beantwoord
geen of traag internet met 'nieuw' 2e hands modem
Hallo, vorige maand zou ik ter vervanging van mijn oude haperende modem (Davolink DV-2020) een nieuw modem toegestuurd krijgen. Dit bleek echter een 2e hands Comtrend modem te zijn. Met dit modem heb ik nog veel vaker problemen dan met mijn oude modem. Internet is vaak erg traag, ook via UTP-kabel en valt regelmatig helemaal uit. Graag jullie hulp. Maar waarom krijg ik als trouwe klant na 15 jaar niet een echt nieuw modem toegestuurd?
Beste antwoord door Malamute
Hallo Flappie,
Als je zowel problemen met het oude en het vervangende modem hebt zou het probleem ook ergens anders aan kunnen liggen.
Heb je b.v. de kabel tussen het DSL aansluitpunt en het ISRA punt al een keer vervangen om te kijken of dat enig verschil geeft?
Het beste is om daar een ronde kabel van maximaal 2 meter voor te gebruiken, langere of platte kabels geven kans op storing of vertraging.
Bekijk origineel berichtAls je zowel problemen met het oude en het vervangende modem hebt zou het probleem ook ergens anders aan kunnen liggen.
Heb je b.v. de kabel tussen het DSL aansluitpunt en het ISRA punt al een keer vervangen om te kijken of dat enig verschil geeft?
Het beste is om daar een ronde kabel van maximaal 2 meter voor te gebruiken, langere of platte kabels geven kans op storing of vertraging.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.