Hi Folks,
Heb een raar probleem waarvan ik in het forum vergelijkbare issues vind, maar geen oplossing welke bij mijn situatie eea oplost.
Daar wij in huis al enkele maanden een instabiel internet situatie hebben, besloot ik afgelopen week om het Tele2 comtrend 2 modem volledig te resetten naar de Tele2 aflever instellingen.
Nadat het modem opnieuw opgestart was heb ik via een bekabelde verbinding 192.168.1.1 ingegeven en een standaard scherm te zien gekregen waarop ik alleen het SSID en wachtwoord kon aanpassen wat ik uiteindelijk alleen voor het wachtwoord gedaan heb.
Hoewel het in eerste instantie leek alsof het netwerk en bijbehorend internet verbinding goed werkten, viel al snel de internet verbinding weg voor iedereen. Dus op de laptops en telefoons.
Hierbij betreft het een Windows omgeving, Linux, IOS en Android. Hij lijkt dus niet bv een Windows issue te zijn.
Reboten van het modem levert geen verbetering op. Alle devices zien de betreffende SSID en kunnen uiteindelijk wel verbinding maken, maar ste vast zonder internet verbinding. Heel soms is er weer 1 a 2 minuten een verbinding, maar die valt dan direct weer weg.
We hebben het afgelopen weekend mijn GSM als hotspot gebruikt en hoewel traag werkte dit eigenlijk voor allen zonder problemen.
Nu had ik nog mijn oude DV-2020 liggen en heb die volledig gereset met welbekende tandenstoker. Vreemd genoeg, exact hetzelfde resultaat!? Wel bekabeld internet, maar niet via de Wifi?
Tenslotte bij een vriend zijn Comtrend2 modem geleend welke bij hem prima werkt, maar bij mij helaas weer hetzelfde probleem.
Dus we hebben drie verschillende modems geprobeerd welke allemaal “Tele2-default” gereset zijn, verschillende client toestellen welke ook verschillende OS'sen hebben.
Bij elke combinatie dus wel traag een Wifi verbinding te verkrijgen maar 99% van de tijd, GEEN internet verbinding!?
Tele2 helpdesk hebben de lijn doorgemeten en zien geen issues in de lijn of het modem.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
beantwoord
Wel bekabeld internet, maar geen internet via de Wifi??
Beste antwoord door Floor109
Lijkt mij het beste dat we je even bellen zodra we het opnieuw gaan instellen.
We stellen het opnieuw in, dus alles zou weer moeten werken na een aantal minuten.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.