beantwoord

nog minder dan 10 Mb/s

  • 29 January 2020
  • 8 reacties
  • 293 x bekeken

We zijn al jaren klant van Tele 2 met nog steeds het aller eerste modem. 

En een aansluiting van 20 Mb/s en ja ik weet dat niet de volledige snelheid bereik zal worden. 

En nooit problemen mee gehad. 

Maar de laatste tijd is de internet snelheid wel erg laag het varieert tussen de 5 en 10 Mb/s.

Terwijl hier niets is verander of verplaats van de kabels of het modem. 

Ligt dat probleem aan het modem of hoe komt dat? 

Ik weet wel bij de buren was dat probleem ook die hadden gebeld en daar hadden ze op afstand de snelheid tot weer naar 15 Mb/s kunnen zetten.

Als dat bij ons ook zo is waarom wordt de Snelheid teug gesteld? 

Wordt dat gedaan dat gehoopt wordt dat de klanten ander pakketten moeten afsluiten? 

 

icon

Beste antwoord door pipodeclown 3 February 2020, 23:27

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7

Heb je gemeten over WiFi of bekabeld met het modem?

Je kan in het modem inloggen om te zien met welke snelheid het modem verbinding maakt met de centrale.

over de bekabeling de wifi van het modem was vanaf het begin waardeloos.

maar dat had ik met een router opgelost.

 

over de bekabeling de wifi van het modem was vanaf het begin waardeloos.

maar dat had ik met een router opgelost.

 

en het betreffende modem is een Davolink

Reputatie 5

Ik kan voor je kijken of ik iets raars aan je verbinding kan vinden. De modem zou op zich goed moeten weten ook al is hij wel wat verouderd inmiddels. Ik heb wel wat informatie nodig om dit te kunnen bekijken. Deze kan je sturen via een privébericht.

Hier stuur je een privébericht naar Jasper

 

Ik heb de volgende gegevens nodig: 

  • Je naam,
  • Je volledig adres,
  • Je geboortedatum,
  • Tevens de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer die bij ons bekend is. 
Reputatie 5

Bedankt voor de gegevens. Ik zie momenteel geen reden dat je verbinding instabiel of traag zou moeten zijn. Je modem is al langere tijd online zonder een groot aantal fouten wat instabiliteit zou kunnen zijn.

Tevens is er volgens het modem geen trage verbinding, je modem haalt 15 Mb/s binnen. Dit is de max op je huidige verbinding. 

Zou je misschien een speedtest kunnen doen? Daarna de resultaten hier weer neerzetten?

hier een afbeelding van de speedtest wat ik heb uit gevoerd via tele2.  en moet ik wel zeggen dat hij normaal nog verder terug valt dan wat men nu kunt zien. en hier kan men ook zien dat het wel instabiel is. 

 

Reputatie 7

Ik zie rechtsonder een WiFi icoon, meet je toch over WiFi?

Ik zie rechtsonder een WiFi icoon, meet je toch over WiFi?

met de test heb ik de kabel aan gesloten mijn pc dus niet gemeten via wifi. 

ik heb ook in het verleden al eens door gegeven zodra het regent dat geregeld ook het modem uitvalt en opnieuw opstart. 

maar heb ik verder ook niets meer over gehoord. 

en nee het modem staat niet buiten of vochtig voordat die vraag weer komt. 

 

maar goed ik stop met de discussie want is toch steeds het zelfde wordt op afstand testen gedaan en word gezegd geen probleem te vinden.  

maar toch bedankt voor de reactie en moeite 

Met vriendelijke groet