vraag

Problemen met 4g bellen via T-Mobile netwerk

• 28 juli 2020
  • 18 reacties
  • 429 x bekeken

Reputatie 5
Badge

Ik merkte al als ik op plekken kwam waar tele2 was uitgeschakeld ik niet 4G kon bellen. In mijn omgeving kon dit wel omdat de Tele2 masten actief waren. Sinds vandaag is in mijn omgeving Tele2 uitgezet en zit ik standaard op het T-mobile 4G netwerk. Ik heb niet de beschikking om via VoLTE (4g bellen) te bellen want als ik bel wordt ik automatisch naar het 3G netwerk gezet, niet handig als ik aan het bellen ben onderweg en iets moet opzoeken. Hebben meer mensen dit probleem die nu op het T-mobile netwerk zitten? Misschien dit intern aankaarten?

18 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Hmm, ik meen dat dat gewoon moet werken enben benieuwd hoe anderen dit ervaren. Na de migratie is 4G bellen in ieder geval weer mogelijk.

Reputatie 7
Badge +4

Ook op mijn Tele2 sim in  een Samsung toestel werkt Volte gewoon. Wat voor toestel gebruik jij?

Reputatie 5
Badge

Ook op mijn Tele2 sim in  een Samsung toestel werkt Volte gewoon. Wat voor toestel gebruik jij?

Nou Volte werkte, maar sinds dat de Tele2 masten uitstaan en ik wel op het T-Mobile netwerk moet roamen schakel ik bijl bellen continue terug naar 3G.

Huawei P30 pro. 

Reputatie 7
Badge +1

Als je toestel terugschakelt naar 3G kan je wel gewoon wat opzoeken op internet terwijl je belt :clown:

Heb je je netwerkkeuze “hard” op Tele2 staan of op automatisch? En welk postcodegebied ervaar je dit?

Reputatie 5
Badge

Als je toestel terugschakelt naar 3G kan je wel gewoon wat opzoeken op internet terwijl je belt :clown:

Heb je je netwerkkeuze “hard” op Tele2 staan of op automatisch? En welk postcodegebied ervaar je dit?

Of traag of bijna niet met 3G.

Heb allebei geprobeerd en dat doet er niet echt toe want ben al op veel plaatsen in Nederland geweest en het werkt niet. 

Reputatie 7
Badge +4

Tja, zou toch eens een ander toestel proberen. Hier in Utrecht met een Samsung geen enkel probleem.

Reputatie 7
Badge +1

Als zowel 4G bellen als 3G internet overal drama is dan zou ik de oplossing eerder in toestel en simkaart zoeken dan het netwerk. Je zou een kruistest kunnen uitvoeren door je simkaart in een ander toestel te proberen en liefst in jouw toestel een andere simkaart.

Reputatie 5
Badge

Als zowel 4G bellen als 3G internet overal drama is dan zou ik de oplossing eerder in toestel en simkaart zoeken dan het netwerk. Je zou een kruistest kunnen uitvoeren door je simkaart in een ander toestel te proberen en liefst in jouw toestel een andere simkaart.

Zoals ik al eerder zei ligt het niet daar aan, op het Tele2 netwerk had ik geen problemen en had ik 4g bellen, nu de Tele2 mast is uitgeschakeld en ik gebruik moet maken van T-mobile heb ik geen optie tot 4g bellen meer. Dus de ondersteuning is er maar ergens gaat er iets fout aan de andere kant. 

Reputatie 7
Badge +1

Bij Eric werkt het gewoon, dus het netwerk biedt deze service gewoon.

Als je door het hele land op 3G geen goede dienst ervaart zoals je eerder aangaf, dan klopt er toch iets niet.

Reputatie 5
Badge

Als je door het hele land op 3G geen goede dienst ervaart zoals je eerder aangaf, dan klopt er toch iets niet.

Ik heb niet over 3G service, ik heb het over 4gbellen dat wel beschikbaar was toen er tele2 masten waren en sinds ik voor 4G op T-mobile zit heb ik het niet meer. 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb het ook over 4g bellen. Ik zit netjes op T-Mobile en volte roaming werkt normaal. Anders hadden ze echt niet dat netwerk uitgezet. Dus moet je kijken wat er mis is met je toestel. Stop de sim eens in een ander volte toestel, b.v. een Samsung. Misschien dat Huawei volte roaming niet ondersteund of dat het toestel misschien toch kapot is en een factory reset nodig heeft? Je zou ook een moderator kunnen vragen om z.s.m. omgezet te kunnen worden naar het nieuwe Tele2 systeem. Dan krijg je een T-mobile imsi en ben je niet meer aan het nationaal roamen.

Reputatie 5
Badge

Ik heb het ook over 4g bellen. Ik zit netjes op T-Mobile en volte roaming werkt normaal. Anders hadden ze echt niet dat netwerk uitgezet. Dus moet je kijken wat er mis is met je toestel. Stop de sim eens in een ander volte toestel, b.v. een Samsung. Misschien dat Huawei volte roaming niet ondersteund of dat het toestel misschien toch kapot is en een factory reset nodig heeft? Je zou ook een moderator kunnen vragen om z.s.m. omgezet te kunnen worden naar het nieuwe Tele2 systeem. Dan krijg je een T-mobile imsi en ben je niet meer aan het nationaal roamen.

