Alles over de Tele2 TV App voor je smart-TV (bèta-versie)

  • 16 January 2023
  • 11 reacties
  • 846 x bekeken
Alles over de Tele2 TV App voor je smart-TV (bèta-versie)
Reputatie 7
Badge +12

Hij was er al even voor je telefoon en tablet, maar nu is de Tele2 TV app ook te gebruiken op je smart-TV!
 

Let op: de app voor de smart-tv bevindt zich nog in de testfase en is momenteel beschikbaar op Android, Samsung én LG televisies. Fire TV volgen binnenkort.
 



De Tele2 TV app gebruiken? Dit heb je nodig:

  • De Tele2 TV app. Je downloadt 'm gratis in de app-winkel van je tv, mediaspeler, telefoon of tablet.
  • Internet Thuis van Tele2.
  • Je Tele2 gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen.
  • Een tv-abonnement van Tele2.

Gebruik je de app voor de eerste keer? Zo gemakkelijk is het:

  • Op je smart-tv of mediaspeler: zoek in de app-winkel naar Tele2 TV en download de Nederlandse Tele2 TV app.
  • Op je telefoon of tablet: download de Tele2 TV app in de Google Play Store of de Apple App Store.
  • Open de app en log in met je Tele2 gebruikersnaam en wachtwoord. Tip: je hoeft aan je gebruikersnaam geen @tele2.nl toe te voegen.
  • Je kunt de app nu gebruiken.

Ben je je gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Geen zorgen, je vraagt deze snel op via onderstaande linkjes:

Gebruikmaken van de Tele2 TV app op verschillende apparaten

Werkt de Tele2 TV app op mijn tv?

Op dit moment worden alleen LG en Android televisies ondersteund, waaronder tv’s van Philips en Sony, en mediaspelers van Google. De app is nu ook verkrijgbaar voor Samsung TV! Fire TV volgt binnenkort.

 

Kan ik de Tele2 TV app gebruiken met Apple TV?

Nee, er zijn op dit moment geen plannen om Apple TV te gaan ondersteunen. T-Mobile biedt wel een TV app voor Apple TV.

 

Werkt de Tele2 app op mijn smartphones of tablet?

De app werkt op Apple apparaten (iPhone en iPad) en Android apparaten. Voor Apple wordt iOS 12 of hoger ondersteund, voor Android versie 7 of hoger. Check dus even welke versie van het besturingssysteem je hebt.

 

Op hoeveel apparaten kan ik gebruik maken van Tele2 TV app?

Het antwoord is 7. Je kunt je op maximaal 4 televisies of mediaspelers aanmelden en op 5 mobiele apparaten. Van deze 9 apparaten, mag je er 7 tegelijk gebruiken: 4 televisies of mediaspelers en 3 telefoons of tablets. Als je op een nieuw apparaat wil inloggen, terwijl je het maximaal aantal geregistreerde apparaten heb bereikt, dan zal de app je vragen eerst een apparaat te verwijderen.

 

Welke zenders kan ik via de app bekijken?

Met de Tele2 TV app kun je uiteraard de meest populaire tv-zenders kijken. Bekijk in het zenderoverzicht welke tv-zenders beschikbaar zijn voor het kijken op mobiele apparaten.

 

Mijn beeld is niet scherp of ik heb helemaal geen beeld

Waarschijnlijk heb je te weinig bandbreedte. Zorg dat je wifiverbinding optimaal is en je signaal sterk genoeg. Kijk hier voor het instellen van je wifi of hier om je wifi-verbinding te verbeteren. Helpt dat niet? Verbind je televisie dan via een netwerkkabel met je modem. Check ook welke internetdiensten je tegelijk gebruikt en of je dat kunt verminderen. Let op: tv-kijken en opnemen tellen ook mee.

 



FAQ

Er zijn op jouw account te veel apparaten geregistreerd, wat nu?

Jouw Tele2 TV app account wordt op teveel apparaten gebruikt. Ga in de Tele2 TV app, op een apparaat waar je op de app bent ingelogd, naar -> Mijn account -> Beheer apparaten en verwijder hier de apparaten waar je niet meer op wil kijken.

 

Ik heb geen TV van Tele2, kan ik mijn abonnement wijzigen?

