Ik heb sinds zo'n anderhalve week/twee weken problemen met een spel dat ik speel: League of Legends. Ik heb een raar soort lag die ik nog nooit eerder heb gehad. Mijn FPS is goed, mijn ping/ms is nooit hoger dan 16. Dus ik snapte niet waar dit vandaan kwam. Ik dacht eerst dat het mijn muis of pc was dus heb ik het spel opnieuw geinstalleerd, dat werkte niet. Nieuwe muis gekocht, maakte geen verschil. En nog heel veel andere dingen geprobeerd die ik online kon vinden. Uiteindelijk zelfs Windows opnieuw geinstalleerd.
Ik heb het probleem alleen in League of Legends dus besloot ik contact op te nemen met Riot Support. Ik moest hen een aantal logs sturen en zij kwamen tot de conclusie dat er iets mis is tussen de servers van het spel en de internet provider en vertelden mij dat ik contact met jullie moest zoeken. Ik heb dit via twitter gedaan, maar mij werd verteld dat er niks mis is. Ik heb een nieuwe modem gekregen, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Het is heel frustrerend, omdat ik er niks aan kan doen en mij verteld word dat mijn internet gewoon goed is. Ik ben daarom nog eens gaan googlen en kwam dit tegen.
Dit heeft hij recentelijk gepost en ik heb zo'n vermoeden dat er bij Tele2 hetzelfde probleem aan de hand is aangezien Riot Support mij verteld dat de verbinding naar de servers niet goed is en dat is hier ook het geval. Zij kunnen dan ook niks voor me betekenen en vertellen me dat jullie de enige zijn die dit kunnen oplossen.
Ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden, want ik heb al zoveel contact gezocht met jullie/makers van het spel en ik heb al zoveel zelf geprobeerd.
Bladzijde 1 / 1
Hé Samchibi,
Bedankt voor je bericht, ik begrijp waarom je het vermoeden hebt dat je probleem hetzelfde is als het voorbeeld van respectapo. Voordat ik je verder kan helpen wil ik graag een toch een aantal zaken uitsluiten en heb daarvoor de volgende gegevens van je nodig:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
Gebruik deze link om mij een privbericht te sturen: Privbericht naar Kevin.
Zou je daarnaast nog kunnen vertellen wat je precies ervaart? Is het standaard lag waarbij je personage traag reageert wanneer je klikt of skills gebruikt via je toetsenbord?
Groet, Kevin
Bedankt voor je bericht, ik begrijp waarom je het vermoeden hebt dat je probleem hetzelfde is als het voorbeeld van respectapo. Voordat ik je verder kan helpen wil ik graag een toch een aantal zaken uitsluiten en heb daarvoor de volgende gegevens van je nodig:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
Gebruik deze link om mij een privbericht te sturen: Privbericht naar Kevin.
Zou je daarnaast nog kunnen vertellen wat je precies ervaart? Is het standaard lag waarbij je personage traag reageert wanneer je klikt of skills gebruikt via je toetsenbord?
Groet, Kevin
Ik heb een PB gestuurd.
Ik heb normaal nooit lag, maar het is een heel apart soort lag. Niet de standaard lag. Het voelt alsof mijn personage soms ineens niet reageert of doorgaat met het lopen waar ik daarvoor klikte, terwijl ik al op iets anders had geklikt. Mijn personage voelt ook sloom aan, niet zoals het hoort. En het maakt het spelen heel lastig. Als je naar de game en mijn personage kijkt, ziet het er wel gewoon normaal uit, het voelt alleen niet normaal. Skills gebruiken gaat gewoon goed, alleen omdat mijn personage niet goed reageert zo nu en dan en sloom aanvoelt gaat het wel moeizaam.
Ik zou normaal denken dat het aan mijn pc/muis of aan de game ligt, maar dat is niet het geval aangezien ik al alles geprobeerd heb. Ik heb het ook op mijn moeders laptop geprobeerd en daar ervaar ik hetzelfde probleem. En de Support Service van de game geeft heel duidelijk aan dat er problemen zijn met de verbinding tussen de Riot Server en de provider, dat is ook het enige probleem wat ze aan de hand van de logs die ik gestuurd heb konden vinden. En omdat ik die post gevonden heb met iemand die precies rond hetzelfde moment dezelfde problemen heeft, lijkt het me heel waarschijnlijk dat er een soortgelijk probleem is.
Ik heb normaal nooit lag, maar het is een heel apart soort lag. Niet de standaard lag. Het voelt alsof mijn personage soms ineens niet reageert of doorgaat met het lopen waar ik daarvoor klikte, terwijl ik al op iets anders had geklikt. Mijn personage voelt ook sloom aan, niet zoals het hoort. En het maakt het spelen heel lastig. Als je naar de game en mijn personage kijkt, ziet het er wel gewoon normaal uit, het voelt alleen niet normaal. Skills gebruiken gaat gewoon goed, alleen omdat mijn personage niet goed reageert zo nu en dan en sloom aanvoelt gaat het wel moeizaam.
Ik zou normaal denken dat het aan mijn pc/muis of aan de game ligt, maar dat is niet het geval aangezien ik al alles geprobeerd heb. Ik heb het ook op mijn moeders laptop geprobeerd en daar ervaar ik hetzelfde probleem. En de Support Service van de game geeft heel duidelijk aan dat er problemen zijn met de verbinding tussen de Riot Server en de provider, dat is ook het enige probleem wat ze aan de hand van de logs die ik gestuurd heb konden vinden. En omdat ik die post gevonden heb met iemand die precies rond hetzelfde moment dezelfde problemen heeft, lijkt het me heel waarschijnlijk dat er een soortgelijk probleem is.
