beantwoord

Tele2 app werkt niet meer overzetten niet bekend?

  • 17 december 2020
  • 41 reacties
  • 1445 x bekeken

Reputatie 5
Badge

Beste,

 

Ik heb deze week een mail gekregen dat ik ergens deze week overgezet wordt, maar nog geen sms wanneer dit gaat gebeuren (dag).

Ik wou vandaag in mijn Tele2 app kijken en kreeg de melding dat de app niet meer werkt en dat ik over een paar dagen de nieuwe app kan downloaden? 

Op de website krijg ik ook deze melding:

MIJNTELE2 WERKT NIET

OP DIT MOMENT

Dit komt door het onderhoud voor de nieuwe MijnTele2. We zijn nu bijna klaar met klussen, nog heel even geduld.

Je krijgt een mail als je weer in kunt loggen. En sorry als je last hebt van de verbouwing.

Tot snel!

 

Heel vervelend als je even wat dingen moet checken namelijk, ik ben namelijk nog niet overgezet maar wordt wel ergens overgezet deze week volgens het tele2 mailtje. Of klopt dit ook niet meer @Cas van Tele2 @Rox van Tele2 

icon

Beste antwoord door simnlru 23 december 2020, 13:38

@Cas van Tele2 Ben net gebeld door de netwerkspecialist, nette man en heeft mij het een en ander uitgelegd. Puntje bij paaltje is de oplossing om over te stappen naar een nieuwe provider :sweat_smile: .

Hij gaf aan dat door het nieuwe T-Mobile/tele2 software systeem volte vowifi softwarewice niet door huawei ondersteunt wordt omdat deze software te nieuw is. Bij oude Tele2 software kon het wel.. Deze 2 software pakketen moeten dus compatibel met elkaar zijn, dit doet het dus niet op dit moment.

Ook bij het gebied waar ik nu geregeld kom komt geen netwerk verbetering de aankomende tijd, helaas zonder vowifi dus letterlijk geen bereik.

Dus de enige optie is afwachten of huawei nog überhaupt met een update komt of overstappen naar een andere provider. Het ligt dus hardware matig niet aan de telefoon.

Ik ga nog proberen of Huawei iets kan betekenen, anders zit er helaas niks anders op :pensive: . Misschien kan er vanuit jullie een verzoek gedaan worden?

 

 

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

41 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Klopt. Op moment X wordt de situatie bevroren in IT systeem A en na de omzetting zit je in systeem B. De nieuwe app maakt dan contact met systeem B.

Reputatie 5
Badge

Update: ben zonder bericht net overgezet op het nieuwe systeem. Heb paa r Minuten geleden een SMS ontvangen dat ik over ben gegaan. Wat me opvalt is dat 4gbellen Volte niet meer werkt (vanochtend op het oude systeem werkte dit wel) en vowifi wifi bellen optie heb ik niet meer en ja ik heb mijn toestel even opnieuw opgestart.

Reputatie 7
Badge +4

Het nieuwe netwerk maakt gebruik van T-mobile sim (ID’s). Daarom heb jij nu ook 4G in het buitenland! Sommige toestellen reageren daar qua settings anders op. Als je even zoekt op het forum zul je een topic vinden waar een app wordt aanbevolen waar vowifi mee geforceerd kan worden. 

Welk toestel gebruik je trouwens?

Reputatie 5
Badge

Het nieuwe netwerk maakt gebruik van T-mobile sim (ID’s). Daarom heb jij nu ook 4G in het buitenland! Sommige toestellen reageren daar qua settings anders op. Als je even zoekt op het forum zul je een topic vinden waar een app wordt aanbevolen waar vowifi mee geforceerd kan worden. 

Welk toestel gebruik je trouwens?

P30 pro, op het tele2 netwerk en daarna op het tmobile netwerk met Tele2 geen problemen gehad. Dus het zou moeten werken ik de praktijk, maar na de overzetting van net kan dat opeens niet meer..

Reputatie 7
Badge +4

De fabrikant van het toestel moet de juiste settings in de ROM zetten zodat ze als 4G softphone functioneren. Bij Tele2 staat alleen dat “ nieuwe telefoons het vaak ondersteunen”  bij T-Mobile staat de “ Huawei P30 Pro 8/128GB” als toestel waar Huawei de volte en vowifi parameters voor heeft geprogrammeerd. 

 

Maar hier melde je ook al dat jouw toestel niet helemaal lekker werkte met deze functies. 

Reputatie 5
Badge

De fabrikant van het toestel moet de juiste settings in de ROM zetten zodat ze als 4G softphone functioneren. Bij Tele2 staat alleen dat “ nieuwe telefoons het vaak ondersteunen”  bij T-Mobile staat de “ Huawei P30 Pro 8/128GB” als toestel waar Huawei de volte en vowifi parameters voor heeft geprogrammeerd. 

