Hi Folks,
Heb een raar probleem waarvan ik in het forum vergelijkbare issues vind, maar geen oplossing welke bij mijn situatie eea oplost.
Daar wij in huis al enkele maanden een instabiel internet situatie hebben, besloot ik afgelopen week om het Tele2 comtrend 2 modem volledig te resetten naar de Tele2 aflever instellingen.
Nadat het modem opnieuw opgestart was heb ik via een bekabelde verbinding 192.168.1.1 ingegeven en een standaard scherm te zien gekregen waarop ik alleen het SSID en wachtwoord kon aanpassen wat ik uiteindelijk alleen voor het wachtwoord gedaan heb.
Hoewel het in eerste instantie leek alsof het netwerk en bijbehorend internet verbinding goed werkten, viel al snel de internet verbinding weg voor iedereen. Dus op de laptops en telefoons.
Hierbij betreft het een Windows omgeving, Linux, IOS en Android. Hij lijkt dus niet bv een Windows issue te zijn.
Reboten van het modem levert geen verbetering op. Alle devices zien de betreffende SSID en kunnen uiteindelijk wel verbinding maken, maar ste vast zonder internet verbinding. Heel soms is er weer 1 a 2 minuten een verbinding, maar die valt dan direct weer weg.
We hebben het afgelopen weekend mijn GSM als hotspot gebruikt en hoewel traag werkte dit eigenlijk voor allen zonder problemen.
Nu had ik nog mijn oude DV-2020 liggen en heb die volledig gereset met welbekende tandenstoker. Vreemd genoeg, exact hetzelfde resultaat!? Wel bekabeld internet, maar niet via de Wifi?
Tenslotte bij een vriend zijn Comtrend2 modem geleend welke bij hem prima werkt, maar bij mij helaas weer hetzelfde probleem.
Dus we hebben drie verschillende modems geprobeerd welke allemaal “Tele2-default” gereset zijn, verschillende client toestellen welke ook verschillende OS'sen hebben.
Bij elke combinatie dus wel traag een Wifi verbinding te verkrijgen maar 99% van de tijd, GEEN internet verbinding!?
Tele2 helpdesk hebben de lijn doorgemeten en zien geen issues in de lijn of het modem.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Je hebt dus wel internet maar je wifi verbinding stopt telkens?
Drie apparaten die allemaal stoppen met je wifi, lijkt op een locaal probleem.
Kijk eens welke kanalen er vrij zijn en gebruikt worden, misschien door je buren?
Gebruik een app als WiFi optimizer.
Je hebt toevallig geen basisstation van een DECT telefoon in de buurt van de modem?
De plaats van de modem, te kort bij een betonnen muur met veel ijzer?
Ik doe niks zonder jouw toestemming, laatste verandering was de DNS server wat helaas dus geen verschil gaf (misschien zelfs nog wel meer problemen)
Alle 4 switch poorten zijn nu in gebruik.
So far so good
Als je zegt switch, bedoel je dan de 4 ethernet poorten op de comtrend? Of gebruik je een externe ethernet switch?
Als je zegt switch, bedoel je dan de 4 ethernet poorten op de comtrend? Of gebruik je een externe ethernet switch?
De vier RJ45 poorten op de Comtrend.
Overigens viel de internet verbinding gisteravond weer uit. Hebben het modem gereset waarna eea weer juist connecteerde.
Als je zegt switch, bedoel je dan de 4 ethernet poorten op de comtrend? Of gebruik je een externe ethernet switch?
De vier RJ45 poorten op de Comtrend.
Overigens viel de internet verbinding gisteravond weer uit. Hebben het modem gereset waarna eea weer juist connecteerde.
Check, nog steeds problemen dus.. Als ik de configuratie opnieuw laat instellen, valt alles wel weg en moet het gereset worden. Mag dit zo snel mogelijk? Of heb je liever dat we even contact opnemen
Hoi Floor,
Wat bedoel je precies met " configuratie opnieuw laat instellen ”?
Is dit gewoon een factory default, of willen jullie bepaalde instellingen aanpassen tov normaal?
Nee dit zijn de instellingen op de achtergrond, die het mogelijk maakt dat jouw modem verbinding maakt met de wijkcentrale. Dit is ook niet iets wat je zelf kunt doen, maar om die wijzigingen door te laten komen, moet je ook zelf een factory reset uitvoeren NADAT wij het opnieuw hebben ingesteld.
Vanmorgen lag alles er weer uit bedraad en wifi!?
Tweemaal het modem gereset …lijkt nu weer verbinding te hebben.
Snelheid is belabberd
Nogmaals gereset, nu lijkt de verbinding weer n normale snelheid te hebben
Maar snelheid verbinding lijkt grillig.
Gemiddeld denk zitten we nu rond de 9-Mbps
Uitschieters tot 16 en weer inkakkers naar 4-Mbps


Bij de lagere verbindingssnelheden zie ik ook dat de lijn fluctueert, grillig is.

