beantwoord

teletekst

  • 3 July 2019
  • 20 reacties
  • 2204 x bekeken

waarom werkt teletekst pagina 888 niet op sbs en rtl.
kan je dat zelf instellen?
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 21 October 2019, 16:21

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 4
Hallo j.c.bliek,

Ik heb zelf geen Tele2 TV maar bij andere providers moet je dan eerst naar b.v. SBS6 gaan.
Vervolgens het knopje tekst indrukken en dan 8 8 8 intoetsen, daarna zou je dan ondertitels moeten krijgen bij de programma's waar dit meegezonden wordt, niet alle programma's hebben ondertiteling via teletekst.

Om daarna van zender te wisselen moet je eerst teletekst weer uitzetten.
Dit werkt niet alleen bij ned 1-2 en 3 daarbij wel
Reputatie 4
Ik heb even gekeken en 888 doet het hier ook niet op die zenders, 889 doet het hier wel en dan krijg je ook ondertitels, werkt dat bij jou ook?
dit werkt ook niet want ik kom helemaal niet in teletekst op de tv.
in ieder geval toch bedankt voor de tips ook al werkte het niet.
Reputatie 5
Hé j.c.bliek,

Jammer dat het nog niet gelukt is. Had je al geprobeerd de decoder en het modem beide van 10 seconden van het stroom te halen en eerst het modem op te laten starten voordat je de TV-decoder weer op het stroom aansluit?

Zo ja, wat gebeurd er wanneer je de zender op SBS6 hebt staan en de knop "Text" op de afstandsbediening drukt?
Ik heb de modem en de tv decoder van de stroom losgekoppeld.
en weer opgestart eerst de modem en daarna de tv decoder
Geprobeerd met de tekst knop op teletekst om teletekst te krijgen op sbs en de rtl zenders maar dat lukt niet. alleen bij ned 1-2 en3 gaat het wel. Ik zet dit regelmatig
aan daar wij beiden wat slechter horen.
Reputatie 5
Wat gebeurd er wanneer je toch 8 8 8 intoetst nadat je op de 'TEXT' knop op de afstandsbediening drukt, gebeurd er dan iets?

Zou je voor de duidelijkheid nog even kunnen aangeven om welke SBS en RTL zender het gaat?
Als ik de teletekst knop indruk op sbs dan gebeurt er niets Als ik dan 888 indruk kom ik in een radiozender.
De zender van sbs in kanaal 6 en van rtl 4 kanaal 4 Andere sbs en rtl zenders doen het ook niet.
Reputatie 5
Bedankt voor het testen. Ik zal dit dan verder voor je uit moeten zoeken, zou je mij daarom een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:

  • Naam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • Klantnummer
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Ik heb bericht van de techn dienst gekregen dat hier niets aan te doen is.
Ik moet maar contact opnemen met sbs en rtl.
Ik ben het hier helemaal niet mee eens.Ik heb op internet zitten kijken en daar staat dat sbs en rtl verplicht zijn om een groot aantal programma`s te ondertitelen Dit signaal word mee gezonden met de programma`s. Andere providers geven die ook gewoon mee. Ik kan me ook niet voorstellen dat hier niet meer klachten over zijn. ik zal toch geen uitzondering zijn dat ik het niet krijg en een ander wel. Volgens mij is dit een probleem van Tele 2.
John bliek
Reputatie 5
Hé John,

Jammer om te horen dat ze geen oplossing voor je hadden. Ik denk niet dat het meerwaarde heeft om contact met de zenders zelf op te nemen dat klinkt meer als een standaard antwoord.

De technische dienst willen ten eerst nog weten of de beeldverhouding van de TV en de decoder wel goed afgesteld staan. Het kan namelijk zijn dat de randen afgesneden worden waardoor de ondertiteling niet te zien is. Je TV heeft een resolutie van 1920x1080 (Full HD) en daarmee dus een beeldverhouding van 16:9. Kun je mij vertellen welke opties je hebt staan via Menu > Instellingen > Beeld en geluid?
  • Weergave-opmaak:
  • HD opmaak: Dit zou 1080p moeten zijn
  • Video uitvoer: Dit zou HDMI/component moeten zijn

Zou je daarnaast nog een filmpje kunnen maken waarin we kunnen zien wat jij bij een zender waarbij het wel werkt en bij een zender waarbij het niet werkt? Ze willen dan graag zien welke knop(pen) op de afstandsbedieningen je indrukt en wat er dan op je TV gebeurd.

Weer bedankt voor je mederwerking!

Groet, Kevin
weergave op maak Stretch
Hd opmaak1080i
Video uitvoer Hdmi
Ik heb geprobeerd een filmpje te maken maar dat lukt mij niet.
het is niet om aan te zien ik heb dit ook nog nooit gedaan.
Ik zal precies opschrijven wat ik met de afstandbediening heb gedaan
1 :Zet de TV aan.Druk op zender 1 ned 1 gaat aan.
druk nu op tekst en teletekst pagina 100 komt tevoorschijn.
Druk op 888 en ondertiteling komt als het een nederlands programma is.
hetzelfde bij zender 2 en 3
2 : Druk op zender 6 sbs 6 gaat aan.
druk op tekst en er gebeurd niets.
Er komt geen teletekst programma ook niet bij een nederlands uitzending.
Dit geld ook voor Rtl

gr John bliek
Ik heb toen die monteur kwam ook gevraagd of het niet aan de modem of decoder
kon liggen hier heb ik eigenlijk geen antwoord op gehad. Naar mijn idee sturen jullie door de telefoon leiding toch voor iedereen het zelfde signaal weg. Maar over de modem of decoder hoor ik niets. Zou het niet aan een van de twee kunnen liggen. Ik heb hier geen verstand van maar ik zat dit zomaar te bedenken. gr John Bliek
Reputatie 5
Bedankt voor je reactie John,

Ik wil nogmaals een monteur sturen die ditmaal het modem en de decoder vervangt. Welke doordeweekse dag heeft je voorkeur? De tijdstippen zijn tussen 08:00 en 13:00 of tussen 12:00 en 18:00.
Ik geef de voorkeur aan tussen 12.00 en 18.00 maar niet deze week en dinsdag
13 augustus i.v.b met ziekenhuis bezoek. ik hoop dat dit resultaat heeft
john bliek
Reputatie 5
De monteur komt maandag tussen 12:00 en 18:00 en heeft de opdracht om in elk geval de decoder preventief te vervangen!
De monteur is geweest en die zegt dat hij hier niets aan kan doen.
De decoder vervangen heeft geen enkele zin.
Dus heeft hij ook niet gedaan.
het probleem is dat tele 2 dit signaal niet uitzend.
Ik vind het alleen vreemd dat jullie dat niet weten.
Gr John Bliek
Reputatie 5
Hé John,

Jammer om te horen dat de monteur dit niet gedaan heeft. Ik heb je een privébericht gestuurd over het vervolg

Groet, Kevin
Reputatie 5

In je privébericht heb je laten weten dat de ondertitels via teletekst nu weer werken voor alle zenders. Ik zal je topic nog even open laten voor als je nog vragen hebt.

 

 

Reputatie 5

Topic vanwege inactiviteit gesloten