 

Maar hier melde je ook al dat jouw toestel niet helemaal lekker werkte met deze functies. 


Dus ondersteuning dient er te zijn.

Ja klopt, dit was toen het Tele2 netwerk werd uitgeschakeld en ik moest roamen op tmobile. Door een td medewerker is dat toen opgelost met een instelling die niet goed stond. Nu heb ik dus weer zo een probleem, ook al zit ik nu rechtstreeks op het netwerk.

Reputatie 7
Badge +4

Ja, het netwerk ondersteund het wel, maar de Pro ziet nu een andere IMSI, dus de telefoon moet ook met die IMSI de parameters goed zetten. Bij Samsung is er wel eens een issue met toestellen die buiten de Benelux worden gekocht door retailers. De software van b.v. Poolse toestellen bevat dan niet alle updates van NL netwerken. Misschien dat moderators nog wat hebben vernomen van Huawei?

Reputatie 5
Badge

Ja, het netwerk ondersteund het wel, maar de Pro ziet nu een andere IMSI, dus de telefoon moet ook met die IMSI de parameters goed zetten. Bij Samsung is er wel eens een issue met toestellen die buiten de Benelux worden gekocht door retailers. De software van b.v. Poolse toestellen bevat dan niet alle updates van NL netwerken. Misschien dat moderators nog wat hebben vernomen van Huawei?


Hoe doet hij die parameters goed zetten dan? Dit is een toestel voor de Nederlandse markt en gewoon een Benelux model.

Reputatie 7
Badge +4

Bij opstarten kijkt een toestel naar de IMSI en haalt dan de bijbehorende settings uit de ROM.

Daaronder een APN (vroeger moest je die ook handmatig invoeren of kreeg je een losse sms) 

Reputatie 5
Badge

Tja Eric, aan mijn kant staat alles goed. Ben ook geen leek op dit gebied en weet zeker dat het probleem niet bij mij ligt. Heb in deze week 0 verändert behalve dat Tele2 mij heeft overgezet op hun nieuwe klantenbestand en ik nu in het tmobile bestand sta.

 

Internet werkt ook gewoon, alleen Volte en vowifi niet meer. Vind het echt jammer dat er weer iets fout gaat en dat ik er weer achteraan moet..

Reputatie 7
Badge +4

Ik denk dat een goede eerste test dan is om je simkaart in een ander, b v. samsung of Apple toestel te doen. Als je daar wel Volte hebt, dan weet je dat de simkaart goed geprovisioned is.

Reputatie 5
Badge

Ik denk dat een goede eerste test dan is om je simkaart in een ander, b v. samsung of Apple toestel te doen. Als je daar wel Volte hebt, dan weet je dat de simkaart goed geprovisioned is.

Daar ligt het niet aan eric.. Ik ben zelf wel technisch en weet zeker dat de fout ergen in het systeem van Tele2/T-Mobile alweer zit. Best frustrerend om te weten waar Tele2/T-Mobile moet zoeken om het op te lossen, maar ze blijven me (contact opgenomen met de klantenservice) standaard dingen adviseren en dat doe jij nu weer ook. Niks persoonlijk hoor, maar ben technisch onderlegd en om dan sim swap te doen (wat ik gedaan heb en jawel niks uitmaakte) is nutteloos.

Reputatie 7
Badge +4

Als techneut, hier zit er nog 1! , weet je dat het uitsluiten van oorzaken je tot een oplossing leidt. Als je eerst uitsluit dat de provisioning van het netwerk, je weet wel de HLR/HSS, maar ook de IMS parameters allemaal correct zijn kunnje een onderzoek doen naar het overige deel.

Ik zeg niet simkaart vervangen maar simkaart in een ander toestel stoppen waarbij je zeker weet dat die Volte op het T-Mobile netwerk ondersteund, b.v. Apple. Als je dan wel Volte krijgt met jouw aansluiting kunnen we verder richting jouw toestel.  Zoals jij zeker weet heeft de simkaart een belangrijke functie in security en identificatie van een gebruiker. De IMSI wordt gebruikt door de het netwerk maar ook het toestel om instellingen uit de ROM te halen. Als jouw simkaart gewoon zorgt voor een netwerk verbinding, dan is daar naar mijn mening niets kapot aan. Wat een nieuwe simkaart wel meebrengt is dat dan ook de netwerk opnieuw geprovisioned wordt. Jouw identiteit wijzigt immers. Mocht dat op dit moment namelijk niet goed zijn, dan lost dat ook het probleem op terwijl de sim zelf eigenlijk nooit kapot is.

