beantwoord

Roaming in Duitsland werkt niet slechte verbdinding

  • 22 June 2020
  • 13 reacties
  • 4159 x bekeken

Ik was gisteren in Duitsland. Bij het bereik stond een R en het bereik was goed. Maar het internet werkte niet. In de instelling stond roaming aan en bij de APN stond Tele2 NL met internet.tele2.nl. Ook stond de voorkeur voor LTE en vooraf was de blokkering voor internetten in het buitenland op uit. Ik gebruik de Xiaomi Mi 9t Pro. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

icon

Beste antwoord door pipodeclown 23 June 2020, 23:26

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 klanten gebruiken in Duitsland 2G en 3G netwerken, maar je telefoon zal daar zelf heen moeten gaan als 4G geen toegang geeft.

Je kan de volgende keer eens proberen handmatig een ander netwerk te selecteren. 

Reputatie 7

Waren er andere mensen die wel bereik hadden op die plek in Duitsland? Ook in Duitsland hebben de providers namelijk ‘gaten’ in hun netwerk, oftewel plekken waar ze geen dekking hebben.

Waren er andere mensen die wel bereik hadden op die plek in Duitsland? Ook in Duitsland hebben de providers namelijk ‘gaten’ in hun netwerk, oftewel plekken waar ze geen dekking hebben.

Dit was in geheel Duitsland; ook in de steden als Osnabrück en Bremen.

Reputatie 7

Kon je wel bellen? Was je telefoon wel verbonden met een netwerk? Vond je telefoon netwerken als je deze handmatig laat zoeken?

Volg de tips uit dit topic: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/geen-data-of-netwerk-toegang-volg-deze-tips-om-je-verbinding-te-herstellen-72392

Kon je wel bellen? Was je telefoon wel verbonden met een netwerk? Vond je telefoon netwerken als je deze handmatig laat zoeken?

Volg de tips uit dit topic: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/geen-data-of-netwerk-toegang-volg-deze-tips-om-je-verbinding-te-herstellen-72392

Het bellen en sms'en ging probleemloos. Het bereik is verbeterd in de laatste tijd.

Reputatie 7

Een moderator zou je abonnement in de systemen kunnen checken en anders lijkt het toch een instelling op je telefoon.

Ik was gisteren in Duitsland. Bij het bereik stond een R en het bereik was goed. Maar het internet werkte niet. In de instelling stond roaming aan en bij de APN stond Tele2 NL met internet.tele2.nl. Ook stond de voorkeur voor LTE en vooraf was de blokkering voor internetten in het buitenland op uit. Ik gebruik de Xiaomi Mi 9t Pro. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Dezelfde ervaring.. wij woon aan de grens en heel regelmatig in Duitsland..

Ik, met mijn Tele2 abonnement heeft geen of ZEER SLECHT internet.

Mijn vrouw met LEBARA heeft altijd een VEEL BETER internet.. en wij zit naast elkaar.
Tele2 is ALTIJD slecht in de buitenland..

TELECOM in Duitsland weigert alle inlog pogingen van Tele2 klanten.

Tele2 klanten gebruiken in Duitsland 2G en 3G netwerken, maar je telefoon zal daar zelf heen moeten gaan als 4G geen toegang geeft.

Je kan de volgende keer eens proberen handmatig een ander netwerk te selecteren. 

De grootste in Duitsland, met de beste dekking, TELECOM, weigert Tele2 klanten.

Reputatie 7
Badge +12

Als je bent overgezet naar het nieuwe netwerk in Nederland, dan roam je zeker op Telecom. Dat is het eigen netwerk van T-Mobile.

Als je nog op het oude netwerk in Nederland zat was O2 preferred.

Eigenlijk zou iedereen nu zo'n beetje over moeten zijn. Wanneer was je in Duitsland?

Als je bent overgezet naar het nieuwe netwerk in Nederland, dan roam je zeker op Telecom. Dat is het eigen netwerk van T-Mobile.

Als je nog op het oude netwerk in Nederland zat was O2 preferred.

Eigenlijk zou iedereen nu zo'n beetje over moeten zijn. Wanneer was je in Duitsland?

Ik woon aan de grens van Duitsland en had voor jaren ook een huis in Duitsland, zo ik ben HEEL regelmatig in Duitsland .. enkele keer per week, zo ik heb veel ervaring ermee.

