beantwoord

OnePlus 8 Pro

  • 28 April 2020
  • 29 reacties
  • 2502 x bekeken

Laatst heb ik de OnePlus 8 Pro gekocht. Sinds ik in het bezit ben van deze telefoon ondervind ik veel problemen met de samenwerking tussen Tele2 en OnePlus.

Zodra ik een internetverbinding over het 4G netwerk heb, ben ik niet meer telefonisch bereikbaar. Zodra ik een Wi-Fi verbinding heb ben ik wel bereikbaar en zodra ik in mijn instellingen de 4G verbinding uitzet zodat ik alleen nog maar gebruik kan maken van 2G en 3G ben ik ook wel telefonisch bereikbaar.

Wat het erg bijzonder maakt is dat als ik gebeld word, de persoon die mij belt geen overgangstoon hoort en ook niet de melding krijgt dat dit nummer niet bereikbaar is. Hij hoort gewoon helemaal niks. Nadat ik meerdere keren met Tele2 telefonisch contact heb gehad, beweren zij dat deze telefoon niet in hun netwerk ondersteunt word. Dit lijkt mij erg belachelijk, aangezien zij deze telefoon ook zelf verkopen met een duur abonnement. Vandaar dat ik toch nog eens op deze manier probeer om een oplossing te vinden en vooral ook tegen iedereen die deze telefoon wil kopen wil zeggen koop deze  NIET bij Tele2.

icon

Beste antwoord door JasperD 29 April 2020, 11:11

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Waar heb je dit toestel gekocht? En probeer hem eens met b.v een simkaart van t-mobile.

Reputatie 7

En probeer dan je Tele2 simkaart even in een andere telefoon.

Waar heb je dit toestel gekocht? En probeer hem eens met b.v een simkaart van t-mobile.

Dat gaat een beetje lastig aangezien ik deze niet in mijn bezit heb. Dit zou ik volgende week een keer kunnen proberen, maar op dit moment heeft iedereen in mijn huishouden Tele2.

En probeer dan je Tele2 simkaart even in een andere telefoon.

Deze simkaart komt uit een oude telefoon en daar deed hij het wel.

Waar heb je dit toestel gekocht? En probeer hem eens met b.v een simkaart van t-mobile.

Dit toestel heb ik gekocht bij de officiële OnePlus store.

Daarnaast heb ik met meerdere van jullie collega's gesproken en deze geven allemaal aan dat de telefoon niet word ondersteunt op jullie netwerk. Enige informatie die ik hierover kan vinden staat op de website van OnePlus. 

 

Eric en Pipo werken niet voor Tele2, er is geen sprake van jullie.

Ik heb het trouwens vaker voor bij zien komen, bepaalde toestellen die het niet goed doen op het Tele2 netwerk.

Ik zou zeggen stop er een SIM  in van bv Vodafone of zo om te kijken of dat het probleem oplost, is dat het geval dan weet je genoeg.

Je kunt  ook T-Mobile gebruiken, maar die heeft Tele2  overgenomen.

Ik zou dan een andere provider/netwerk proberen.

Reputatie 7
Badge +12

De simkaart komt uit je oude telefoon en werkt goed. Dat je niet kan bellen met een toestel ligt dus niet aan het netwerk. Met dat het toestel niet goed werkt bedoelt de klantenservice misschien dat de Oneplus niet VoLTE gecertificeerd is. Dus bellen over 4G ondersteund het niet. Data wel en het toestel zal dus zodra je wilt bellen terugstappen naar 2G/3G en daar het gesprek voeren. Dan moet er natuurlijk wel 3G dekking zijn. Dat kun je checken door het toestel te forceren naar 3G.

  1. Open 'Instellingen' en ga naar 'Draadloos en netwerken';
  2. Kies 'Mobiele netwerken'. Dit kan per Android-toestel verschillen;
  3. Druk op 'Voorkeursnetwerktype' en kies voor '2G/3G/'  of GSM/HSDPA only afhankelijk van je telefoon;

Je kunt ook nog even proberen of het “hard uitzetten van 4G bellen” een verbetering geeft.

  • Ga naar ‘Toestelinstellingen’ > ‘Verbindingen’ > ‘Mobiele Netwerken’.
  • Schakel de optie ‘Bellen via 4G’ uit.