Reputatie 7
Badge +2

We hebben inderdaad al veel gevallen gezien, die hebben getest in een andere telefoon en -afhankelijk van de uitslag- een nieuwe simkaart hebben aangevraagd. Voor zover ik weet hebben ze allemaal weer bereik. Het is aan de klant of die kiest om de stappen te doorlopen.

Reputatie 5
Badge

We hebben inderdaad al veel gevallen gezien, die hebben getest in een andere telefoon en -afhankelijk van de uitslag- een nieuwe simkaart hebben aangevraagd. Voor zover ik weet hebben ze allemaal weer bereik. Het is aan de klant of die kiest om de stappen te doorlopen.

Nope geen verschil dus, ook gisteren een nieuwe simkaart voor de zekerheid besteld en vandaag ontvangen. Moet zeggen dat ik het jammer vind dat de verpakking wel erg sober is geworden waar de simkaart omheen zit er staat zelfs geen tele2 meer op de simkaart. Dit was een paar maanden geleden nog wel wat leuker..

Maar dat terzijde, VoLTE en VoWifi werkt met de nieuwe simkaart ook niet, maar dat dacht ik al helaas..

Reputatie 7
Badge +4

En de sim in een ander volte toestel?

Reputatie 5
Badge

En de sim in een ander volte toestel?


Zoals ik al zei haalde dat ook niks uit helaas.

Reputatie 7
Badge +2

Gebruik je 1 of 2 simkaarten in het toestel?

Reputatie 5
Badge

Gebruik je 1 of 2 simkaarten in het toestel?

2, heeft ook altijd zo gewerkt. Ene simkaart er uit gehaald maar dit mocht niet baten.

Reputatie 7
Badge +2

Heb je het alleen nog thuis ervaren of werkt het op andere locaties/ andere steden ook niet? Er wordt veel gewerkt aan het netwerk, vandaar.

Reputatie 5
Badge

Heb je het alleen nog thuis ervaren of werkt het op andere locaties/ andere steden ook niet? Er wordt veel gewerkt aan het netwerk, vandaar.

Hier in de buurt zijn de netwerken 2 maanden geleden qua masten al vervangen, dus lijkt me stug. Ik had het ook in een andere stad dus daar zal het niet aan liggen. Het is al doorgespeeld naar de TD en vanuit daar wacht ik nu op een bericht.

Reputatie 5
Badge

Update voor @eric@pipodeclown en @Cas van Tele2 ,

2e lijns medewerker gesproken (backoffice Tele2), hier zijn we allebei niks wijzer van geworden helaas. Wat dingen geprobeerd die ik zelf ook al had gedaan maar ook geen resultaat, in de tussentijd nieuwe simkaart besteld en ook dit heeft niet geholpen. Alles staat vanuit mijn kant goed en ook vanuit (zover hij kon zien) goed, nu is de 3e lijns ingeschakeld (netwerkspecialist). Als het goed is hoor ik er iets vandaag over!

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @simnlru,

Bedankt voor jouw update! :muscle:
Ik heb goede moed dat de netwerk specialisten dit kunnen fixen. 

Reputatie 5
Badge

Hoi @simnlru,

Bedankt voor jouw update! :muscle:
Ik heb goede moed dat de netwerk specialisten dit kunnen fixen. 

Laten we het hopen!, ik ben best tevreden over Tele2 en zou graag blijven. Ik gebruik namelijk vowifi op sommigen plekken waar ik geregeld kom omdat daar net geen bereik/slechte dekking is, wordt lastig als ik dat niet meer mag/kan gebruiken.

Reputatie 5
Badge

@Cas van Tele2 Ben net gebeld door de netwerkspecialist, nette man en heeft mij het een en ander uitgelegd. Puntje bij paaltje is de oplossing om over te stappen naar een nieuwe provider :sweat_smile: .

Hij gaf aan dat door het nieuwe T-Mobile/tele2 software systeem volte vowifi softwarewice niet door huawei ondersteunt wordt omdat deze software te nieuw is. Bij oude Tele2 software kon het wel.. Deze 2 software pakketen moeten dus compatibel met elkaar zijn, dit doet het dus niet op dit moment.

Ook bij het gebied waar ik nu geregeld kom komt geen netwerk verbetering de aankomende tijd, helaas zonder vowifi dus letterlijk geen bereik.

Dus de enige optie is afwachten of huawei nog überhaupt met een update komt of overstappen naar een andere provider. Het ligt dus hardware matig niet aan de telefoon.

Ik ga nog proberen of Huawei iets kan betekenen, anders zit er helaas niks anders op :pensive: . Misschien kan er vanuit jullie een verzoek gedaan worden?