Ik heb inmiddels, net zoals zoveel gebruikers, van Tele2 de mail/sms enz. gekregen dat Kpn toestemming heeft gekregen om te gaan stoppen met de oude koper aansluiting, het telefoonkastje aan de muur. En dat je nu als consument eigenlijk gedwongen wordt om over te stappen naar glasvezel. Ik heb hier nogal wat vragen/opmerkingen over, en zou, buiten dit forum, niet weten waar ik terecht kan of deze kan stellen.
Probeer ze puntsgewijs te vragen/opmerken.
- Kan dit zomaar? Kpn heeft dus toestemming gekregen (van wie dan?) om het oude koperdraadnetwerk zoals ze dat mooi noemen ‘uit te faseren’. Maar heeft degene die hier toestemming voor heeft gegeven dan ook beseft dat je consumenten dan eigenlijk dwingt om over te stappen naar glasvezel? En mag dit dan: consumenten dwingen? Bij wie zou je deze klacht dan neer kunnen leggen?
- Hier komt nog bij: toen de glasvezelkabel aangelegd werd (en dit deden ze ook slim: je hoefde ze niet in huis te nemen, maar als je dit later zou willen zou je dat iets van € 500,- gaan kosten) heb ik aangegeven dat ik tevreden was met wat ik toen/nu heb en niet over wilde naar glasvezel. Degene van Kpn die ik aan de deur kreeg heeft mij toen gezegd dat dit zeker niet hoefde, dat hij er dan alvast lag mocht ik ooit over willen enz. Dit was ongeveer een jaar geleden. Maar nu draaien ze het om: mijn moeder (die hier vlakbij woont) heeft een brief van Kpn gekregen dat, omdat ze konden zien dat er glasvezel in de woning lag en omdat de koperen aansluiting verouderd en storingsgevoeliger was, ze dus met de koperen aansluiting gingen stoppen. Indirect zeggen ze hier min of meer mee dat je dus over moet op glasvezel. Het is dus een vooropgezet plan geweest om iedereen van de koperen aansluiting af te krijgen. Maar ons is gezegd dat dit niet hoefde. Kpn heeft ons dus voorgelogen!
- Ik heb jaren geleden met Tele2 afgesproken dat zij, in ruil voor een bepaald bedrag, mij zouden voorzien van internet, t.v. en een vaste telefoonlijn, via de telefoonaansluiting in de muur. Hiervan wordt dus gezegd dat deze aan het eind van het jaar gaat komen vervallen. Maar dat is dan toch niet mijn probleem? Ik heb een contract met Tele2 afgesproken dat zij mij deze diensten leveren. Punt. Dus regel dat. En zo niet: is het dan geen contractbreuk?
- En dan nog het stukje dat Tele2 zelf geen internet e.d. meer aanbied via glasvezel (ik heb dit een tijd geleden al ergens op facebook geloof ik aangegeven: dat de aandacht van Tele2 meer ligt op het gebied van mobiele telefonie, en dat thuis internet, bellen en t.v. (waar een hoop storingen mee waren) een ondergeschoven kindje was, heb daar dus gelijk in gehad) maar dit dan via T-Mobile gaat doen, want ze zitten tegenwoordig onder 1 dak. Ja, ok, prima, maar daar heb ik niks mee te maken, zie mijn vorige punt. Maar dan ga je toch maar eens kijken welk ‘aanbod’ ze bij T-Mobile hebben: deze is bijna € 10,- duurder in de maand als het gene wat ik nu afneem bij Tele2! Lekker aanbod dan! Ok, ik krijg iets meer t.v. zenders e.d. en wat sneller internet, maar daar heb ik niet om gevraagd. Maar zoals ik eerder al enig zins aangaf: ik ben van mening dat Tele2 dit voor mij moet gaan regelen voor hetzelfde of zelfs voor minder geld. Ik heb hier weinig tot geen keuze in, moet een hoop moeite doen om de boel weer voor elkaar te krijgen: Tele2 moet dit maar op gaan lossen!
Hoop dat iemand mij kan vertellen of en eventueel waar ik hier wat mee kan.