Als je wel op 3G een verbinding hebt maar nog steeds niet kan bellen dan is het toch zaak je te melden bij de verkoper van het toestel. Misschien is je toestel wel kapot?

 

De simkaart komt uit je oude telefoon en werkt goed. Dat je niet kan bellen met een toestel ligt dus niet aan het netwerk. Met dat het toestel niet goed werkt bedoelt de klantenservice dat de Oneplus niet VoLTE gecertificeerd is. Dus bellen over 4G ondersteund het niet. Data wel en het toestel zal dus zodra je wilt bellen terugstappen naar 2G/3G en daar het gesprek voeren. Dan moet er natuurlijk wel 3G dekking zijn. Dat kun je checken door het toestel te forceren naar 3G.

  1. Open 'Instellingen' en ga naar 'Draadloos en netwerken';
  2. Kies 'Mobiele netwerken'. Dit kan per Android-toestel verschillen;
  3. Druk op 'Voorkeursnetwerktype' en kies voor '2G/3G/'  of GSM/HSDPA only afhankelijk van je telefoon;

Je kunt ook nog even proberen of het “hard uitzetten van 4G bellen” een verbetering geeft.

  • Ga naar ‘Toestelinstellingen’ > ‘Verbindingen’ > ‘Mobiele Netwerken’.
  • Schakel de optie ‘Bellen via 4G’ uit.

Als je wel op 3G een verbinding hebt maar nog steeds niet kan bellen dan is het toch zaak je te melden bij de verkoper van het toestel. Misschien is je toestel wel kapot?

 

Het zelf bellen van mensen gaat goed. Ook als ik 4G verbinding heb. Het gaat specifiek om wanneer ik gebeld word op het moment dat ik een 4G verbinding heb. De optie bellen over 4G is niet standaard zichtbaar in de instellingen, maar ik heb het uiteindelijk opgelost door deze stappen te volgen. 

https://www.theandroidsoul.com/how-to-enable-volte-and-vowifi-on-oneplus-7-pro/

Reputatie 7
Badge +12

Mooi Jasper! Ook dat je dat nog even hier meldt. Ik vermoed toch dat de toestellen van de webshop van Tele2 anders zijn dan de global verkochte toestellen. Dit is bijna niet aan te zetten door een gemiddelde klant.

Reputatie 7

Super goed dat je kon vaststellen dat het probleem bij het toestel lag en het hebt kunnen verhelpen en niet meteen onnodig overgestapt bent van netwerk. Heel fijn ook dat je de oplossing hier deelt voor andere gebruikers! Veel plezier met je toestel!

Zit hier met hetzelfde probleem, alleen WiFi staat aan, mobiele data staat uit en ook bij mij horen degene die mij bellen geen overgangstoon. Ik kan via de logkit geen VoLTE instellen etc.

Reputatie 7
Badge +12

Zit hier met hetzelfde probleem, alleen WiFi staat aan, mobiele data staat uit en ook bij mij horen degene die mij bellen geen overgangstoon. Ik kan via de logkit geen VoLTE instellen etc.

Waar heb jij dit toestel gekocht?

Zit hier met hetzelfde probleem, alleen WiFi staat aan, mobiele data staat uit en ook bij mij horen degene die mij bellen geen overgangstoon. Ik kan via de logkit geen VoLTE instellen etc.

Waar heb jij dit toestel gekocht?


Ook van de officiele OnePlus site.

Reputatie 7
Badge +12

Tja, dan zul je toch de winkel eens moeten vragen hoe je dit in moet stellen.

Zit hier met hetzelfde probleem, alleen WiFi staat aan, mobiele data staat uit en ook bij mij horen degene die mij bellen geen overgangstoon. Ik kan via de logkit geen VoLTE instellen etc.

Belangrijk is dat je de stappen volg via de link en echt de nieuwe versie van de logkit installeert. Bij mij werkte het eerst ook niet pas toen ik de stappen volgde werkte het pas. 

Ik heb hetzelfde probleem. Inmiddels 15 keer contact gehad met de klantenservice.

Ondertussen heb ik

  • Toestel omgeruild, nog steeds hetzelfde probleem
  • Nieuwe simkaart ontvangen, nog steeds hetzelfde probleem
  • Een simkaart van BEN (t-mobile netwerk) erin gedaan, alles werkt naar behoren

Volgens de klantenservice gaat Tele2 over ongeveer 3 weken over op het t-mobile netwerk en dan zouden de problemen verholpen moeten zijn. Toch vind ik dit belabberd aangezien ze zelf het toestel met hun abbo aanbieden.

