De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het gebruik van je eigen modem, router en andere hardware
Recent actief
Ik heb vanochtend nog gewoon op mijn PlayStation 4 kunnen spelen maar even later wou een vriend joinen in de party en ik kon hem niet horen. Ik wist niet hoe het kwam en even later ging ik mijn internet verbinding testen en toen stond er mislukt bij NAT-type. Ik heb al bij heel veel sites opgezocht hoe ik het zou kunnen oplossen en ik volgde de stappen maar ik snapte er geen bal van. Hopelijk kan iemand mij de makkelijkste manier vertellen hoe ik mijn NAT type weer terug kan krijgen laat het dan even weten
Hallo, We hebben laatst 3 beveiligingscamera's bij mijn oma aangesloten. Echter verliezen de camera's na 2-3 dagen hun verbinding met het internet. Ze zijn aangesloten via een normaal Tele2 modem. Het ip-adres lijkt elke keer te veranderen en ook verschillend te zijn per camera. Dit is nu twee keer gebeurd. Bv 19x.xxx.x.12 de laatste 2 cijfers lijken elke keer te veranderen en die zijn dus anders per camera. Van .11.12 .16 naar .16 .17 .18 Degene die de camera's geplaatst heeft zegt dat het modem oud is. Maar Tele2 klantenservice zegt dat het modem het nieuwste model is (VI-3223u). Waarschijnlijk is die wel 6~ jaar oud. Groet, Ghannis
Ik heb een modem van het type Davolink DV2020. Onlang heb ik het wachtwoord van mijn modem een nieuw password gegeven maar kon daarna niet meer inloggen, niet met mijn ouden noch met mijn nieuwe password. Nu zou ik graag mijn modem willen resetten zodat ik er weer bij kan. Is er een mogelijkheid om dit te doen?
In de huidige lockdown en thuiswerk en thuisonderwijstijd kan ik het mij niet veroorloven om zonder internet te zitten. Een nieuw modem wat stabieler zou moeten zijn (niet dat ik problemen heb met de huidige) is een mooi gebaar van Tele2. Door de week ga ik niet met de internetverbinding rommelen (want thuiswerken, kinderen met school, ook 's avonds). Nu op zondag blijkt het nieuwe modem geen verbinding te krijgen en klantenservice is niet bereikbaar (‘te druk’ om te chatten). Ondertussen wel een herinnering (dreig-mail) gekregen dat wanneer ik de oude modem niet snel terugstuur, er €99 in rekening gebracht wordt. Dat is dan weer niet klantvriendelijk. Kan ik uitstel krijgen van terugsturen van het werkende oude modem, of moet ik de nieuwe maar opsturen?
Via Chromecast stuur ik regelmatig wat programma’s richting de tv. Met Netflix werkt dit prima, zonder storingen. Wanneer ik iets wil kijken op Videoland hapert deze regelmatig (Om de 2-3 minuten een keer), het beeld loopt vast en het geluid ook. Met Disney plus kan ik helemaal geen film kijken, want elke 2-3 minuten blijft de aflevering een halve minuut vastzitten. Hoe kan dit? Ligt dit aan de wifi? Of aan mijn modem? Netflix doet het prima, dus het ligt niet aan Chromecast.. Mega irritant, Help!
Sinds gisteren is het internet uit. Op het modem knippert het power lampje rood. Andere lampjes zijn uit. Ik heb al alle stekkers opnieuw aangesloten en het modem gereset. Vooralsnog geen internet. In topics van anderen op dit forum ben ik geen oplossing tegen gekomen.
