beantwoord

Wel bekabeld internet, maar geen internet via de Wifi??

  • 4 October 2021
  • 44 reacties
  • 1190 x bekeken

Hi Folks,
Heb een raar probleem waarvan ik in het forum vergelijkbare issues vind, maar geen oplossing welke bij mijn situatie eea oplost.

Daar wij in huis al enkele maanden een instabiel internet situatie hebben, besloot ik afgelopen week om het Tele2 comtrend 2 modem volledig te resetten naar de Tele2 aflever instellingen.
Nadat het modem opnieuw opgestart was heb ik via een bekabelde verbinding 192.168.1.1 ingegeven en een standaard scherm te zien gekregen waarop ik alleen het SSID en wachtwoord kon aanpassen wat ik uiteindelijk alleen voor het wachtwoord gedaan heb.

Hoewel het in eerste instantie leek alsof het netwerk en bijbehorend internet verbinding goed werkten, viel al snel de internet verbinding weg voor iedereen. Dus op de laptops en telefoons.
Hierbij betreft het een Windows omgeving, Linux, IOS en Android. Hij lijkt dus niet bv een Windows issue te zijn.
Reboten van het modem levert geen verbetering op. Alle devices zien de betreffende SSID en kunnen uiteindelijk wel verbinding maken, maar ste vast zonder internet verbinding. Heel soms is er weer 1 a 2 minuten een verbinding, maar die valt dan direct weer weg.
We hebben het afgelopen weekend mijn GSM als hotspot gebruikt en hoewel traag werkte dit eigenlijk voor allen zonder problemen.

Nu had ik nog mijn oude DV-2020 liggen en heb die volledig gereset met welbekende tandenstoker. Vreemd genoeg, exact hetzelfde resultaat!?  Wel bekabeld internet, maar niet via de Wifi?
Tenslotte bij een vriend zijn Comtrend2 modem geleend welke bij hem prima werkt, maar bij mij helaas weer hetzelfde probleem.

Dus we hebben drie verschillende modems geprobeerd welke allemaal “Tele2-default” gereset zijn, verschillende client toestellen welke ook verschillende OS'sen hebben.

Bij elke combinatie dus wel traag een Wifi verbinding te verkrijgen maar 99% van de tijd, GEEN internet verbinding!?

Tele2 helpdesk hebben de lijn doorgemeten en zien geen issues in de lijn of het modem.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

icon

Beste antwoord door Floor109 28 October 2021, 10:44

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

44 reacties

Als je zegt switch, bedoel je dan de 4 ethernet poorten op de comtrend? Of gebruik je een externe ethernet switch?

De vier RJ45 poorten op de Comtrend.
Overigens viel de internet verbinding gisteravond weer uit. Hebben het modem gereset waarna eea weer juist connecteerde.

Reputatie 6
Badge +7

Als je zegt switch, bedoel je dan de 4 ethernet poorten op de comtrend? Of gebruik je een externe ethernet switch?

De vier RJ45 poorten op de Comtrend.
Overigens viel de internet verbinding gisteravond weer uit. Hebben het modem gereset waarna eea weer juist connecteerde.

Check, nog steeds problemen dus.. Als ik de configuratie opnieuw laat instellen, valt alles wel weg en moet het gereset worden. Mag dit zo snel mogelijk? Of heb je liever dat we even contact opnemen

Hoi Floor,
Wat bedoel je precies met " configuratie opnieuw laat instellen ”?
Is dit gewoon een factory default, of willen jullie bepaalde instellingen aanpassen tov normaal?

 

Reputatie 6
Badge +7

Nee dit zijn de instellingen op de achtergrond, die het mogelijk maakt dat jouw modem verbinding maakt met de wijkcentrale. Dit is ook niet iets wat je zelf kunt doen, maar om die wijzigingen door te laten komen, moet je ook zelf een factory reset uitvoeren NADAT wij het opnieuw hebben ingesteld.

Vanmorgen lag alles er weer uit bedraad en wifi!?

Tweemaal het modem gereset …lijkt nu weer verbinding te hebben.

Snelheid is belabberd

 

 

Nogmaals gereset, nu lijkt de verbinding weer n normale snelheid te hebben

 

 

Maar snelheid verbinding lijkt grillig.
Gemiddeld denk zitten we nu rond de 9-Mbps
Uitschieters tot 16 en weer inkakkers naar 4-Mbps

 

 

Bij de lagere verbindingssnelheden zie ik ook dat de lijn fluctueert, grillig is.

 


203ms ping tijd?

Mijn zoon heeft een belangrijke presentatie welke hij vanuit thuis moet doen, dus graag even niets aan het modem veranderen!
Ik denk dat ik na de lunchtijd weer eea kan gaan resetten.

 

Reputatie 6
Badge +7

Ik doe niks zonder jouw toestemming, laatste verandering was de DNS server wat helaas dus geen verschil gaf (misschien zelfs nog wel meer problemen)

Toch raar, want zonder veranderingen hier heeft het internet tijdens het weekend betrouwbaar gefunctioneerd. Echter vanmorgen was alles weer “verbonden - geen internet”.
Heb het idee dat de problemen 's-morgens wat vaker zijn. Wakker worden en dan is er nergens internet

Als jullie nu de veranderingen invoeren, dan worden ze dus pas actief als ik het modem een factory reset geef?
Maw als jullie de veranderingen er nu inzetten, dan blijft de verbinding zoals nu intact en als ik het modem reset als ik straks terug ben dan worden de nieuwe instellingen pas geactiveerd?

Reputatie 6
Badge +7

Nee helaas “sloopt” het de lijn totdat jij een factory reset uitvoert zodat de nieuwe configuratie wordt ingeladen.

Ok, hoe kunnen we dit voor morgen afspreken?
Als jullie de veranderingen mogen (donderdag) in de middag kunnen uitvoeren dan heb ik voldoende tijd om de reset te doen en eea opnieuw in huis in te stellen dat alles weer werkt.
Stuur mij aub vooraf een bericht hoe laat jullie eea gaan doen.

Stel dat het veel slechter wordt of totaal niet werkt, kunnen jullie de settings dan toch nog weer snel terugzetten?

Dank voor jullie inzet!

Reputatie 6
Badge +7

Lijkt mij het beste dat we je even bellen zodra we het opnieuw gaan instellen.

We stellen het opnieuw in, dus alles zou weer moeten werken na een aantal minuten.

Top! 

Reputatie 6
Badge +7

Nummer is bekend, wil je je bericht even editten, anders kan iedereen je nummer zien. Het is een openbaar forum

Nummer is bekend, wil je je bericht even editten, anders kan iedereen je nummer zien. Het is een openbaar forum

Damm… dank voor de herinnering

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb je even een privebericht gestuurd

hoi Floor ik krijg weer vaker wachttijden en deze meldingen…