Reputatie 7
Badge +12

Oneplus heeft wel vaker dat hun toestellen voor bepaalde techniek niet klaar is en dat dit later geupdate moet worden. Dat is de enigste reden dat @JasperD dit toch voor elkaar heeft gekregen.

Dat zal vast, maar is het niet raar om als provider een toestel aan te bieden waarbij gebeld worden nog niet wordt ondersteund

 

Reputatie 7

Dat zal vast, maar is het niet raar om als provider een toestel aan te bieden waarbij gebeld worden nog niet wordt ondersteund

 

Heb je het toestel rechtstreeks bij Tele2 aangeschaft?

Dat zal vast, maar is het niet raar om als provider een toestel aan te bieden waarbij gebeld worden nog niet wordt ondersteund

 

Heb je het toestel rechtstreeks bij Tele2 aangeschaft?

Nee ik heb dit toestel los gekocht bij coolblue, maar is een oneplus 8 pro van tele2 anders dan van een andere verkoper?

Reputatie 7
Badge +12

Dat kan zeker de software versie zijn. De paar meldingen op dit forum waren allemaal klanten die hun toestel niet bij Tele2 hebben gekocht. Dan is het ook zaak dat je de telefoon verkoper aanspreekt als iets niet werkt. Wat lijkt is dat Oneplus niet in hun generieke software de Softphone/bell app parameters heeft aangezet. Dat is waar het artikel van een ander forumlid naar verwijst.

Dit forumlid heeft alle stappen gevolgd en de settings in het toestel aangepast waarna e.e.a. begon te werken. Als je dat te lastig vind kan Coolblue misschien helpen, of kun je het toestel nog retourneren.

Reputatie 7

Dat zal vast, maar is het niet raar om als provider een toestel aan te bieden waarbij gebeld worden nog niet wordt ondersteund

 

Heb je het toestel rechtstreeks bij Tele2 aangeschaft?

Nee ik heb dit toestel los gekocht bij coolblue, maar is een oneplus 8 pro van tele2 anders dan van een andere verkoper?

Precies zoals @eric zegt, het kan heel goed dat de toestellen van Tele2 wel gewoon werken.

Dat zal vast, maar is het niet raar om als provider een toestel aan te bieden waarbij gebeld worden nog niet wordt ondersteund

 

Heb je het toestel rechtstreeks bij Tele2 aangeschaft?

Nee ik heb dit toestel los gekocht bij coolblue, maar is een oneplus 8 pro van tele2 anders dan van een andere verkoper?

Precies zoals @eric zegt, het kan heel goed dat de toestellen van Tele2 wel gewoon werken.

Toestellen die via tele2 gekocht zijn vertonen precies dezelfde mankementen. Ik heb ook al meerdere keren contact gehad met de klantenservice maar een oplossing is er nog niet. Ik zou ook terug gebeld worden binnen 2 werkdagen (inmiddels anderhalve week geleden). Telefoon wordt niet ondersteund maar in de shop van tele2 staat wel gewoon 4g bellen wat dus gewoon helemaal niet ondersteund wordt. 

Goede morgen allemaal ook mij komt dit bekend voor daarnaast ook het feit dat 101 keer Tele2 gebeld heb en hun duidelijk heb uit gelegd dat mijn telefoon mijn redding is en veiligheid omdat ik een zware progressieve handicap heb de oneplus 8 pro bij Tele2 vandaan 

Ik vindt dat ze in mijn geval best snel mochten handen en vind dat ik vrijstelling Zal moeten krijgen van abonnement kosten vanaf ik mijn probleem daar heb bekend gemaakt plus een schadevergoeding omdat onbereikbaar zijn in mij geval een gevaarlijk kan zijn 

Naast dit probleem heb ik ook heel vaak dat mijn scherm tijdens het typen vast komt te zitten is dit ook bekend bij jullie en is daar een oplossing voor

Daarnaast is het dankzij de stappen van Jasper mij wel gelukt om de instellingen te vinden om over te stappen van 4 naar 2G 3G wat mij niet lukt om te vinden is het bellen met 4G uitzetten kan iemand helpen please

 

Groetjes van NOORTJE