203ms ping tijd?
Mijn zoon heeft een belangrijke presentatie welke hij vanuit thuis moet doen, dus graag even niets aan het modem veranderen!
Ik denk dat ik na de lunchtijd weer eea kan gaan resetten.
|
Toch raar, want zonder veranderingen hier heeft het internet tijdens het weekend betrouwbaar gefunctioneerd. Echter vanmorgen was alles weer “verbonden - geen internet”.
Heb het idee dat de problemen 's-morgens wat vaker zijn. Wakker worden en dan is er nergens internet
Als jullie nu de veranderingen invoeren, dan worden ze dus pas actief als ik het modem een factory reset geef?
Maw als jullie de veranderingen er nu inzetten, dan blijft de verbinding zoals nu intact en als ik het modem reset als ik straks terug ben dan worden de nieuwe instellingen pas geactiveerd?
Nee helaas “sloopt” het de lijn totdat jij een factory reset uitvoert zodat de nieuwe configuratie wordt ingeladen.
Ok, hoe kunnen we dit voor morgen afspreken?
Als jullie de veranderingen mogen (donderdag) in de middag kunnen uitvoeren dan heb ik voldoende tijd om de reset te doen en eea opnieuw in huis in te stellen dat alles weer werkt.
Stuur mij aub vooraf een bericht hoe laat jullie eea gaan doen.
Stel dat het veel slechter wordt of totaal niet werkt, kunnen jullie de settings dan toch nog weer snel terugzetten?
Dank voor jullie inzet!
Lijkt mij het beste dat we je even bellen zodra we het opnieuw gaan instellen.
We stellen het opnieuw in, dus alles zou weer moeten werken na een aantal minuten.
Top!
Nummer is bekend, wil je je bericht even editten, anders kan iedereen je nummer zien. Het is een openbaar forum
Nummer is bekend, wil je je bericht even editten, anders kan iedereen je nummer zien. Het is een openbaar forum
Damm… dank voor de herinnering
Ik heb je even een privebericht gestuurd
hoi Floor ik krijg weer vaker wachttijden en deze meldingen…

Mhmm bijzonder, de verbinding met de wijkcentrale is niet weggevallen sinds gistermiddag 14:19, ook is de snelheid die binnenkomt uitstekend, 21Mbit download en 1Mbit upload, voor ADSL is dit perfect.
Is de snelheid ook zo laag als de router ertussen uit is?
De afgelopen weken is de internet verbinding weer helemaal ruk geweest.
Dan is er wel wifi verbinding maar geen internet. Dan is er wel internet via wifi, maar krijgen de bekabelde devices geen internet verbinding. Dan krijgt niets meer een verbinding.
We hebben Linux, Windows, Android en IOS clients met allen steeds dezelfde problemen. We hebben 3 verschillende Comtrend modems en een oude DV2020 geprobeerd. Wifi en Bekabeld!
@theocoppes
"Kijk eens welke kanalen er vrij zijn en gebruikt worden, misschien door je buren?
Gebruik een app als WiFi optimizer.”
Uiteraard ook geprobeerd en de Wifi optimizer gaf aan dat kan 11 leeg zou zijn en dat heeft bijna 2 a 3 jaar goed gefunctioneerd. Tijdens een support sessie heeft Tele2 zelf de modem weer ingesteld op AUTO channel.
Afgezien van het gegeven dat de modem al vele jaren op dezelfde plaats prima gefunctioneerd heeft, is deze omgeven door een tweetal gips wanden, een buitenmuur en een deur.
In de afgelopen iets meer dan een week hebben we via een promo een Ziggo modem in huis en daarmee is geen enkel uitval van internet verbinding geweest. Ook niet als de verbinding via Tele 2 er weer uit lagen.
Mijn persoonlijk idee is dat het iets te maken heeft met een verandering in de verbindingsscript welke Tele 2 in de achtergrond gebruikt om vanuit hun modem een verbinding met de TELE2 servers op te bouwen. Ook heb ik het gevoeld dat er iets is mbt de DNS instellingen en verbinding. Of dit twee separate issues zijn of twee zaken welke verbonden zijn weet ik niet.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.