Skip to main content

Via de mail kregen we te horen dat we een nieuw modem zouden krijgen, prima daar zijn we wel aan toe want hij moet nog wel eens opnieuw opgestart worden.

Afgelopen donderdag 7 september is ons internet eraf gegaan van ons huidige modem. Het DSL 1 en het Internet lampje branden niet meer. Ook na het opnieuw opstarten, resetten en het controleren van alle kabels. De mail dat ons nieuwe modem onderweg was kwam kort daarna, dus wij dachten dat die inmiddels (zondag 10 september) wel binnen zou zijn. Maar helaas staat het pakket nog steeds op ‘niet gevonden’ in PostNL. Naar verwachting kan dat dus nog wel tot halverwege komende week duren. 

Kan het internet van ons oude modem weer aangesloten worden? Of is ons abonnement al aangesloten op het nieuwe nog te ontvangen modem? Enkele dagen zonder internet vonden wij geen probleem maar als het een week (of langer) gaat duren dan zouden we graag een vergoeding of enige compensatie krijgen. 

Alvast bedankt.

(postcode 2211ER)

Hoi @Astrid139 ,

Wat was de reden van een nieuwe modem? Heb je bericht gekregen dat DSL/koper bij jou thuis zou worden uitgezet? Is er al een glasvezel aansluitiing in jouw woning gemaakt?


Hi @eric,

Inmiddels hebben we gisteren het nieuwe modem binnen gekregen en aan kunnen sluiten. Wij kregen een nieuw modem omdat de oude verouderd was volgens de mail. Onze DSL aansluiting was aangesloten met een lus, we weten niet meer waarom dat was, maar inmiddels is ons nieuwe modem weer direct aangesloten op de hoofdaansluiting. 

In de meegeleverde brief stond wel dat we vanaf 7 september het modem hadden kunnen gebruiken, wat dus overeen komt met wanneer ons oude modem niet meer werkte. Het is natuurlijk wel fijn dat een nieuw modem direct werkt, maar dan is het zonde dat er 5 dagen tussen zitten zonder werkende verbinding omdat het nieuwe modem nog niet geleverd is.


Reageer