Tuurlijk kan dat! Breid je abonnement makkelijk uit met Tele2 TV om tv te kijken via Tele2 Thuis. Een upgrade bestel je via MijnTele2. Heb je nu alleen Internet of Internet en Bellen van Tele2, dan kun je de Tele2 TV app wel al downloaden. Je kunt het inloggen dan overslaan en al het leuks in de app vast ontdekken. Ook kun je de TV Gids doorbladeren.

 

Betaal ik extra voor de Tele2 TV app?

Nope, de Tele2 TV app hoort gewoon bij Tele2 TV. Je betaalt er niet extra voor.

 

Kan ik met de Tele2 TV app ook films huren in de Videotheek?

Ja, dat kan, maar niet via je telefoon of tablet. Een film huren kan via de Tele2 TV app op je smart-tv of mediaspeler. Klik hiervoor op On Demand in het hoofdmenu.

 

Kan ik het erotiek pakket kijken met de TV app?

Door de regels van Google en Amazon kun je geen 18+ zenders kijken via Android TV/Google TV en Fire TV apparaten. Het TV Erotiek pakket is alleen beschikbaar via apps voor LG en Samsung televisies en de TV-ontvanger.

 

Kan ik via elke internetverbinding de Tele2 TV app gebruiken?

Ja en nee. De Tele2 TV app voor televisies en mediaspelers werkt alleen via een internetaansluiting van Tele2 Thuis. Met de app voor telefoons en tablets kun je de meeste zenders overal in de EU kijken. Buiten de EU kun je de app niet gebruiken. Dat heeft met de rechten te maken. De zenders BBC World News, Euronews, CBBC, RTL Television (Duits) en My Zen kun je alleen thuis kijken, via Tele2 wifi. Een overzicht van zenders die je buitenshuis kunt kijken vind je hier.

 

Kan ik met de mobiele app mijn TV-ontvanger bedienen?

Nee, dat kan niet. Heb je een nieuwe afstandsbediening nodig? Neem dan contact op met de klantenservice. Of installeer de Tele2 TV app op je smart-tv en gebruik de afstandsbediening van je televisie. Je hebt de TV-ontvanger dan niet meer nodig.

 

Kan ik radio luisteren via de app?

Ja, dat kan, maar niet via je telefoon of tablet. Radio luisteren kan via de Tele2 TV app op je smart-tv of mediaspeler. Klik hiervoor op Radio in het hoofdmenu.

 

Kan ik met de app gebruikmaken van Programma Gemist of programma's opnemen?

Ja, je kunt de programma’s van maar liefst 49 zenders tot 7 dagen terugkijken. Onder andere de programma’s van de NPO, RTL, SBS, Veronica, Net 5, Discovery, MTV, Comedy Central, BBC en de Belgische zenders. Sommige programma’s kunnen niet teruggekeken worden omdat omroepen daar de rechten niet voor hebben. Opnemen is alleen mogelijk op een TV-ontvanger met Opnemen en Pauzeren.

 

Kan ik met de Tele2 TV app ook tv-kijken op mijn computer?

Nope, je kunt dik genieten van de Tele2 TV app op je smart-tv, mediaspeler, smartphone of tablet.

 

Meer weten over de Tele2 TV app op je mobiele apparaten? Bekijk snel dit artikel. Heb je nog vragen over de Tele2 TV app? Stel ze hieronder – we helpen je graag!


11 reacties

@Marciano van Tele2 

De FAQ Wat is het maximaal aantal apparaten? geeft geen antwoord op deze vraag. 😀

Reputatie 7
Badge +12

Heel scherp @WhTurner! Ik heb de vraag uit de FAQ gehaald. Deze wordt namelijk al gevraagd en beantwoord onder het kopje ‘’Gebruikmaken van de Tele2 TV app op verschillende apparaten’’. Bedankt!

Reputatie 1

Hè? Ik snap hier helemaal niks van. Met welke reden brengen jullie een nieuwe app uit voor een product wat niet meer af te sluiten is. Nieuwe klanten worden doorverwezen naar T-Mobile. Wat is de strategie van T-Mobile en Tele2? Waarom zoveel merken en producten in de lucht houden? 

Reputatie 7
Badge +12

T-mobile heeft gewoon meerdere merken. Die hebben allemaal een andere doelgroep. Niks vreemds aan. Dat heeft een directeur van de hoofdorganisatie meegedeeld.

