beantwoord

ISRA Punt Tele2

• 20 maart 2016
  • 6 reacties
  • 1184 x bekeken

• Durft te posten
  • 1 reactie
Ik wil een modem aansluiten en zoek daar voor het ISRA punt. Als bijlage twee afbeeldingen.
Het is een appartement, gebouwd in 1965, dus het is allemaal ouwe meuk in de meterkast.
Wat is nu precies het ISRA PUNT? En waar sluit ik het modem op aan?
Moet ik een stekkertje maken op die vier draadjes die uit die witte kabel komen of moet ik
het zoeken in die ptt aansluiting? Die witte kabel is trouwens aangesloten op die ptt
aansluiting. Zo'n varkenssnuit aansluiting voor de telefoon heb ik trouwens nergens in huis kunnen vinden!
Ik heb geen idee hoe verder. wie helpt!?
icon

Beste antwoord door Help2014 20 maart 2016, 22:47

Dit is een "good old" PTT lasdoos :S
Het grijze kabeltje komt van het ISRA punt daar de andere foto laat zien dat die witte kabel loos is,..
Uit dat grijze kabeltje zitten rood en blauw aangesloten en die aders zijn belangrijk.
Je hebt een RJ11 tang nodig en een RJ11 connector (4-polig) de blauwe en rode ader moeten in de midden zitten dat is van belang!!
Dan de geknepen RJ11 in de DSL poort van het modem klikken.
Een eventuele telefoon kan dan in de tel.1 poort van het modem.

Succes!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dit is een "good old" PTT lasdoos :S
Het grijze kabeltje komt van het ISRA punt daar de andere foto laat zien dat die witte kabel loos is,..
Uit dat grijze kabeltje zitten rood en blauw aangesloten en die aders zijn belangrijk.
Je hebt een RJ11 tang nodig en een RJ11 connector (4-polig) de blauwe en rode ader moeten in de midden zitten dat is van belang!!
Dan de geknepen RJ11 in de DSL poort van het modem klikken.
Een eventuele telefoon kan dan in de tel.1 poort van het modem.

Succes!
Reputatie 5
Badge +3
Nog even over die grijze kabel, ik kan op de foto niet waarnemen of buiten de groen/gele adertjes daadwerkelijk rood en blauw zijn, maar dat maakt op zich niet veel uit, die 2 moeten dus in de midden worden geknepen, dus de adertjes onder (tegenover) de rode en de groene van de loze witte kabel!, hoop dat het nu duidelijk is 😃
Reputatie 5
Badge +3
Mocht bovenstaande allemaal te omslachtig zijn dan kan het nog simpeler :?
Bij de rechter foto op de witte aangestripte kabel een RJ11 connector knijpen, wel opletten dat de rode en groen in de midden komen, als het nu niet lukt??
Bedankt voor je reactie Help2014! Maar het is mij nog niet helemaal duidelijk, ik heb je een prive bericht gestuurd.
Moet ik die rj connector knijpen op die draadjes uit de grijze kabel en dus de ptt lasdoos volledig losmaken? Het is mij alleen om internet te doen, ik hoef niet te bellen verder.
Reputatie 5
Badge +3
Hier de foto, de onderste connector dus RJ11

Het lasdoosje kan je weer dichtschroeven.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi t010,

Ben je er uitgekomen?
Ik zie dat Help2014 jou al heeft kunnen helpen! Wat goed om te zien 😃
Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag van je!

Groet, Trinh