beantwoord

overgestapt naar Tele2 maar nog geen data

  • 2 May 2020
  • 7 reacties
  • 169 x bekeken

Hallo, ik ben net overgestapt naar tele2, maar mijn data werkt nog niet. Helpdenk krijgt het ook niet aan de gang.

Werkend bij Lebara, nu tele2 en nada.

Toestel is een xiaomi A2.

Simkaart doet het wel in een ander toestel, dus daar kan het denk ik niet aan liggen..

 

Iemand tips of ideeen?

 

icon

Beste antwoord door pipodeclown 3 May 2020, 00:48

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De xiami is een niet gecertificeerd toestel. Hij zal dus niet automatisch de APN goed zetten en ook geen 4G bellen ondersteunen. Jammer van je keus. Je kan de data zelf fixen door de APN handmatig aan te passen naar internet.tele2.nl. Zie hier ook wat informatie pagina's.

 

 

Jammer van mijn keuze???

Toestel heb ik al 2 jaar! Jammer van mijn keuze voor Tele2!!

 

Uiteraard heb ik de instellingen al aangepast. Zoals gezegd: zelfs de helpdesk kreeg het niet aan de gang. De techneut die mij terugbelde ook niet.

Nu zit iedereen daar thuis op de bank en ik heb geen data.

 

Bellen via 4g zie ik totaal geen nut van in eerlijk gezegd, behalve dan dat het voor de provider goedkoop is…

 

Uiteraard internet.tele2.nl pap mmu en dergelijke aangepast volgens androidone toestellen.

Werkt allemaal niet.

overigens: als het binnen een week niet werkt, annuleer ik het abonnement en stap ik naar een andere provider…

 

Wat een drama zeg...

Reputatie 7
Badge +12

Tja, de sim en het netwerk werken prima heb je al vastgesteld. Jouw toestel doet het niet, dat is inderdaad pech. Je had er wel bij kunnen zetten dat je met de helpdesk en zelfs de technische dienst de settings al had doorgelopen. Dan kun je op een forum, waar je met klanten praat niet veel meer horen. Je zou nog eens naar dit topic kunnen kijken.

 

Goedkope chinese meuk toestellen wat een drama.

Eric, ik weet niet wat jouw probleem is kerel, maar de xiaomi deed het fabuleus met vodafone, en idem met Lebara. Niet met Tele2.

 

De nokia van mijn zoon is vanaf dag 1 drama en al 4x weggeweest, de samsung S7 van mijn vrouw al 2x gerepareerd, en de Huawei van mijn dochter is zo dramatisch instabiel dat die marktplaats op gegaan is..

 

Hoezo chinese meuk?

Omdat Tele2 haar zaakjes niet op orde heeft? Waarom prima bij 2 andere providers en bij Tele2 niet?

 

Volgende jeer ook beter lezen want er staat echt dat de helpdesk er ook niet uitkomt..

 

Misschien beter weer terug naar je online lessen voordat mammie boos wordt omdat je weer op fora loopt te trollen..

Reputatie 7
Badge +12

Haha lachen met @dutchlincoln ! Toch nog een fijne avond verder. 

Reputatie 7

Als jouw huissleutel niet bij de buren past, dan ligt het aan hun slot? Xiaomi heeft het toestel niet met de nodige settings/software uitgeleverd om het met het Tele2 netwerk te laten werken. Het toestel werkt op andere netwerken en het netwerk werkt met andere toestellen, het ligt dus aan de combinatie.

Lebara is KPN netwerk, had je daar wel 4G bellen? Over anderhalf jaar schakelt KPN 3G uit (Vodafone heeft het al uitgezet) en dan zou je afhankelijk worden van 2G om te bellen. Bellen via 4G is overigens niet goedkoper voor een provider, maar geeft de gebruiker over het algemeen een betere gesprekskwaliteit.