sinds lange tijd valt bij regelmaat mijn internet uit. Als ik de storing zoek op de computer krijg ik de melding dsl werkt niet. Maar op het modem is het lampje groen. Tele2 al vaak gebeld, maar deze zeggen na een meting dat alles ok is en na veel geruzie hebben ze een monteur gestuurd. Deze heeft mij en tele2 schriftelijk bevestigd dat de storing niet in mijn woning zit. Bij de volgende storing moest ik weer bellen met tele2 en dit aanhalen, de monteur vermoed dat het dan buiten in de centrale aansluiting moet zitten. Dit dus ook dit weer meerdere keren gedaan maar ze gaven aan dat bij de meting alles ok was en geen storing was. Ook nu weer veel geruzie omdat tele2 niet thuis geeft. Als de storing zich voordoet is de enige oplossing het modem te resetten. Dan start het modem opnieuw op en heb ik internet tot de volgende storing. En dan moet ik weer resetten, maar zo hoort het niet te werken maar tele2 geeft niet thuis ook niet bij schriftelijk contact. Nu denk ik eraan om zelf een nie
Ik speel graag spelletjes op mijn xbox one. Echter is mijn snelheid waarop dat gebeurd steeds aan het haperen ( ik lagg) tijdens dat ik modern warfare speel. Ik wordt ook steeds ge-disconnected van xbox live. Ik heb tele-2 gebeld en samen met een van de medewerkers hebben wij gekeken naar de Lan poorten en internet poort, de snelheid gemeten waarop data wordt geconsumeerd. Alles in orde volgens Tele-2. Ik heb mijn xbox bekabeld verbonden in de Lan poort van het comtrend 2 modem. De xbox geeft dit ook daadwerkelijk aan bij instellingen, dat het IPv4 is ingesteld en dat de xbox dus bekabeld is. Maar toch desondanks dat mijn xbox bekabeld is kan ik geen multiplayer games spelen.. Verder wordt dit aangegeven door xbox : “Internetprotocol versie 6 is het meest recente netwerkprotocol, dat diverse verbeteringen biedt ten opzichte van IPv4. Bovenal breidt IPv6 het aantal mogelijke IP-adressen uit (het unieke nummer van elk apparaat op het internet). Bovendien, wat erg nuttig is voor Xb
Hallo hier, ik heb een modem DV201Am. Mijn internet snelheid valt zover terug dat ik verbindings problemen heb Mijn snelheid normaal is rond de 5mb. Na het uitschakelen van de wifi en een andere wifi router op de modem te hebben aan gesloten is het probleem minder geworden en hoef ik soms 2 weken mijn modem niet te resetten. De laatste dagen echter moet ik dit 3 keer per dag doen en bijna elke ochtend kan ik geen verbinding maken met het internet. Stekker uit de modem en ja dan gaat hij weer op de oude snelheid. De lampjes branden allemaal groen ook als er geen verbinding is. Weet iemand wat ik hier aan kan doen ??
Hoe kan ik in de nieuwe ZTE modem apparaten uit mijn netwerk verwijderen? Bij de vorige Technicolor modem kon je bij de lijst met verbonden apparaten op bewerken klikken en het apparaat uit het netwerk verwijderen. Ik kan niks soortgelijks vinden bij de ZTE modem.
Per 1 mei heb ik een internet-abonnement bij een andere provider. Op 1 april heb ik van jullie een mail ontvangen dat ik mijn Tele2-modem niet terug hoef te sturen. Vandaag heb ik echter een doos opgestuurd gekregen met een brief dat ik mijn modem WEL terug moet sturen (binnen 2 weken, anders moet ik 99 euro betalen). Wat is het nu? Verder vind ik de termijn vrij krap; van mijn nieuwe provider heb ik de modem nog niet binnen, dus ik kan niet garanderen dat de modem binnen 2 weken bij jullie is. Zit hier een marge op? Ik hoor het graag!
In mijn nieuwe woning wil ik graag tele2 internet, maar wat ik kan vinden als ik zoek naar het ISRA punt is een kastje met heel veel losse draadjes, zie foto. Geen kant en klare israpunten in de muur, de draadjes die naar beneden lopen zijn ook doorgeknipt. Ik heb alvast een afspraak met de monteur gepland, maar zou ik er eventueel ook zelf uit kunnen komen met de installatiehandleiding?
Ik ben vandaag begonnen aan het installeren van mijn modum. Na een sms te hebben gekregen dat ik nu al kon gaan aansluiten i.p.v. 21 april. Nu heb ik alle kabeltjes volgens de beschrijving in ge plugt. En nu blijft het dsl lampje knipperen, ook na 20 min. Keer aan en uit gedaan, gereset. Kan iemand me verder helpen?
Geachte heer/mevrouw, De afgelopen dagen heb ik te maken met ernstig probleem dat de hackers hebben veel gewijzigd binnen mijn computer en de modem van Tele2! Nu de meeste verkeer gaat via hun netwerk en mijn computer maakt deel van hen netwerk. Windows opnieuw installeren helpt niet, want zodra dat ik verbind de computer met het netwerk dan is meteen raak en komen meteen in mijn computer en maakten de nodig wijzigen waardoor kunnen even later makkelijk mijn gegevens zien! Restten van Modem helpt helemaal niet,want ze hebben de meeste wijziging gedaan waardoor de resetten heeft geen effect op de modem. Als ik via deze website zoek ik naar mijn IP adres, dan is die te vinden op de Universiteit van Amsterdam! en Sommige zeggen dat het werk van AIVD! Wat ik nog raar vind als bel, dan de medewerker weten niet eens hoe het werkt bij Tele2! Daarom zou ik graag zo snel mogelijk een oplossing voor mijn probleem Met vriendelijke groet,
Hallo, Het is mij opgevallen dat het MediaAccess TG789bvn modem lijkt te beschikken over 2 interne ip-adressen: 192.168.1.1 en 192.168.1.253. Het laatste ip wordt geresolved als linux.lan. Het eerste ip als dsldevice.lan. 192.168.1.253 heeft MAC-adres C6:EA:1d:E6:79:0C. 192.168.1.1 heeft als MAC-adres C4:EA:1d:E6:79:0C. Wat is de functionele noodzaak hiervan?
