beantwoord

Last van lag op League of legends

  • 12 October 2020
  • 12 reacties
  • 664 x bekeken

Hallo,

 

Sinds vorige week heb ik een verhoging in mijn latency op league of legends van rond de 15-20 ms consistent naar 55-60 consistent. Ik heb nagecheckt met andere thuis en het gebeurt alleen als er een connectie naar de league of legends servers wordt gemaakt. Zodra ik een practice game start zie ik mijn latency tijdens het laadt scherm van 11ms omhoog schieten naar 60ms.

 

Andere games hebben geen bijzonderheden, zelfs een andere game van Riot, Valorant,  heeft normale latency(20ms).

 

Ik heb van de week van alles geprobeert, het getest en vervolgens weer teruggedraaid(om geen gekke instellingen op mijn computer te houden). Ook gebelt naar tele2 om erachter te komen of ik iets kon doen maar niks heeft geholpen. 

 

Alles aan mijn eind lijkt normaal dus het kan niet anders dan dat het aan Tele2 ligt. Ik voel me een beetje machteloos nu.

 

Is er iets tussen de Riot servers van league en Tele2 aan de hand? 

 

Links die op hetzelfde probleem duiden:

https://forum.kpn.com/internet-9/league-of-legends-hoge-ping-472039

https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/league-of-legends-en-verbinding-naar-server-76426

icon

Beste antwoord door Sauske 16 October 2020, 16:04

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Ik heb hetzelfde probleem sinds vrijdag, normaal 5-10ms, nu 50-60ms met extreme lag spikes

ik gebruik nu wtfast VPN, is gratis voor 7 dagen. En mijn ping is normaal. Dus ligt echt aan jullie server Tele2

ik gebruik nu wtfast VPN, is gratis voor 7 dagen. En mijn ping is normaal. Dus ligt echt aan jullie server Tele2

Ook als ik een VPN gebruik wordt het wat beter. Gaat dan naar rond de 40ms  zelfs als ik een andere locatie in Nederland pak.

 

Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand is.

 

Ik heb Windscribe VPN gebruikt trouwens. Ik check WTFast VPN even.

ik gebruik nu wtfast VPN, is gratis voor 7 dagen. En mijn ping is normaal. Dus ligt echt aan jullie server Tele2

Ook als ik een VPN gebruik wordt het wat beter. Gaat dan naar rond de 40ms  zelfs als ik een andere locatie in Nederland pak.

 

Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand is.

 

Ik heb Windscribe VPN gebruikt trouwens. Ik check WTFast VPN even.

Ik kan melden dat ik met WTFast ook weer normale latency heb. Wat is er mis met het tele2 netwerk?

Het ligt aan tele2 heb al contact gehad met riot support en ze geven aan dat het aan de isp (internetprovider ligt).

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Sauske,

Wat leuk dat je ons gevonden hebt. We helpen elkaar hier graag zo goed mogelijk aan oplossingen!

Top dat je al aardig wat getest hebt. Je bent ook behoorlijk warm! Heel simpel gezegd, het komt door de route die de pakketjes afleggen van Tele2 naar de servers van Riot. Het kan zijn dat deze meerdere stations passeert en daar wat blijft hangen. Wanneer je een VPN gebruikt wordt er een andere route gekozen en dat zal het verschil verklaren. Er wordt in ieder geval niets geblokkeerd. Zie dit artikel voor meer informatie: Uitleg van Riotgames .
Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. Ik sta voor je klaar! :muscle:

Hallo @Sauske,

Wat leuk dat je ons gevonden hebt. We helpen elkaar hier graag zo goed mogelijk aan oplossingen!

Top dat je al aardig wat getest hebt. Je bent ook behoorlijk warm! Heel simpel gezegd, het komt door de route die de pakketjes afleggen van Tele2 naar de servers van Riot. Het kan zijn dat deze meerdere stations passeert en daar wat blijft hangen. Wanneer je een VPN gebruikt wordt er een andere route gekozen en dat zal het verschil verklaren. Er wordt in ieder geval niets geblokkeerd. Zie dit artikel voor meer informatie: Uitleg van Riotgames .
Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. Ik sta voor je klaar! :muscle:

Ja ik heb nog wel een vraagje eigenlijk.

 

Het probleem is dus duidelijk. En ik heb hun uitleg inderdaad gezien en dacht al dat het daarop duiden.

 

Jullie weten dus al wel dat er iets fout gaat hier. Nu zou ik graag willen weten of dit probleem aangepakt wordt en wanneer het opgelost is.

Ik heb hetzelfde probleem, regio groningen.

https://support-leagueoflegends.riotgames.com/hc/en-us/articles/201752674-Network-System-and-League-of-Legends-Logs

 

Ik heb volgens de instructies van riotgames een Tracert uitevoerd naar hun servers, en daaruit wordt duidelijk dat er ergens in het pad van tele2 naar riotgames een timeout zit, dat is de oorzaak van de hogere ping de laatste paar weken. Bij mij is het van 10-20 naar 60-70 gegaan. 

Hallo @Sauske,

Wat leuk dat je ons gevonden hebt. We helpen elkaar hier graag zo goed mogelijk aan oplossingen!

Top dat je al aardig wat getest hebt. Je bent ook behoorlijk warm! Heel simpel gezegd, het komt door de route die de pakketjes afleggen van Tele2 naar de servers van Riot. Het kan zijn dat deze meerdere stations passeert en daar wat blijft hangen. Wanneer je een VPN gebruikt wordt er een andere route gekozen en dat zal het verschil verklaren. Er wordt in ieder geval niets geblokkeerd. Zie dit artikel voor meer informatie: Uitleg van Riotgames .
Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. Ik sta voor je klaar! :muscle:

Leuke reactie, maar gaat het probleem ook worden opgelost? Er zijn meerdere mensen die dit nu ervaren en nergens heb ik een reactie zien staan waar er daadwerkelijk ook echt naar het probleem wordt gekeken.

Ik lijk weer normale latency te hebben. Hopelijk heeft de rest dat ook.

 

Zelf niks gedaan, dus waarschijnlijk heeft Tele2 het probleem gefixt?

Ik lijk weer normale latency te hebben. Hopelijk heeft de rest dat ook.

 

Zelf niks gedaan, dus waarschijnlijk heeft Tele2 het probleem gefixt?

bij mij is alles weer normaal!

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey guys,

Goed om te horen dat het gefixt is! Het was niet een probleem aan onze zijde. De hoge ping komt voor op 1 spel, andere spellen van Riot hadden namelijk geen issues. Die draaien meestal op hun eigen server.
TS linkt ook naar een topic bij de groene concurrent. Mensen die daar klant zijn haddenen hetzelfde probleem. Als het een tele2 issue zou zijn dan zouden die er geen last van hebben. ik vermoed zo maar eens dat bij RIOT games de League server issues had. Gezien veel landen in een 2e lockdown zitten of bijna terecht komen zie je dat het online gamen weer extreem aan het stijgen is. Veel plezier met League of Legens! :muscle: