beantwoord

OnePlus 8 Pro

  • 28 April 2020
  • 29 reacties
  • 2503 x bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als Oneplus de settings voor 4G bellen niet goed heeft staan is 3G bellen inderdaad een prima alternatief. Je hebt al uitgebonden hoe je het toestel op 3G kunt zetten onder instellingen/verbindingen/ mobiele netwerken en daar de netwerkmodus op 2g/3g only zetten.  Onder datzelfde menu staat op mijn Samsung met android ook een knop 4G bellen.

 

Oorzaak ligt bij OnePlus, blijkbaar staat VolTE niet ingeschakeld en kun je dit ook niet inschakelen. Met een oude versie van de logkit app kun je dit weer activeren en daarna kun je de oorspronkelijke Logkit app weer terugzetten. Dit heeft bij mij het probleem opgelost. Op het XDA forum kun je hier meer over lezen: https://forum.xda-developers.com/oneplus-8-pro/how-to/guide-enable-volte-vowifi-devices-root-t4105723

 

Dit geldt dus voor ALLE Oneplus 8 (Pro) toestellen, ook die bij Tele2 zelf worden verkocht. Het is nu aan Tele2 om Oneplus hier op aan te spreken, als provider sta je een stuk sterker dan een eenvoudige consument.

Thanks, zat met exact hetzelfde probleem en bellen met de klantenservice bood ook geen oplossing. De medewerker gaf overigens aan dat dit toestel geen 4G bellen zou ondersteunen, wat raar is voor een nieuwe flagship telefoon.

Kan het dus Tele2 niet helemaal kwalijk nemen want het probleem ligt niet direct bij hun. Overigens is het inderdaad niet echt handig om een telefoon te verkopen waarvan bekend is dat er issues mee zijn…

Anyway, voor nu lijkt het te werken dus hoop dat het hiermee ook daadwerkelijk is opgelost. In ieder geval een bookmark aangemaakt voor deze thread en die op XDA, just in case.

The mobile is extraordinary features  are nice ….overall nice

FE