Telekom in Duitsland heeft de beste dekking .. en 4G … MAAR ik heb zeker 50 keer probeert manueel Telekom te selecteren en krijg ALTIJD een heel snelle bericht dat THIS SIMCARD IS NOT ALLOWED.

In al de jaren kon ik GEEN ENKEL KEER  op Telekom komen.

Internet zelfs in de midden van de steden is HEEL SLECHT. Als ik 3mb snelheid bereik, vind ik een wonder… maar enkele keer ervaart. Normaal snelheid is tussen 200 en 300 Kb… dat is ALS ik contact heb. Mijn vrouw heeft LEBARA en zij heeft GEEN problemen in Duitsland.

Mijn Tele2 contract loopt af over 2 weken, zo ik moet nu een Simcard hebben dat ZEKER de Telekom network kan gebruiken. Ziet eruit dat ik zal waarschijnlijk hetzelfde kiezen als mijn vrouw.. Lebara.

Reputatie 7

Misschien heb je het niet gehoord, maar Tele2 is ingelijfd door T-Mobile en alle gebruikers gaan van het T-Mobile netwerk gebruikmaken. Voorheen had je met Tele2 geen 4G roaming in het buitenland en ook mocht je maar van enkele buitenlandse netwerken gebruikmaken. Inmiddels zijn (bijna) alle abonnees overgezet op de T-Mobile systemen, waardoor je dezelfde roaming mogelijkheden hebt als T-Mobile klanten. Dat betekent onder andere 4G in het buitenland én afspraken met de grote buitenlandse netwerken. T-Mobile Nederland is eigendom van Deutsche Telekom, dus daar kan je zeker gebruik van maken. Nu nagenoeg alle klanten zijn gemigreerd is de enige vraag nog of jij al gemigreerd bent naar de T-Mobile systemen. Als je klantnummer in Mijn Tele2 op dit moment begint met 1.1 dan ben je reeds gemigreerd. Vandaar dat Eric vraagt of je recent nog in Duitsland bent geweest, dan kan je ook zien of verbinden met DT nu inmiddels wel lukt. https://www.tele2.nl/bijnazover

Misschien heb je het niet gehoord, maar Tele2 is ingelijfd door T-Mobile en alle gebruikers gaan van het T-Mobile netwerk gebruikmaken. Voorheen had je met Tele2 geen 4G roaming in het buitenland en ook mocht je maar van enkele buitenlandse netwerken gebruikmaken. Inmiddels zijn (bijna) alle abonnees overgezet op de T-Mobile systemen, waardoor je dezelfde roaming mogelijkheden hebt als T-Mobile klanten. Dat betekent onder andere 4G in het buitenland én afspraken met de grote buitenlandse netwerken. T-Mobile Nederland is eigendom van Deutsche Telekom, dus daar kan je zeker gebruik van maken. Nu nagenoeg alle klanten zijn gemigreerd is de enige vraag nog of jij al gemigreerd bent naar de T-Mobile systemen. Als je klantnummer in Mijn Tele2 op dit moment begint met 1.1 dan ben je reeds gemigreerd. Vandaar dat Eric vraagt of je recent nog in Duitsland bent geweest, dan kan je ook zien of verbinden met DT nu inmiddels wel lukt. https://www.tele2.nl/bijnazover

Yep mijn klantennummer begint wel met 1.1 .. maar ik kan nog steeds geen gebruik maken van Telekom in Duitsland. Hopelijk wel in een paar weken omdat, zoals aangegeven in mijn laatste bericht zal ik waarschijnlijk over gaan naar Lebara waar mijn vrouw goede ervaring heeft in Duitsland. Dat aanvraag is inmiddels 10 minuten geleden gebeurt.

Ik heb genoeg gehad van verschillende telefonisch contacten in het verleden met Tele2 klantenservice over mijn Duitsland problemen zonder een aangeboden oplossing.

Reputatie 7

Tja, ik heb je uitgelegd dat het aan de roaming afspraken van Tele2 lag, daar konden klantenservice medewerkers natuurlijk niets aan veranderen. Maar goed, als je toch al besloten hebt te gaan overstappen dan hoeven we het hier verder niet meer te hebben over de oplossing.