beantwoord

Vragen Tele2 Internet

  • 19 April 2019
  • 3 reacties
  • 390 x bekeken

Beste Tele2-experts,

Ik heb twee vragen over Tele2 internet:

- Heb je een vast ip-adres bij Tele2? Of is dit na een modem herstart weer een ander adres?
- Kun je in de huidige modems van Tele2 DNS-instellingen aanpassen (voor bijv. OpenDNS).

Het antwoord op bovenstaande vragen kan ik nergens vinden op de website.
icon

Beste antwoord door eric 19 April 2019, 15:09

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12
1) Je krijgt formeel geen vast IP adres. Toch blijkt in de praktijk dat het maar zelden wijzigt. Ik heb zelf al 3 jaar hetzelfde adres.
2) In het Tele2 modem kun je geen DNS aanpassingen doen. Dat zal je op (elke) PC level moeten invoeren.
Of je de DNS kunt wijzigen in een Tele2 modem is afhankelijk van de aanwezige infrastructuur op jou adres en welk abonnement je kiest. Je krijgt daar dan een passend modem bij.
Bij veel VDSL2 aansluitingen is het mogelijk om een ZTE modem te krijgen en in deze kun je wel de DNS naar believen aanpassen. Hier heb ik voor de snelle Cloudflare gekozen en werkt prachtig.

Mijn IP adres is in de loop der jaren alleen gewijzigd bij een andere abonnement zoals van ADSL naar VDSL want dan komt er ook een andere modem in huis. De huidige is alweer de nodige jaren hetzelfde.
Reputatie 5
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper