Skip to main content
beantwoord

Facturen na stopzetten abonnement

  • 14 januari 2022
  • 7 reacties
  • 318 x bekeken

L.S.

Na stopzetten van abonnement begin oktober (welke maandelijks opzegbaar is) worden nog steeds facturen gestuurd.

Gaat om nummer 0618407138 / Klantnr. 1.20749759.

Heb nu zelfs bericht gehad dat het naar een incasso bureau gaat en daarom maar betaald.

Kunt u het te veel betaalde (o.a. voor december) terug storten?

 

 

Beste antwoord door Johrick van Tele2

Hi @pascieb, ik kijk graag met je mee wat er aan de hand is. Wil je mij een PM sturen? Dan ga ik dit tot op de bodem voor je uitzoeken! 

Bekijk origineel bericht

7 reacties

theocoppes
Forum|alt.badge.img+8
  • Junior
  • 767 reacties
  • 15 januari 2022

Heb je wel je abonnement opgezegd? 

Dit gaat niet automatisch! 

Na afloop van je contract periode stopt het abonnement niet maar wordt omgezet in een maandelijks opzegbaar abonnement. 

Nadat je opgezegd hebt krijg je natuurlijk een bevestiging. Schriftelijk of per mail? Ik weet het niet, ik heb nog nooit opgezegd. 

Met die bevestiging kun je het incassobureau meteen weg sturen. 

Heb je toch nog niet opgezegd, doe het dan meteen maar betaal wel alles tot de opzeggingsdatum is bevestigd. 

Succes. 


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 5 reacties
  • 16 januari 2022

Ja, abonnement is opgezegd begin oktober met bevestiging op 16 oktober.

Daarvan is ook een bevestiging gestuurd!!!


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 5 reacties
  • 16 januari 2022

Eigenlijk zou dus t/m 16 november gefactureerd moeten worden.

Lijkt dus wel of ze een extra maandje bovenop gedaan hebben.


pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • 16 januari 2022

Welke datum staat in de bevestiging genoemd als eind datum? Of heb je alleen een bevestiging van ontvangst (ipv van de opzegging)? Daarnaast ontvang je altijd achteraf de factuur. Wordt op je laatste factuur een volledige maand in rekening gebracht?


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 5 reacties
  • 16 januari 2022

Er staat 16 november als einddatum maar er is nog heel november en deel van december gefactureerd.


Johrick van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+6

Hi @pascieb, ik kijk graag met je mee wat er aan de hand is. Wil je mij een PM sturen? Dan ga ik dit tot op de bodem voor je uitzoeken! 


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 5 reacties
  • 19 januari 2022

 

Dus in praktijk is de opzegtermijn 2,5 maanden.
 

  • Aantal weken voordat de melding opgepakt wordt (1-2 weken)
  • 1 maand voordat deze daadwerkelijk ingaat
  • 1 maand opzegtermijn na ingaan van de opzegmaand.


--------- Doorgestuurd bericht --------
Van: Tele2 Service
Datum: za 16 okt. 2021 om 12:23
Onderwerp: Je wil je abonnement opzeggen
Aan:

 

https://kpc.webmail.kpnmail.nl/appsuite/ UPDATE OVER

OPZEGGEN ABONNEMENT

Kenmerk: 6250/1.20749759
refComId:_a5I6N000001nfuDUAQ:refComId
Beste Pascal,

Je wil je Tele2 abonnement opzeggen. Jammer dat je gaat!

En de einddatum is?
Je abonnement wordt stopgezet op 16 november 2021. Je mobiele nummer [verwijderd door moderator] vervalt dan ook.