beantwoord

Tv verbindingsset icm D-link WiFi versterker

  • 21 May 2019
  • 4 reacties
  • 2150 x bekeken

Beste iedereen,

Ik zie dat de TV verbindingsset ook werkt via het elektranetwerk. Echter, ik heb ook al 2 andere connectors die via het lichtnet internet verspreiden (oa voor zonnepanelen).

Stoort de Tele2 tv verbindingsset niet met mijn bestaande WiFi links apparaten die ook via het elektriciteitsnet werken? Is o.a. apparatuur van D-Link.

Bedankt alvast!

Groeten, Tom
icon

Beste antwoord door Gela 21 May 2019, 11:02

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Standaard worden alle adapters geleverd met dezelfde encryption key, waardoor ze dus allemaal contact met elkaar kunnen maken. De kans is aanwezig dat ze elkaar gaan storen. Dit noemt men een netwerkbrug. En een dergelijke netwerkbrug leidt tot een instabiel netwerk en moet vermeden worden.

Dit kan je doen door de powerline adapters, ook wel verbindingsets genoemd, te voorzien van een unieke "encryption key". Dit is niets anders dan ze een eigen wachtwoord geven.

Hiervoor moet je wel inloggen op de adapter zelf. Download de management tool van jouw merk adapters en stel een eigen encryption key in. Weet je niet welke je hebt kun op de site van Devolo.nl de Cockpit tool downloaden die werkt op veel sets.

Maar met een wifi versterker zal je er toch niet zo gauw last van hebben bedenk ik nu.

Blijft wel het feit dat een kabel te trekken het beste is, want je snelheid kan en zal naar beneden gaan.
Beste Gela,

Bedankt voor je reactie! Het betreft een D-Link Covr Mesh Wifi Systeem en een TP-link passthrough Powerline adaptor systeem (2 stuks).

Wat is de verwachte snelheidsvermindering? Sowieso heb ik door het beton met deze apparaten op de bovenverdieping veel beter internet dan zonder, dus lijkt me dat dit nog altijd beste oplossing blijft?

En is het aan te raden om iets van D-link te kopen om de TV brug te maken, of zou ik ook gewoon het Tele2 apparaat kunnen kopen? Via Google is hierover erg weinig te vinden helaas ;)

Bedankt alvast!
Het begint nu duidelijk te worden waar je mee werkt.

• D-Link Covr Mesh Wifi Systeem is een verdraaid goed systeem om verder in het huis een goed signaal te krijgen en heeft niets met de Powerline adapters van doen. Mesh Wifi werkt via het ingebouwde accespoint van je combi modem/router.
• Powerline adapters maken verbinding met een kabel via de switch (4 poorten) naar de interne router.

Nu ga je 2 sets aansluiten en ook dat kan goed werken, wel moet je dan zorgen dat beide sets ieder een eigen encryption key krijgen zoals hierboven is beschreven om de netwerkbrug te voorkomen. Van snelheidsvermindering zal hier geen sprake zijn.

Welke set je erbij koopt doet er niet echt toe, je kunt gerust de set van Tele2 nemen want Tele2 maakt geen powerline’s maar verkoop ze slechts als extra service voor de klanten.

Voor zover ik weet zijn dat nog steeds Devolo sets en die zijn gewoon goed. Dan kun je ook de Cockpit tools hiervan gebruiken om de encryption key te wijzigen. Dit moet je dan ook bij de TP link set doen.
Reputatie 5
Topic vanwege inactiviteit op slot gezet.