"T-Mobile Nederland blijft voorlopig met vijf merken actief

Op de consumentenmarkt is T-Mobile Nederland op dit moment actief met vier merken, te weten T-Mobile, Tele2, Ben en Simpel. Voor de zakelijke markt gebruikt het bedrijf T-Mobile Ondernemen.

Leon Toet, Chief Commercial Officer Business bij T-Mobile Nederland, geeft in gesprek met Techzine aan dat hier vooralsnog geen verandering in gaat komen. Het bedrijf mag de brands T-Mobile en Tele2 blijven gebruiken, ook al zijn deze merken nu niet meer verbonden aan de oorspronkelijke moederconcerns.

"

Reputatie 1

Op zich begrijp ik dat wel. Maar waarom houden ze Tele2 Thuis dan zo halfslachtig in de lucht. Ze investeren er wel geld in. Maar er worden geen nieuwe klanten aangetrokken? 

Sinds enkele maanden gebruiken wij de TV app op onze Samsung smart tv. Meestal tot volle tevredenheid op het steeds inloggen na wat nu minder vaak is gelukkig. 
Helaas merken we sinds een paar weken dat we niet alle zenders in ons pakket kunnen zien.

We krijgen een foutmelding  ❗️Er is iets fout gegaan. Druk op OK om opnieuw te proberen. 
maar dit werkt niet  

We kunnen meer zenders niet dan wel kijken. 
Ik heb de tvapp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dit mag helaas niet baten. 
Hoe kan dit opgelost worden? Is deze storing bekend, wordt hier aan gewerkt en wat kunnen  wij eraan doen? De tv is verbonden met een Lankabel direct op de modem dus niet via wifi. 

Dit is een dubbel geplaatste vraag. Er is al een eigen topic voor deze vraag:

 

Dat klopt. Maar deze is van een jaar geleden. 
voor zover ik kon vinden. 
Waar wij tegenaan lopen is pas sinds 2 weken. 
Vandaar mijn nieuwe vraag. 

11-02-2024: Voorlopig staan er een aantal zenders op zwart. Al een paar dagen. En of dat door die Bèta-app komt of niet is de vraag. Ook na resetten van het modem/router blijft een aantal zenders beeld- en geluidloos. Dus zo geweldig werkt die app nu ook weer niet. Wat mij steekt is dat er niets meer mee gedaan wordt, omdat Tele2 toch over gaat naar Odido. Odido pretendeert op reclames dat alles nu Odido is, maar niets is minder waar. Zelfs ons contract heeft geen klantnummer, ondanks dat we dat op 21-12-2023 hebben afgesloten. En maar wachten op de aansluiting/rest van de hardware om glasvezel te gaan gebruiken. Hoezo 'haastwerk'? Voorlopig quatch en geen volledig bruikbaar zenderpakket waar we wél voor betalen. 

Dan ben ik benieuwd wat de klantenservice morgen te melden heeft als ik ze bel. Ik ga wel om een vergoeding vragen in ieder geval. Wij hebben geen glasvezel dus zullen ze iets moeten. En anders is er altijd nog een CB en klacht.nl. 

Reputatie 7
Badge +12

11-02-2024: Voorlopig staan er een aantal zenders op zwart. Al een paar dagen. En of dat door die Bèta-app komt of niet is de vraag. Ook na resetten van het modem/router blijft een aantal zenders beeld- en geluidloos. Dus zo geweldig werkt die app nu ook weer niet. Wat mij steekt is dat er niets meer mee gedaan wordt, omdat Tele2 toch over gaat naar Odido. Odido pretendeert op reclames dat alles nu Odido is, maar niets is minder waar. Zelfs ons contract heeft geen klantnummer, ondanks dat we dat op 21-12-2023 hebben afgesloten. En maar wachten op de aansluiting/rest van de hardware om glasvezel te gaan gebruiken. Hoezo 'haastwerk'? Voorlopig quatch en geen volledig bruikbaar zenderpakket waar we wél voor betalen. 

Tele2 thuis wordt geen Odido.  Alleen Tele2 mobiel is overgaan naar de nieuwe merknaam. Tele2 thuis verkoopt al 2 jaar lang geen nieuwe abonnementen meer. Klanten stappen van Tele2 thuis koper verbindingen over naar Odido glas. Dit omdat het koper netwerk de komende jaren volledig in Nederland wordt uitgefaseerd. 

Reageer