beantwoord

nieuwe laadkabel kapot

  • 3 April 2021
  • 25 reacties
  • 504 x bekeken

Ik heb bij Tele2 een abonnement afgesloten met de nieuwe iphone. Ik heb hier een origineel oplaadblok bij bestelt. Tot mijn verbazing werkt het snoer wat bij de telefoon is geleverd sinds dag 1 af en toe. Ik heb het blok,snoer en telefoon allemaal apart getest en het probleem zit zich in het bijgeleverde snoer. Het snoer is 2 dagen oud zit geen knik in en ik heb alleen originele producten gebruikt. Hoe kan ik zo snel mogelijk een nieuwe krijgen?

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 9 April 2021, 16:58

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Dinsdag de klantenservice bellen.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Mark, gaaf dat je bij ons een abonnement met iPhone hebt afgesloten! Gaaf toestel, die iPhone 12 Pro. Natuurlijk wil je deze gewoon kunnen opladen, dus ik ben er direct voor je ingedoken!

Wij hebben zelf geen specifieke regeling omtrent een kapotte kabel die bij de telefoon geleverd wordt, maar ik heb het even voor je nagekeken en je kunt deze kabel heel makkelijk omruilen in een Apple Shop bij jou in de buurt. Dit gaat via de garantie van Apple. Het enige wat je hoeft mee te nemen zijn de kapotte kabel en het serienummer van jouw toestel.

Dit serienummer van jouw toestel kun je vinden als je naar instellingen gaat > algemeen > info > serienummer.

Laat je het me weten als het is gelukt? Heb je nog andere vragen, neem dan gerust contact met me op!

Reputatie 3

In tegenstelling tot wat Marciano hierboven antwoordt hoef je geen afspraak te maken met Apple hoor. Als je de kabel bij Tele2 hebt gekocht moet Tele2 de garantie uitvoeren. Lekker makkelijk dat ze je naar een derde partij sturen. Als jij een koopovereenkomst hebt met Tele2 zijn zij degenen die je moeten helpen als je daar om vraagt. Zo zit het consumentenrecht in elkaar. En ook Tele2 moet zich daar aan houden. Helaas hebben ze soms even een herinnering nodig... Succes!

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Mark, na de reactie van linearised heb ik nog een keer goed gezocht naar de opties en ik heb er een gevonden, waar je niet voor naar de Apple Store hoeft! Mijn excuses hiervoor!

Omdat het in dit geval om een bijgeleverde kabel gaat, was het iets moeilijker om te vinden, maar ik heb het voor je gevonden. Als je naar de volgende website gaat, kun je gemakkelijk de stappen doorlopen om de oplaadkabel op te geven voor reparatie: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/telefoon/reparatie

Om het makkelijk voor je te maken heb ik de eerste stappen hier ook even op een rijtje gezet:

  • Klik op de paarse knop ‘Check je reparatie bij Dr. Mobile’. Er opent een nieuw tabblad, waar je jouw aanmelding kunt starten.
  • Kies je provider (Tele2)
  • Kies je merk (Apple)
  • Selecteer het toestel (Oplader)
  • Selecteer je toestel type (Apple Charger)

Volg hierna de rest van de stappen. Deze zullen vanzelfsprekend zijn.

Laat je het me weten als het is gelukt? Mocht je nog vragen hebben, dan weet je me te vinden! Succes!

Reputatie 7
Badge +12

Hou er wel rekening mee dat je dan de oude kabel moet opsturen, liefst als pakket/aangetekend. Ook kan het even duren voordat je de uitslag van het onderzoek krijgt. Het beste idee van Marciano is dat als je in de buurt van een Apple store woont daar gelijk de kabel kuntomruilen.

Als bij opsturen de kabel dan inderdaad kapot aan je geleverd blijkt te zijn is tele2 overigens wel weer verplicht je de kosten van het (aangetekend als pakket) opsturen, alswel de kosten van het terugsturen naar jou te vergoeden. Dus wel even je betaalbewijs bewaren zodat je dit kunt overleggen voor terugbetaling.

 

Zo'n omruil onder garantie bij defecte levering hoort volgens EU wetgeving compleet vrij van kosten te zijn.

...

Wij hebben zelf geen specifieke regeling omtrent een kapotte kabel die bij de telefoon geleverd wordt, maar ik heb het even voor je nagekeken en je kunt deze kabel heel makkelijk omruilen in een Apple Shop bij jou in de buurt. 

Nu vraag ik me toch af @Marciano van Tele2 , hoe is het mogelijk dat je eerst dit antwoord geeft? Is er helemaal geen kennisbank beschikbaar voor personeel zoals jullie? Hebben jullie geen ervaren collega's waar je met vragen terecht kunt? Moet je jezelf met google redden als je hier een antwoord moet geven? Of zitten de mensen die wel over de juiste kennis beschikken weer in een organisatie laag waar jullie geen contact mee op mogen nemen? Of is de manier waarop expertise en kennis van wettelijke voorwaarden hier afwezig is het gevolg van de manier van werken onder corona maatregelen?

Ik heb het gevoel dat jullie echt totaal in het diepe gegooid worden als medewerker, met een paar half lekke zwembandjes om je drijvende te houden. Lijkt me niet echt een fijne manier van werken. Ik hoop dat jullie het hier lang genoeg volhouden om voldoende expertise op te bouwen om de klanten wel direct correct te kunnen helpen. Of worden jullie dan weggepromoveerd naar zakelijk of een andere organisatie laag die voor klanten onbereikbaar is? Respect voor dat jullie dit zo volhouden. Geldt ook voor jou @Cas van Tele2 .

