dat kan). 

Reputatie 7
Badge +12

@Shilka je schrijft dat de klanten weglopen? Waar baseer je dat op? De paar extreme gebruikers die zich hier melden zijn misschien zoekende naar nieuw geluk, maar dat gaan ze nergens vinden. Zeker niet voor 25 euro zonder koppelverkoop. 

Als de gemiddelde bundels in de Nederlandse markt max 20gb per maand zijn en daar betaal je al snel tussen de 20 en 25 euro in met bellen, dan is een unlimited abonnementen voor de meeste mensen gewoon een manier om niet meer na te hoeven denken of ze in een maand meer dan 25 euro kwijt zijn. Je kunt normaal doen wat altijd al deed en hoef je niet elke dag de teller na te kijken. Maar als 30 x 5gb niet voldoende is voor 25 euro, tja, dan moet je toch een andere manier van connectiviteit zoeken.

 

Reputatie 3

Je beschrijft precies hoe ik me voel @Shilka !!!

Maar je kunt het toch geen misbruik noemen? En dat je dan moet wachten tot je internet er helemaal uit klapt ipv dat je bij de laatste 500 MB al kunt boosten is toch gewoon vervelend dan, dat kan ik zelfs als niet gebruiker van data bundels inzien? Het staat normaal gebruik van internet gewoon in de weg als je eerst moet wachten tot je internet het helemaal niet meer doet. Na elke gig compleet zonder internet te komen zitten verdient de naam unlimited data toch ook niet?

 

En dan nog het feit dat je bijna overal hier op de tele 2 pagina's niet juist voorgelicht wordt over dat je pas kunt boosten als de bundel helemaal op is. Neem bijvoorbeeld het meest recente telefoon aanbod van tele2 in de sticky van cas hier: https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/faq-levertijden-de-samsung-galaxy-note20-note20-ultra-80494

 

Als ik in dat topic doorklik naar de pagina waar de telefoon aangeboden wordt samen met de bundels etc, en ik klik bij databundels op meer informatie dan lees ik gewoon dit:

Bij een Unlimited Data abonnement krijg je van ons bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms’je, hierin staat hoe je gemakkelijk een gratis BundelBooster van 1GB aan kunt vragen. Je ontvangt de SMS als je nog 500MB over hebt. Hiermee voorkomen we misbruik, zodat jij de best mogelijke internet verbinding houdt!

 

Oftewel nog steeds geen woord dat je nu moet wachten tot de booster helemaal op is en je zonder internet komt te zitten. Dat zorgt toch alleen maar voor onnodige contact met de helpdesk, en onnodige frustratie bij de klanten? Dit kan veel beter en eerlijker gecommuniceerd worden, en het lijkt me voor klantbehoud voor tele2 zelf ook veel beter dat ze hier toch echt iets mee gaan doen, want je ziet de klanten gewoon weglopen nu. En als je bij aankoop belooft dat je bij 500 MB resterend kunt boosten, en dat blijkt dan gewoon niet waar te zijn, dan voelen mensen zich toch voor de gek gehouden? En terecht. Dit kan gewoon beter.

 

Reputatie 7

Ha @pipodeclown ik kijk of via streaming of met een kabel die mijn telefoon via HDMI rechtstreeks verbindt met mijn televisie. Ik merk dat dit kwa dataverbruik niet eens zo gek veel scheelt. Het schermpje van mijn telefoon is iets te klein voor mijn ogen inderdaad! Dus ik kijk wel gewoon over mijn tv.

Tja, (bijna) elke avond tv kijken is best veel en daar is een mobiel abonnement gewoon minder geschikt voor.