beantwoord

Tele2 TV app speelt niet af

  • 2 August 2022
  • 12 reacties
  • 388 x bekeken

Reputatie 2

De Tele2 TV app (waar ik het in eerste instantie helemaal niet mee eens was: ik heb boven geen smart TV, kan daar dus mijn telefoon dus niet op afspelen, en dus geen gemist kijken. En je betaalt er wel voor, maar de dienstverlening/het pakket verslechterd, maar dit even terzijde) heeft bij mij tot nu toe maar matig gewerkt. 

 

Ik gebruik hem niet veel, maar als ik af en toe iets terug wil kijken moet dit dus via de app. Ik moet regelmatig mijn naam en wachtwoord opnieuw invullen, iets wat ik vervelend vind, maar ok.

 

Alleen sinds vandaag heb ik een nieuw ‘geintje'. Ik wilde wat terug kijken, log in met mijn gebruikersnaam en wachtwoord. Ik kom in de app, kan ook de TV-gids e.d. bekijken, instellingen, home etc. Wanneer ik vervolgens op een programma tik en dan vervolgens op afspelen krijg ik een melding in beeld: Apparaat is niet vertrouwd. Er is iets fout gegaan. Onze excuses voor het ongemak, we werken aan een oplossing voor dit probleem. 

 

Ik begrijp hier helemaal niks van. Ik heb sinds ik de app heb altijd met mijn telefoon kunnen kijken, tot nu toe geen enkel probleem.

 

Dus wat is er nu aan de hand?

icon

Beste antwoord door Des2000 4 August 2022, 11:44

Bekijk origineel bericht

12 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Op wat voor apparaat precies probeert u het af te spelen?

Merk, type en versie besturingssysteem..

Reputatie 2

Hallo Eric,

Het is een Samsung A5 2017 (modelnummer SM-A520F) Hier zit android-versie 8.0.0. op.

 

Maar zoals ik al zei: het werkte eerder wel. 

 

En dan nog: Tele2 heeft een aantal zenders van het ‘uitzending gemist' menu af gegooid bij de t.v.-ontvanger. Dit kon je dan allemaal via de app terug kijken. Dan moet die app toch gewoon werken c.q. afspelen, ongeacht wat voor telefoon of tablet je hebt?

Reputatie 3
Badge +1

Hi @CeeGee!

Het is begrijpelijk dat jij goed gebruik wilt maken van de Tele2 TV App - ik ga je hierbij helpen!

Allereerst heb je de app al geprobeerd helemaal te verwijderen en weer opnieuw te installeren? Dit klinkt simpel, maar vaak verhelpt het hier al mee. Wij hebben ook een topic online om te zien welke trucjes jij kan proberen om het weer werkend te krijgen - dus check het snel!

Werkt het zelf met alle trucjes nog niet die ik je heb gegeven, dan adviseer ik je om even contact op te nemen met de klantenservice. Zij zijn bereikbaar op het telefoonnummer 020 754 4444. Dan weet ik zeker dat jij geholpen wordt en weer goed jouw Tele2 TV app kan gaan gebruiken!

Reputatie 2

@Manouk van Tele2 

Ik heb de app verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. Telefoon opnieuw opgestart. Topic gelezen en geprobeerd: helaas, dit werkt allemaal niet. Ik blijf ‘Apparaat is niet vertrouwd’ enz. krijgen.

 

Afspelen van de Tele2 app op de A51 van mijn vrouw is geen probleem.

 

Ik zou toch graag willen zien dat het hier opgelost wordt. Ik denk dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loop.

Reputatie 7
Badge +12

Niet vertrouwd apparaat duidt meestal op iemand die ROOT access heeft gemaakt. B.v. via een eigen ROM op het toestel. Ook de oude Android versie kan tot deze foutmelding leiden. Soms worden meerdere fouten met 1 foutcode afgedaan. 

Reputatie 2

@eric Nee, er is nooit een Root acces gemaakt op deze telefoon. Hij is wat dat betreft nog ‘origineel', zoals hij uit de fabriek kwam.

En dat een oude Android versie deze foutmelding geeft: ok, zou kunnen. Maar dan ligt het probleem dus bij Tele2: er is nl. nooit medegedeeld dat je met een wat oudere Android de app niet kan laten afspelen. De app zou dus gewoon moeten werken, op elk apparaat waar de app op zit.   

 

Reputatie 4
Badge +3

Goedendag,

 

Ik heb begrepen dat er op dit moment een storing is en dat ze de app opnieuw gaan updaten en testen.

 

Ze gaven aan dat het een paar dagen kan duren voor dat het volledig is opgelost.

 

Des

 

Reputatie 3
Badge +1

Hi @CeeGee,

Dankjewel @Des2000 voor je snelle antwoord! Ik was inderdaad net alles na aan het kijken in onze systemen er zijn inderdaad problemen met de Tele2 TV-app. Wij hebben meerdere meldingen binnen gekregen dat klanten deze melding op beeld krijgen. Op dit moment werkt de TV app dan ook voor jou helaas niet naar behoren. We zijn druk bezig met de oplossing, bedankt voor je geduld!

Reputatie 2

@Des2000 @Manouk van Tele2 

Ok, bedankt voor de antwoorden tot zover. Ik hou het in de gaten, probeer het over een paar dagen weer.

Ik kan ook al een week de Tele2 tv app niet gebruiken op mijn Android tablets van Samsung  A7 met Android 12 en Lenovo M8 met Android 10.

Tot vorige week werkte alles perfect op beide tablets.

De Tele2 tv app werkt wel gewoon op mijn  Ipad mini 4 . Hoewel ik af en toe de foutmelding “apparaat niet vertrouwd” daar ook op krijg. Dan klik ik eens op een andere zender en gaat gewoon verder.

Ik wacht het wel af.

Reputatie 4
Badge +3

Hi,

 

Volgens Tele2 staat er een nieuwe  geupdated app klaar voor IOS en Android.

 

Graag de oude volledig verwijderen en daarna de nieuwe downloaden.

 

Indien er daarna nog problemen zijn met het afspelen van content of je krijgt de zelfde fout melding nog een keer dan contact opnemen met de klanten service van Tele2 op telefoon nummer 020-7544444.

Des

 

Reputatie 2

@Des2000 

 

De app werkt weer!

 

Het enige waar ik nu nog niet achter kan komen/wat in een keer niet meer werkt is doorspoelen bij bepaalde programma's. Maar dit is weer een andere uitdaging.

Reageer