Het is jammer dat Tele2 geen admin rechten op het modem/router geeft zodat je instellingen kunt aanpassen. Dat Tele2 enige controle over het modem wil houden begrijp ik, maar lever dan een modem dat in bridge mode te zetten is zodat klanten hun eigen router kunnen gebruiken en kunnen instellen wat ze willen. Of lever de inloggevens zodat klanten hun eigen modem kunnen gebuiken. Je hoeft ze daarbij niet te ondersteunen, eigen modem of eigen router op eigen risico en zonder ondersteuning.
Heb Tele2 opgezegd vanwege dit gedoe en ga naar een provider waar ik wel zonder al te veel gedoe een SIP Trunk werkend kan krijgen en een modem in bridge mode en eigen router kan gebruiken.
Dat Technicolor modem/router is trouwens vervelend traag, opstarten duurt 5 tot 10 minuten, bij andere providers 1 tot 2 minuten. Opstarten doe je niet vaak, dus het is niet essentieel, maar wel irritant als je zaken moeten testen en enkele keren moet opstarten. Tele2, geef een paar euro meer uit voor een fatsoenlijke modem/router als je tevreden klanten wil.
Beste antwoord door Malamute
Bekijk origineel bericht