Skip to main content

Vandaag kreeg ik een mail met het bericht dat mijn contact per 10 december beïndigd wordt.

Terwijl ik helemaal geen opzegging heb gedaan.

Ik heb wel een vermoeden waardoor dit komt, maar alsnog vreemd dat iemand anders die geen houder van het abonnement zoiets kan realiseren.

De situatie is als volgt:

Mijn achterburen en ik hebben een eigen voordeur, maar delen hetzelfde adres.
Nu heb ik sinds vandaag nieuwe achterburen die mogelijk een internet abonnement hebben afgesloten. Wat ik echter dan niet snap is dat mijn abonnement (die op mijn naam staat) vervolgens wordt opgezegd.

Kan iemand van Tele2 hierover contact opnemen met mij? Voordat ik straks zonder internet kom te zitten..

Met vriendelijke groet,

Arjan

Hoi ​@awal144 ,

Als er op een adres een internet verbinding wordt aangevraagd en die aansluiting wordt al bezet door een andere provider,  dan wordt er automatisch een verzoek tot overname naar de oude provider gestuurd.  Dit moet de oude provider wettelijk opvolgen en deze overname behandelen als een opzegging. De nieuwe provider kan dan de op dat adres gewenste dienstverlening starten, in dit geval op 10 december. 

Je deelt een adres, is er wel een huisnummer A en B bij de gemeente ingeschreven? Hebben jullie ook allebei een eigen ISRA punt? Alleen in dit geval kunnen jullie een eigen internet provider aanvragen natuurlijk. Wellicht is de nieuwe bewoner vergeten dit A of B bij de aanvraag te melden. 

De enigste manier waarop Tele2 niets gaat doen op 10 december, is als de overname aanvraag door de nieuwe provider wordt geannuleerd.  Praat dus met je nieuwe buren, die kunnen hun bestelling stoppen.

Bedankt voor de toelichting.

Al klinkt dit wel als een versie van een probleem oplossen wat door een ander gemaakt is, terwijl diegene die het verzoek heeft gedaan niet diegene is met het huidige contract. Wetgeving is soms wat krom.. Maar snap ook dat het voor nieuwe buren niet onnodig moeilijk gemaakt moet worden.

Wanneer ik nou een langere periode had om dit bericht te verwerken kon ik hier eventueel nog wat mee. Nu is het slechts 1,5 week en ik zit zonder internet of mijn buren hebben geen internet . Hoe dan ook is iemand de sjaak. 

Ik kijk wel wat ik kan doen en of ik de nieuwe buren tref (sinds de sleutelovername ze enkel gehoord, nog niet ontmoet/gezien) . Maar erg blij ben ik er niet mee (kunnen jullie door de wet ook niets aan doen maar het is een slechte zaak)

Hoi ​@awal144 

Die twee weken is inderdaad een normale overstap tijd. Maar zijn het nu 2 huisnummers, of is er echt maar 1 aansluiting en zul je inderdaad iets moeten delen met de buren?

Eventueel is er een alternatief, klik en klaar. Hoe goed dat werkt hangt van de mobiele dekking af.

Kan gesloten worden.