Bedankt voor je bericht Samchibi,
Je verbinding meet goed en vrijwel foutloos, dit is dus goed. Ik heb even overlegd met onze hoofd technische dienst en voordat ze een specifiek onderzoek kunnen uitbesteden willen ze graag van je weten of je met je PC op een andere verbinding kan testen of het daar wel of niet goed gaat.
Het belangrijk dat je uitsluit dat er geen andere bronnen op het netwerk zitten die problemen kunnen veroorzaken. Het is daarom belangrijk oom ook te testen met wifi uitgeschakeld in het modem (als je niet weet niet je dit doet dan help ik je daarbij) en alleen het apparaat aangesloten waar om je op dat moment Leage of Legens op speelt, controleer ook even of je op die PC nog programma's in de achtergrond hebt draaien die gebruik maken van je verbinding en sluit deze.
Zou je daarnaast o.a. nog 3+ tests kunnen uitvoeren via https://www.meter.net/ping-test/ en de resultaten in dit topic kunnen posten? Heb je het probleem daarnaast zowel 's ochtends, 's middags als 's avonds?
Het is nogal wat maar ik hoor graag je bevindingen!
Groet, Kevin
Je verbinding meet goed en vrijwel foutloos, dit is dus goed. Ik heb even overlegd met onze hoofd technische dienst en voordat ze een specifiek onderzoek kunnen uitbesteden willen ze graag van je weten of je met je PC op een andere verbinding kan testen of het daar wel of niet goed gaat.
Het belangrijk dat je uitsluit dat er geen andere bronnen op het netwerk zitten die problemen kunnen veroorzaken. Het is daarom belangrijk oom ook te testen met wifi uitgeschakeld in het modem (als je niet weet niet je dit doet dan help ik je daarbij) en alleen het apparaat aangesloten waar om je op dat moment Leage of Legens op speelt, controleer ook even of je op die PC nog programma's in de achtergrond hebt draaien die gebruik maken van je verbinding en sluit deze.
Zou je daarnaast o.a. nog 3+ tests kunnen uitvoeren via https://www.meter.net/ping-test/ en de resultaten in dit topic kunnen posten? Heb je het probleem daarnaast zowel 's ochtends, 's middags als 's avonds?
Het is nogal wat maar ik hoor graag je bevindingen!
Groet, Kevin
- Ik heb het geprobeerd met wifi uitgeschakeld, maakte geen verschil
- Ik heb alle (achtergrond)programma's die ik kon uitschakelen tijdens het spelen, uitgeschakeld. Maakte ook geen verschil helaas.
Ik heb het probleem altijd dus het tijdstip maakt niet uit.
https://www.meter.net/ping-test/201918-24926-fa19.html
https://www.meter.net/ping-test/201918-24962-9a51.html
https://www.meter.net/ping-test/201918-24988-d556.html
https://www.meter.net/ping-test/201918-24988-d556.html
https://www.meter.net/ping-test/201918-25036-8175.html
https://www.meter.net/ping-test/201918-25036-8175.html
https://www.meter.net/ping-test/201918-25259-3c90.html
De testen zijn na elkaar gedaan.
- Ik heb alle (achtergrond)programma's die ik kon uitschakelen tijdens het spelen, uitgeschakeld. Maakte ook geen verschil helaas.
Ik heb het probleem altijd dus het tijdstip maakt niet uit.
https://www.meter.net/ping-test/201918-24926-fa19.html
https://www.meter.net/ping-test/201918-24962-9a51.html
https://www.meter.net/ping-test/201918-24988-d556.html
https://www.meter.net/ping-test/201918-24988-d556.html
https://www.meter.net/ping-test/201918-25036-8175.html
https://www.meter.net/ping-test/201918-25036-8175.html
https://www.meter.net/ping-test/201918-25259-3c90.html
De testen zijn na elkaar gedaan.
Hé Samchibi,
Bedankt voor je bericht en het uitzoeken. Ik heb de informatie over het probleem doorgestuurd naar de technische dienst.
Ik moet er wel bij zeggen dat er geen garantie is dat ze dit probleem kunnen oplossen of hoe lang het kan duren voordat het een oplossing hebben. Ik zal mijn best doen het dossier in de gaten te houden op update maar mocht je na enige tijd nog geen reactie van mij hebben stuur mij dan even een reminder via dit topic en dan ga ik direct voor je kijken of er al nieuws is!
Groet, Kevin
Bedankt voor je bericht en het uitzoeken. Ik heb de informatie over het probleem doorgestuurd naar de technische dienst.
Ik moet er wel bij zeggen dat er geen garantie is dat ze dit probleem kunnen oplossen of hoe lang het kan duren voordat het een oplossing hebben. Ik zal mijn best doen het dossier in de gaten te houden op update maar mocht je na enige tijd nog geen reactie van mij hebben stuur mij dan even een reminder via dit topic en dan ga ik direct voor je kijken of er al nieuws is!
Groet, Kevin
Hé Samchibi,
De technische dienst heeft geen problemen in het netwerk kunnen vinden. Speelt het probleem nog of is het inmiddels al opgelost?
Groet, Kevin
De technische dienst heeft geen problemen in het netwerk kunnen vinden. Speelt het probleem nog of is het inmiddels al opgelost?
Groet, Kevin
Ik heb niets meer van je vernomen en zal je topic daarom nu sluiten
Klik hier als je een nieuw topic wil openen
Klik hier als je een nieuw topic wil openen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.