beantwoord

Vaste telefoon geeft in gesprek toon

  • 12 October 2022
  • 6 reacties
  • 1895 x bekeken

Reputatie 1

"Goedeavond,

Ik zit met een vervelend probleem. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Ik heb een vaste telefoon “Gigaset “ waarbij ik regelmatig, wanneer ik wil bellen een “in gesprek toon krijg ". Als ik het knopje van de modem even indruk , “wifi eraf “ en daarna weer indruk ,dan kan ik weer bellen. Vaak gaat het dagen goed en en is er niets aan de hand. Daarna kan het als ik weer eens wil bellen weer “raak “zijn. Heb al contact gehad met tele2  hierover en zij hebben de boel nagekeken . Alles was volgens hen goed en ik heb een nieuwe modem gekregen. Maar helaas , de telefoon heeft nog steeds zeer regelmatig dezelfde kuren. 

De Gigaset is ,denk ik ,al ruim 7 jaar oud en wordt veelvuldig gebruikt. Zou ik een nieuwe telefoon moeten kopen of is er iets anders aan de hand.

Alle tips zijn welkom,

Alvast bedankt voor het meedenken, Mieke

icon

Beste antwoord door Floor109 15 October 2022, 17:23

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey Mieke,

Bedankt voor je duidelijke uitleg! Ik kan zelf niet in onze thuis-systemen anders had ik het graag zelf voor je onderzocht, maar hier op de Community denken we graag met je mee. @Floor109 @Des2000 hebben jullie enig idee wat hier aan de hand kan zijn en hoe dit op te lossen? 

Reputatie 4
Badge +3

Hi,

 

Je zou een andere telefoon kunnen proberen ( niet een van de zelfde gigaset ).

Even kijken of je van iemand een oude vaste telefoon kan lenen.

Zorg dat het basis station van de gigaset meer dan 1 meter bij het modem vandaan staat.

Je zou de telefoonkabel die loopt van de tel1 op het modem naar het basis station van de gigaset ff kunnen vervangen.

Anders zou ik toch nog eens contact opnemen met de klanten service van Tele2.

 

Groeten

 

Des

 

 

 

 

 

 

Reputatie 1

Goedenavond,

Alvast bedankt voor het willen meedenken.

Na het melden van dit probleem heb ik een nieuwe modem gekregen en ik heb tevens de telefoon kabel vervangen. Ik ben nu weken verder en het probleem is nog steeds aanwezig.

 

Ik had ergens iets gelezen over het “resetten van de telefoon ". Houdt in dat je alle stekkers van telefoon uit moet trekken maar hier zie ik tegenop omdat ik dan alles opnieuw moet programmeren ( telefoon nummers e,d.  Geen idee of dit zal helpen. Hebben jullie hier weet van ?

 

Groeten Mieke

Reputatie 6
Badge +7

Dit is hetzelfde probleem als jouw topic van 7 maanden geleden, dit ligt aan het witte comtrend2 modem.

Dit probleem is al erg lang bekend bij Tele2, ik weet niet wat de status is momenteel van deze storing, aangezien ik niet meer werkzaam ben bij Tele2. Maar je bent zeker niet de enige met dit probleem.

Telefoontoestel en kabels vervangen heeft geen nut, een tijdelijke oplossing is om het modem te resetten… Verder ben ik bang dat het afwachten is.

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie Floor.

Ik denk dat het inderdaad afwachten is. Momenteel gaat het redelijk. Soms is er dagenlang niets aan de hand en kan ik gewoon probleemloos bellen. Daarna gaat het vaak mis en moet ik steeds de modem resetten. Lastige daarbij is dat dan ook de Wifi eraf is en je ook geen t.v kunt kijken. 

 

Maar ja, ik heb al een andere modem gekregen en deze is denk ik zo'n witte comtrend2 , lijkt in ieder geval op de andere die ik een paar maanden geleden heb terug gestuurd. 

afwachten maar, bedankt , Mieke

Reputatie 7
Badge +12

Hi allemaal, de problemen met de Comtrend spelen inderdaad nog. Mijn collega's werken er nog hard aan. Mijn excuses voor het ongemak en ik hoop dat het snel wordt opgelost! 

Reageer