Heb een Vodafone simkaart in mijn toestel gestopt om te testen, kan gewoon gebruik maken van Volte. Dus mijn toestel is niet kapot. Vorige week toen hier nog een Tele2 mast actief was had ik ook gewoon Volte, sinds ik roam op T-Mobile kan ik dus nietmeer gebruik maken van vowifi en 4G bellen. Dus Moderatoren @Cas van Tele2 en@Rox van Tele2 of iemand anders kan dit gedaan worden? 

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb niet over 3G service, ik heb het over 4gbellen dat wel beschikbaar was toen er tele2 masten waren en sinds ik voor 4G op T-mobile zit heb ik het niet meer. 

Jawel, je gaf in je topic twee zaken aan, dat je niet 4G kan bellen én dat als je dan naar 3G teruggezet wordt, je niets kan opzoeken. Dat zijn twee issues die kunnen bijdragen aan het zoeken naar de oorzaak. Of zeg je nu dat je met 3G wel degelijk dingen kan opzoeken op internet, maar dat dus niet is wat je verwacht? In dat geval is de informatie anders, waardoor er ook betere informatie is om de oorzaak te zoeken.

Reputatie 5
Badge

Jawel, je gaf in je topic twee zaken aan, dat je niet 4G kan bellen én dat als je dan naar 3G teruggezet wordt, je niets kan opzoeken. Dat zijn twee issues die kunnen bijdragen aan het zoeken naar de oorzaak. Of zeg je nu dat je met 3G wel degelijk dingen kan opzoeken op internet, maar dat dus niet is wat je verwacht? In dat geval is de informatie anders, waardoor er ook betere informatie is om de oorzaak te zoeken.

Dat laatste, 3G is tijdens het bellen veel te traag. Maar dat wisten we al. 

Reputatie 7
Badge +1

Om iets op te zoeken op een internetpagina is het snel zat, maar de omvang van het issue dat je ervaart is hiermee in ieder geval wel duidelijker geworden.

Als je roamt op het T-Mobile netwerk en niet aan het bellen bent, werkt 4G dan wel gewoon en is je dataverbinding wel goed? Ik vraag me af of je roaming ervaring overal slecht is.

Reputatie 5
Badge

Om iets op te zoeken op een internetpagina is het snel zat, maar de omvang van het issue dat je ervaart is hiermee in ieder geval wel duidelijker geworden.

Als je roamt op het T-Mobile netwerk en niet aan het bellen bent, werkt 4G dan wel gewoon en is je dataverbinding wel goed? Ik vraag me af of je roaming ervaring overal slecht is.

Nope Roaming in Nederland op 4G is goed qua internet, het punt is dat ik niet meer 4g kan bellen sinds de tele2 masten uit staan.

Moderators, zouden jullie hiermee kunnen helpen? 

Reputatie 4
Badge

Hi @simnlru , excuses voor mijn late reactie. Ik ga jou nu direct verder helpen! Bellen via 4G en Vowifi zou gewoon moeten werken, ook via het T-Mobile netwerk. Het is daarom heel goed dat je dit op onze Community aankaart. Super fijn dat @eric en @pipodeclown met je meedenken. Een kruistest uitvoeren is altijd goed, zo weten we echt zeker dat het niet aan je toestel ligt. Ik kan er trouwens niet voor zorgen dat je eerder wordt overgezet naar het nieuwe Tele2 systeem, dit gebeurt in batches. Maar jouw probleem moet ik intern doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst. Ik heb dit namelijk nog niet eerder voorbij zien komen, vandaar dat ik niet direct de oplossing voor je heb. Aan de hand van jouw klantnummer in jouw profiel heb ik gelijk een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Ik zal dit zelf persoonlijk in de gaten houden en in dit topic een update plaatsen zodra er meer bekend is! 

Reputatie 5
Badge

Hi @simnlru , excuses voor mijn late reactie. Ik ga jou nu direct verder helpen! Bellen via 4G en Vowifi zou gewoon moeten werken, ook via het T-Mobile netwerk. Het is daarom heel goed dat je dit op onze Community aankaart. Super fijn dat @eric en @pipodeclown met je meedenken. Een kruistest uitvoeren is altijd goed, zo weten we echt zeker dat het niet aan je toestel ligt. Ik kan er trouwens niet voor zorgen dat je eerder wordt overgezet naar het nieuwe Tele2 systeem, dit gebeurt in batches. Maar jouw probleem moet ik intern doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst. Ik heb dit namelijk nog niet eerder voorbij zien komen, vandaar dat ik niet direct de oplossing voor je heb. Aan de hand van jouw klantnummer in jouw profiel heb ik gelijk een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Ik zal dit zelf persoonlijk in de gaten houden en in dit topic een update plaatsen zodra er meer bekend is! 

Top! hopelijk wordt het snel opgelost!:grinning:

Reageer