Beste, Al meer dan 10 jaar heb ik dezelfde modem: de Davolink DV-2020. Nu is mijn internet steeds erg traag, ook al heb ik de modem al in de woonkamer geplaatst op enkele meters van mijn computer af. Een ander kanaal instellen helpt ook niet. Ik denk dat dit zou kunnen liggen aan de oude modem. Nu vraag ik me af of het mogelijk om deze om te wisselen voor een nieuwer model? Alvast bedankt!
Sinds vanmiddag opeens geen internet meer. Alles geprobeerd om het zelf aan de praat te krijgen. Toch uiteindelijk na twee uur met TELE2 gebeld. Bleek er een algemene storing te zijn bij mij in de buurt. Die zou verholpen worden, maar dat is nog steeds niet gebeurt. Ondertussen blijft het internet op het rood staan, terwijl de DSL verbinding het al wel weer doet. Wie weet er hoe dit zo snel mogelijk op te lossen is?
Hallo Sinds vanochtend werkt internet niet (rode lampje brandt). Reset geeft geen resultaat.
Dit probleem lijkt al vaker te zijn opgelost. Echter, er wordt voor oplossingen verwezen en gelinkt naar forumpagina's die (om wat voor reden dan ook) voor mij zijn afgesloten. Ik wil portforwarden om mijn nat type aan te passen en online te kunnen spelen met mijn switch. Ik krijg echter de melding dat het ip adress al in gebruik is (terwijl dat niet zo is). Hoe kan ik mijn NAT type aanpassen voor mijn Switch, zonder over te stappen naar een andere provider?
Hi, Na enig grommen en omsteken van kabels was het eindelijk zo ver. Mijn andere router kreeg netjes een vast IP en dat was heel fijn! Tot mijn verbazing worden alle poorten nog wel geblokkeerd van buitenaf door het modem… Is dit een probleem in de implementatie of is het de bedoeling dat ik naast de dmz ook nog portforwarding in ga stellen in het tele2 modem/router kastje? En ja, het is niet ondersteund dat weet ik. Gezien het gebrek aan andere opties (bridge mode of eigen modem) wil ik dit toch wel graag werkend krijgen eigenlijk.
Hi ik heb eem moden technicolor regelmatig valt het internet weg en komt deze terug kan deze modem worden vervangen
Ik heb een probleem met mijn Nintendo Switch. Voordat één of andere grapjas hieronder een link post met een oude topic waar dit onderwerp behandeld wordt: die heb ik al gevonden. Ik heb echter geen toegang tot die posts. Super handig overigens dat topics afgesloten worden voor het publiek zodat mensen dit soort posts moeten maken. Het probleem is als volgt: Ik heb via wifi verbinding met de router, maar het NAT type is D. Hierdoor werken verschillende spellen niet online. Ik heb gezocht naar een oplossing en geprobeerd een public IP adres toe te wijzen, maar wanneer ik het IP adres iets anders maak dan 192.168.1.XXX krijg ik een DNS error. Mijn router is een Technicolor TG789bvn. Als iemand mij verder zou kunnen helpen zou ik dat enorm waarderen.
hoe maak ik een VPN verbinding met tele 2 als provider, ik wil graag vanuit thuis werken en tele 2 zegt VPN niet te ondersteunen
Ik zit al een week met het probleem dat ik wisselend de melding krijg dat de DNS server niet meer reageert. Dit is dan over alle apparaten op het netwerk. Nu heb ik de DNS server op mijn werk PC veranderd naar die van google ( 8.8.8.8 en 8.8.4.4) En die werken. Maar dit heeft het probleem voor de rest van de apparaten niet geholpen. Nu zou ik graag de DNS server van de router veranderen, maar dit kreeg ik zelf niet gevonden. Kan iemand mij daar bij helpen?
Twee dagen geleden verhuisde ik naar een nieuw huis waar ik al een tele2-modem vond. Moet ik een maand wachten op de activering van het contract? Zelfs als ik al een modem heb? Is er een snellere oplossing?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.