beantwoord

ISRA

  • 22 August 2019
  • 17 reacties
  • 808 x bekeken

Hallo, net ons Tele2 internet pakket binnen en nu aan het worstelen met de aansluiting... Nou heb ik totaal geen verstand van ISRA punten en aansluitingen, kan iemand mij op weg helpen? Heb een paar foto's uit de meterkast bijgevoegd. Alvast dank voor de hulp! Groet Kai
icon

Beste antwoord door Malamute 27 August 2019, 11:40

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 4
Hallo kkrabben,

Op de ronde aansluitdoos in de middelste foto komen telefoonkabels uit, er is alleen niet te zien welke kabel je nu precies moet hebben.
Waar leiden die 3 kabels heen, is er 1 die in de meterkast nog op een ander aansluitpunt is aangesloten, zo'n ronde koker die in de handleiding als type 3 is aangeduid b.v.?
Bedankt voor de snelle reactie, excuses voor de vertraging hier. Bijgevoegd nog een paar foto’s. De onderste linker kabel van foto 1 gaat wel naar een soort kastje (foto 2) dat weer verbonden is aan het buisje op foto 3. De andere 2 kabels uit het ronde kastje verdwijnen in plafond en vloer (foto 4 en 5). Hoop dat iets verduidelijkt...
Reputatie 4
Dan lijkt het mij dat je de onderste linkerkabel moet hebben, ik zou die loshalen uit die ronde aansluitdoos en dan de rode en blauwe aansluitdraden aansluiten op het aansluitkastje zoals in de handleiding staat onder type 3.
Wederom dank! Dan is het volgende probleem dat er geen aansluitdoos in het geleverde pakket zit, alleen de modem, adapter, kabels en telefoonstekker...
ik las nog even verder op het forum, als ik het goed begrijp is het rondje kastje een PTT lasdoos net als in https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/isra-punt-tele2-53178
Reputatie 4
Als je geen aansluitkastje hebt gehad dan zou je ook de kabel, zoals uitgelegd in de handleiding bij Type 4, kunnen doorknippen en dan in de ronde lasdoos aansluiten op de rode en blauwe draden van de onderste linkerkabel.
Je moet dan alleen de onderste linkerkabel aangesloten laten in de lasdoos, de andere kabels moet je dan loshalen omdat die anders het signaal kunnen verstoren.
Oké, dus als ik goed begrijp: in de ronde lasdoos haal in alle aangesloten draadjes los, behalve de rode en blauwe draden die uit de onderste linkerkabel komen. De meegeleverde telefoonkabel knip ik door en sluit ik aan op dezelfde punten waar de rode en blauwe draden van de onderste linker kabel zijn aangesloten. Klopt dit zo?
Reputatie 4
Ja klopt, wel de middelste 2 draden van de bijgeleverde kabel gebruiken om aan te sluiten, de buitenste 2 doen niets.
bedankt voor alle hulp, heel fijn! inmiddels de meeste draden losgehaald (zie foto’s). Ik zie nu dat de onderste twee kabels ook met elkaar verbonden zijn via het gele draadje. Moet ik daar nog iets mee? En wat doe ik alle losgehaalde draadjes? Laat ik die gewoon zo hangen of...?
Reputatie 4
Die gele is een huls die om de (blanke) aarde draden zit, die kan je ook loshalen.
Ik zou eerst kijken of je internet werkt, daarna kan je de niet gebruikte kabels loshalen van de muur, je zou ze kunnen afknippen of oprollen en met een tie-wrapje vast kunnen zetten waar ze de vloer of plafond ingaan voor het geval ze ooit nog gebruikt gaan worden.
Van de linker onderste kabel zou je de oranje, witte en blanke draad (waar nu de gele huls omzit) af kunnen knippen als alles werkt, je kan ze ook aansluiten op de niet gebruikte contacten in die lasdoos.
Oké bedankt! Het internet zou moeten werken vanaf vanavond 6 uur, dus ik ga het vanavond of morgen testen of alles werkt
Reputatie 4
Graag gedaan, laat nog even weten of het gelukt is.
Ik ben er nog niet uitgekomen, de monteur van Tele2 die net langs was ook niet. KPN zelf mag nu deze kant op komen om de boel te bekijken. Wordt nog steeds vervolgd dus...
Reputatie 3
Badge +5
Is het allemaal gelukt met de KPN monteur?

Groeten Anton
Hoi Anton, ja gelukt we zijn online!
Reputatie 3
Badge +5
Top! Dat is goed om te horen. Ik laat het topic nog even open staan.

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb niks meer van je gehoord verder en ga er dan vanuit dat het is opgelost. Bij deze heb ik het topic gesloten.