beantwoord

Tele2 TV app mobiel - Alleen NL zenders werken

  • 12 April 2024
  • 14 reacties
  • 117 x bekeken

Ik heb een tele2 plus pakket met ook buitenlandse zenders. Heel vroeger kon je die alleen thuis kijken, maar nu al een jaartje ongeveer werkte dat ook met je mobiel als je niet lokaal op je WiFi was ingelogd. Super fijn!

Alleen… de TV app op Android “denkt” nu dat hij niet op een tele2 internetverbinding zit (vermoedelijk vanwege de Odido wissel). 

Vreemde is, Nederlandse basis pakket werkt prima, maar bij de Plus zenders (bijvoorbeeld RTL, Duitse zender) krijg ik de melding:

Oeps, voor deze zender heb je een Tele2 internetverbinding nodig.

Help!

icon

Beste antwoord door Floor109 19 April 2024, 11:44

Bekijk origineel bericht

14 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi,

Ik zie dat je ondertussen contact hebt opgenomen met de klantenservice en dat mijn collega een melding heeft gemaakt bij onze storingsdienst. We hebben het probleem geprobeerd te simuleren, maar bij ons werkte het wel via mobiele data (ook via een android, 3 mensen hebben het hier getest).

Welke stappen heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen? Heb je de app al opnieuw geïnstalleerd?

Dank voor je antwoord! Heb je trouwens wel de Duitse RTL zender geprobeerd vanuit het plus pakket? Heb het zojuist even geprobeerd en ik krijg de foutmelding: Het is niet toegestaan deze zender te kijken op een mobiel apparaat, een andere als die ik vorige keer kreeg maar wellicht was dit vanwege android tv en nu heb ik het geprobeerd op mijn mobiel... Hoop dat jullie nog eens zouden kunnen proberen.

Alle apps zijn opnieuw geïnstalleerd

Reputatie 6
Badge +7

Aha, dan hebben ze vermoedelijk een van de andere RTL zenders getest (zijn er volgens mij 3 in het pluspakket) want ik krijg dit ook te zien als ik het test:

 

Ik ga het morgen even opnieuw overleggen, wordt vervolgd!

Thanks! Overigens wilde ik nog even bevestigen, de foutmelding op Samsung telefoon is inderdaad anders als die voor Android TV. Op Android TV is het: “Tele2 TV werkt op dit apparaat alleen via een Tele2 Internetverbinding”.

 

Groetjes! 

Reputatie 6
Badge +7

Ah, ik heb het probleem gevonden. Niet elke zender kan “buitenhuis” bekeken worden. Dat staat aangetoond op het zenderoverzicht: https://www.tele2.nl/thuis/tv-abonnement/zenderoverzicht

Heeft vermoedelijk te maken met licenties/afspraken met de TV maatschappij

Wat jammer! Dit werkte voorheen wel :( zijn de afspraken veranderd voor zover je kunt zien? Wellicht was er wel een afspraak met tele2, maar niet met odido?

Haai, ik heb toch wat nieuwe informatie.

 

Op Android TV: van het basis pakket werken enkel zenders NPO1, 2 en 3. 

Samsung: Basis pakket werkt zoals omschreven in: TV zenders | Tele2

 

Android TV heeft bij mij verbinding via de Tele2 Simkaart…

Ik heb dus toch het vermoeden dat er ook wat anders mis gaat...

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Floor109, zou jij nogmaals willen kijken of je met de nieuwe informatie van Jamos toch nog iets kan vinden? 😊

Nog een bevinding! Gisteren even tussendoor geprobeerd en indeens deden alle zenders het weer, inclusief de Duitse RTL. Maar, een klein momentje later, kreeg ik alsnog dezelfde foutmelding voor RTL, maar daarentegen deden dit keer de basis zenders het wel nog. Dus, kortstondig was er even een oplossing…

Waren jullie op de achtergrond bezig met iets toevallig?

Ah, nu ik het een dag later probeer doet ook het basis pakket (behalve npo 1 2 en 3) het niet meer… Terug bij af helaas

Reputatie 7
Badge +12

Hi Jamos, voor zover ik weet was Floor nog nergens mee bezig. Ik zie nu dat hij momenteel afwezig is. Ik had er graag zelf voor je ingedoken, maar ik heb geen toegang tot de juiste systemen. Neem direct even contact op met mijn collega's van Tele2 Thuis op 020-7544444. Zij hebben deze toegang wel en kunnen je hier direct bij helpen. Laat je het me weten of je er met ze bent uitgekomen?

Ik ben momenteel even niet in de gelegenheid om te bellen met Tele2 Thuis, mocht Floor weer terug zijn of iemand anders in de gelegenheid zijn om intern even wat door te geven, heel graag...

Reputatie 6
Badge +7

Hoi, ik was een week op vakantie, vandaar dat ik even niet reageerde.

Ik kan geen uitspraak doen over interne wijzigingen op het TV platform, ik weet wel dat ze hier mee bezig zijn maar of dat invloed heeft op jou, geen idee.

Ik heb even ingelogd op je modem en ik zie (volgens mij) niet je TV tussen de verbonden apparaten staan. Ben je ook in de mogelijkheid om de TV bekabeld (met netwerkkabel) te testen?

Ah, hoop dat je een goede vakantie had en welkom terug! Dank dat je de tijd wil nemen om er weer even naar te kijken.

Het gaat om de app op een Android televisie (Xiamo mi), niet de decoder die met LAN kabel is verbonden. De Xiamo Mi kan alleen draadloos worden verbonden.

Het gaat teven om een mobiele verbinding, dus inloggen op het modem is niet van toepassing.

Kun je een verklaring geven waarom vaak NPO1, 2 en 3 als enige werken en sporadisch de overige zenders van het basis pakket en plus pakket doet het heel af en toe.

 

Groet, Jamos

Reageer