beantwoord

Geen vast internet Waddinxveen

  • 17 October 2022
  • 3 reacties
  • 81 x bekeken

Sinds zaterdagavond 15 okt heb ik een storing met het vaste internet. 

Het modem geeft wel 3 groene lichtjes voor power, WiFi en internet. WiFi intern werkt prima. Alleen heeft geen van mijn apparaten internet naar buiten.

Tele2 TV werkt vreemd genoeg WEL. De dsl verbinding is dus wel technisch functioneel.

Ondertussen al tig keer het modem herstart zonder effect. Laptop direct bedraad op het modem maakt niet uit. 

DNS naamomzetting werkt. Ik kan de ns1 en ns2 van tele2 pingen, maar alles buiten het tele2 netwerk niet (nu.nl / google.nl). Een tracert naar deze url's komt echter niet verder dan 3 hops en stopt bij een versatel router (maar komt dus wel voorbij mijn router)! Http verkeer lukt op geen enkele manier, waardoor functioneel vast internet niet werkt.

Gisteren (zondag) via de chatbot contact gehad met Reimer van de helpdesk, die vertelde dat de technische dienst op zoek was naar een oplossing en dat er meerdere meldingen in de regio Rotterdam waren. Het is nu maandagochtend 8 uur en het is voor mij in elk geval nog niet opgelost. Ik mag hopen dat het nu toch vandaag onder de aandacht is en opgelost gaat worden.

 

icon

Beste antwoord door casperenkaren 17 October 2022, 19:12

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hi @casperenkaren!

Als allereerst welkom op onze Community! ❤ Ik snap héél goed dat je graag een werkende verbinding wilt hebben, ik ben dan ook direct op onderzoek uitgegaan en ik zie dat wij op dit moment geen problemen hebben in het gebied waar jij vandaan komt. Ik adviseer je dan ook om een aantal stappen door te nemen, zodat jij weer een werkende verbinding krijgt. Je kan alle storingen volgen via onze topic en daarnaast hebben wij ook allemaal tips hier staan zodat jij weer gebruik kan maken van jouw internetverbinding. Check het snel:

Groetjes,
Manouk

Dag manouk,

Bedankt voor je reactie. De pagina waar je naar verwijst had ik op zaterdagavond al doorlopen. Meerdere keren op zondag en ook vandaag weer geprobeerd, maar zonder resultaat. 

Rond 18:00 was er opeens weer verbinding met de buitenwereld. Niet door iets wat ik heb gedaan.

Ik vind het erg fijn dat de technische dienst het probleem verholpen heeft. 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @casperenkaren, super fijn om te horen dat jullie inmiddels weer verbinding hebben! Bedankt voor de terugkoppeling.

Mocht je in de toekomst nog eens vragen of hulp nodig hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community staat voor je klaar!

Groetjes,

Marciano

Reageer