Vervolg op dit topic: Tele2 app werkt niet meer overzetten niet bekend? | Tele2 ForumTele2 app werkt niet meer overzetten niet bekend? | Tele2 Forum
Dit was toen de laatste status:
Update vanuit Tele2.
Contact gehad met de TD, deze gaf duidelijk aan dat de P30 serie van Huawei en daar onder series niet meer ondersteunt gaan worden in het nieuwe T-Mobile/Tele2 systeem mbt Vowifi en VoLTE. De reden is dat Huawei geen update meer gaat aanbieden voor deze toestellen en daar onder is waarschijnlijk door de kosten die hier mee gemoeid zijn.. De TD gaf aan dat ik met T-Mobile wel VoLTE en Vowifi zou hebben, maar dan ben ik wel stuk duurder uit voor de helft minder internet GB..
Helaas ben ik wel afhankelijk voor Vowifi en moet ik dus verder kijken, zonder VoLTE kon ik nog wel leven. Dus moet ik verder kijken, maar kom wel weer terug als ik ooit een nieuwe telefoon heb .
Nu naar een uitstapje dacht ik weer voor tijdelijk terug te gaan bij Tele2.
Nu tot mijn grote verbazing kan ik opeens wel weer gebruik maken van 4G bellen/VoLTE, ik heb ook weer de optie om het te selecteren wat ik op een gegeven moment niet meer had.
Ook getest of ik wifi kon bellen, dit gedaan door het toestel in vliegtuigmodus aan te zetten en wifi aan. Dit werkte ook, ik had alleen niet de optie om wifi bellen een prioriteit te geven maar goed.
Wat ik me afvraag is, hoe kan dit als de Tele2 technische waarmee ik contact had stellig beweerde dat dit nooit/niet meer mogelijk zou zijn en zelfs een nieuwe toestel kopen adviseerde? Nu ik weer een nieuwe klant ben heb ik helemaal geen issues meer. Misschien toch wat fout gegaan in het systeem of een update vanuit Huawei die hier toch voor gezorgd heeft (ook al gaf de techneut aan dat huawei dit niet meer ging doen)? Ben er wel heel benieuwd naar.