Alles over de Tele2 TV App

  • 4 February 2022
  • 0 reacties
  • 779 x bekeken
Alles over de Tele2 TV App
Reputatie 7
Badge +12

Heb jij de nieuwe Tele2 TV-app al op je telefoon? Dan ben je er lekker op tijd bij! Op deze app kan je live TV kijken én Programma Gemist kijken. Maar hoe werkt het allemaal? Hieronder volgen de meest gestelde vragen!

 


 

Hoe download ik de app?

Ga naar jouw App Store (iPhone) of Play Store (Android) en zoek met de zoekfunctie naar Tele2 TV. Klik op de download-knop en de app wordt meteen gedownload en geïnstalleerd!

 

Hoe log ik in?

Open de app, je krijgt dan meteen de optie om in te loggen of om dit over te slaan. Druk op Inloggen en voer je Tele2 Thuis-gebruikersnaam en wachtwoord in. Let op, je gebruikersnaam kan anders zijn dan je Tele2-emailadres, dit is niet noodzakelijkerwijs gelijk.

 

Help! Ik weet m’n inloggegevens niet meer…

Geen zorgen, die vraag je gemakkelijk op via onze website! Weet je je wachtwoord niet meer? Vraag deze dan op via deze link. Weet je je gebruikersnaam niet meer? Deze kan je hier opvragen. In beide gevallen wordt er een mailtje naar je gestuurd om een nieuw wachtwoord of gebruikersnaam aan te maken.

 

Weet je je gebruikersnaam én wachtwoord niet meer? Vraag dan eerst een nieuwe gebruikersnaam op en daarna een nieuw wachtwoord. Zo kan jij met de juiste gegevens inloggen!

 

Hoe kijk ik TV via de app?

Om TV te kunnen kijken, moet je allereerst ingelogd zijn met je Tele2-account en verbonden zijn met een Tele2-wifi-netwerk. Als dat niet het geval is, kan je geen tv kijken. Ben je ingelogd en verbonden? Dan kies je via de homepage een zender onder ‘Nu op TV’. Ook kan je naar de TV Gids gaan en daar een zender kiezen. Klik dan op het programma wat nu live is en druk op ‘Kijk live’. Geniet van de show!

 

Ik kan geen TV kijken…

Dat gaan we oplossen! Het kan meerdere redenen hebben waarom het niet lukt. Ga onderstaande checklist af, pas als alles afgevinkt is zal je tv kunnen kijken!

  • Ben je verbonden met een Tele2-wifi-netwerk?
  • Ben je ingelogd met je Tele2 Thuis-inloggegevens?
  • Wil je een programma kijken wat nu live is?

Je kan natuurlijk geen programma’s kijken die nog uitgezonden moeten worden. Verder kan je nu alleen de Talpa-zenders terugkijken (SBS6, Net5, Veronica). De NPO- en RTL-zenders volgen vanaf 1 april 2022! Alleen programma’s waarbij de ‘Kijk live’-knop geel is kan je bekijken. Als ‘ie grijs is zal het niet lukken!

 

Hoe kijk ik programma’s terug?

Dat kan heel gemakkelijk via de TV-gids! Let er allereerst op dat je alleen de Talpa-zenders terug kan kijken. Dit zijn SBS6, Veronica en Net5. Andere zenders volgen later. Als je een van deze zenders terug wil kijken, ga dan naar de TV-gids, zoek de zender en selecteer het programma dat je terug wil kijken. Druk dan op ‘Afspelen’ en kijken maar!

 

Waarom kan ik geen programma’s terugkijken?

Dat lossen we voor je op! Het kan meerdere redenen hebben waarom het niet lukt. Ga onderstaande checklist af, pas als alles afgevinkt is zal je terug kunnen kijken!

  • Ben je verbonden met een Tele2-wifi-netwerk?
  • Ben je ingelogd met je Tele2 Thuis-inloggegevens?
  • Wil je een programma kijken van een zender die teruggekeken kan worden? Nu kan je alleen SBS6, Veronica en Net5 terugkijken.

Later zullen er steeds meer zenders aan Programma Gemist toegevoegd worden. Vanaf 1 april zal je bijvoorbeeld ook de NPO- en RTL-zenders terug kunnen kijken. De NPO-zenders zullen overigens nog steeds via de TV-ontvanger teruggekeken kunnen worden.

 

Kan ik de app ook gebruiken op mijn Smart TV?

Nu nog niet, maar rond de zomer zullen er ook Smart TV-apps volgen. Zo kan je ook gemakkelijk via de tv Programma Gemist kijken!

 

Kan ik ook buitenshuis tv kijken?

Ja en nee. De Tele2 TV app voor televisies en mediaspelers werkt alleen via een internetaansluiting van Tele2 Thuis. Met de app voor telefoons en tablets kun je de meeste zenders overal in de EU kijken. Buiten de EU kun je de app niet gebruiken. Dat heeft met de rechten te maken. De zenders BBC World News, Euronews, CBBC, RTL Television (Duits) en My Zen kun je alleen thuis kijken, via Tele2 wifi. Een overzicht van zenders die je buitenshuis kunt kijken vind je hier

 

Waarom moet ik een pincode invullen? Kan ik deze ook uitzetten?

Deze pincode zal je nu nog niet zo vaak hoeven gebruiken, maar de app zal steeds uitgebreid worden met nieuwe functies. Daarom kan je de pincode nu ook nog niet uitzetten. Later zal er meer functionaliteit rond de pincode komen, daarvoor is het noodzakelijk al een pincode te hebben ingesteld!

 

Heb je een vraag over de Tele2 TV App die hier niet tussen staat? Start hier een nieuw topic, plaats hem onder het subforum ‘TV’ en vraag het de Community of laat hieronder een reactie achter!

 

Relevante kennisartikelen


0 reacties

Geen reactie

Reageer