beantwoord

ip wan nummer ineens vernaderd

  • 6 May 2020
  • 5 reacties
  • 300 x bekeken

Sinds een ruime week is mijn al jaren geldige wan IP adres ineens veranderd. Ik heb IP camera’s en andere apparatuur die gebruik maken van dat vaste IP nummer. 
 

ik heb geen bericht gehad van een wijziging, kan er niets over vinden, maar het IP adres is ineens toch veranderd.

 

- hoe krijg ik mijn oude wan IP adres weer terug

- waarom is het veranderd?

 
frank

icon

Beste antwoord door eric 6 May 2020, 11:52

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Ik had hetzelfde en heb antwoord van de klantenservice. De ip adressen zijn veranderd. Je had waarschijnlijk een 143.x.x.x.x adres en dat is nu een 87.y.y.y. adres. 

Je hebt bij consumenten internetlijnen geen vast IP adres gekregen. Dat het vaak (lang) hetzelfde blijft is natuurlijk mooi, maar als ze iets met IP adressen willen aanpassen dan kan dat.

Als inderdaad hoge behoefte hebt aan een vaste bestemming om op in te loggen, maak dan gebruik van een DDNS dienst.

Oke, ik ben er natuurlijk niet blij mee, zeker omdat we volgens mij nu al 7 jaar of langer hetzelfde Ip nummer hebben. Maar je antwoord is duidelijk en ik ga eens kijken naar een ddns oplossing. Bedankt, Eric!

Reputatie 7
Badge +12

Graag gedaan. Er zijn meerdere van die diensten. Zijn eigenlijk bedoeld voor als je achter een dynamisch ip adres zit. 1 x in de 7 jaar je camera applicatie van een update van het IP adres voorzien is wel goedkoper. Maar als het echt belangrijk is heb je dat er wellicht voor over.

Graag gedaan. Er zijn meerdere van die diensten. Zijn eigenlijk bedoeld voor als je achter een dynamisch ip adres zit. 1 x in de 7 jaar je camera applicatie van een update van het IP adres voorzien is wel goedkoper. Maar als het echt belangrijk is heb je dat er wellicht voor over.

Nee dat klopt, 1x in de 7 jaar is te overzien. Maar als wij bijvoorbeeld in het buitenland zijn en Tele2 voert weer een wijziging door dan kunnen we er niet meer bij. Daar gaat het eigenlijk meer om. Ook als het een paar weken van tevoren aangekondigd zou worden is het geen probleem, maar helaas is het helemaal stilzwijgend gegaan en merk je pas achteraf dat dingen het niet meer doen.

Reputatie 7
Badge +12

Dan is het gebruik van DDNS een goed idee. Hier vind je een overzicht van wat aanbieders. Sommige zelfs gratis.