 

Reputatie 3

Ik denk dat dit een opleidings-/trainingsprobleem is. Zo werd kortgeleden door de moderator hier herhaaldelijk beweerd dat de periode voor teruggaaf van betaling na annulering van een bestelling 14 werkdagen was. Na het wijzen op het consumentenrecht en de daarin vastgelegde 14 dagen (niet werkdagen) was de reactie dat "de werkwijze bij Tele2 blijkbaar recent is gewijzigd". LOL. Klantenservicemedewerkers hebben geen clou als het gaat over het recht van de consument. Zoals gezegd denk ik dat de medewerkers hierin niet worden opgeleid. Of dat een bewuste keuze is van het bedrijf Tele2?

Reputatie 7
Badge +12

Klantenservice medewerker lijkt me inderdaad geen baan voor het leven. Dit is een forum waar deze medewerkers een discussie in goede banen leiden en niet zoals bij de telefoon de hele dag klantvragen krijgt. De skills van een moderator en ik neem aan dan ook de opleiding zal anders zijn. Gelukkig blijven moderators langer 'hangen' dan het algemeen gemiddelde 6 maanden van callcenter medewerker.

 

Ow apart. Ik meende dat ik deze medewerkers ook klantvragen zag beantwoorden op de andere helpdeskkanalen. Of is dat een andere Cas die ik ook op twitter langs zie komen toevallig net op de dagen dat Cas hier niet actief is? 

Reputatie 7
Badge +12

Social media vragen beantwoorden is toch heel wat anders dan elke 4 minuten een klant aan de lijn met weer een andere vraag (en manier van communiceren). Petje af voor dat soort mensen. En ja, dan heb je te maken met veel personeel wisselingen en het zijn geen techneuten achter de telefoon. Daar maken ze alleen tickets voor aan.

De twitter is toch niet alleen maar social media vragen beantwoorden maar ook een officieel help kanaal van tele2 waar helpdeskvragen worden afgehandeld? Waarom toch altijd dat overal tegen in gaan? Was jij niet degene die dat 14 werkdagen verhaal ook op die manier de wereld in geholpen heeft hier?. Daar draai je niet alleen de klant een rad mee voor ogen, maar misleid je dus ook de medewerkers mee die proberen te vertrouwen op jullie langdurige aanwezigheid hier. Ik begin daar nu echt een beetje moe van te worden. Ik snap echter wel dat je je nergens verantwoordelijk voor voelt aangezien je ook maar een klant bent die hier gezellig aan het kletsen is maar tjonge, zo duurt het alleen maar langer voor de klanten om hier hun problemen opgelost te krijgen. En ze worden toch echt zelfs door de telefonische helpdesk ook hier naar toe verwezen, omdat de medewerkers hier méér bevoegdheden hebben dan op de helpdesk. En dat is volgens mij niet omdat ze hier minder hoeven te kunnen.

 

En ik heb net mijn respect betuigd voor personeel wat onder deze omstandigheden hun werk moet doen, bij zulke gebrekkige instructie, dus daar hoef je mij ook niet mee om de oren te slaan. Neemt niet weg dat de klant daar niet mee geholpen is. Is het dan beter om iedere klant hier maar door te gaan verwijzen naar de geschillen commissie, autoriteit persoons gegevens, autoriteit consument en markt, politie of rechtbank? Want als je mij probeert uit te leggen dat het normaal moet zijn dat wetten met voeten getreden worden omdat personeel nu eenmaal niet wordt opgeleid wordt of ook maar de beschikking heeft over de juiste informatie om klanten te helpen, dan gaat dat er bij mij niet in. De klant mag best wel een minimale hoeveelheid kundigheid en kennis van het eigen product van tele2 verwachten.

Reputatie 7
Badge +12

Leuk al dat doorverwijzen als de telefonische klantenservice het niet meer weet, maar er zit hier zo nu en dan een moderator. Dus qua capaciteit niet te vergelijken met de telefonische klantenservice. Gelukkig zijn er andere klanten zoals jij die helpen en klanten op hun rechten wijzen. Dat is ook de toegevoegde waarde van dit forum.

Reputatie 7

...

Wij hebben zelf geen specifieke regeling omtrent een kapotte kabel die bij de telefoon geleverd wordt, maar ik heb het even voor je nagekeken en je kunt deze kabel heel makkelijk omruilen in een Apple Shop bij jou in de buurt. 

Nu vraag ik me toch af @Marciano van Tele2 , hoe is het mogelijk dat je eerst dit antwoord geeft? Is er helemaal geen kennisbank beschikbaar voor personeel zoals jullie? Hebben jullie geen ervaren collega's waar je met vragen terecht kunt? Moet je jezelf met google redden als je hier een antwoord moet geven? Of zitten de mensen die wel over de juiste kennis beschikken weer in een organisatie laag waar jullie geen contact mee op mogen nemen? Of is de manier waarop expertise en kennis van wettelijke voorwaarden hier afwezig is het gevolg van de manier van werken onder corona maatregelen?

Ik heb het gevoel dat jullie echt totaal in het diepe gegooid worden als medewerker, met een paar half lekke zwembandjes om je drijvende te houden. Lijkt me niet echt een fijne manier van werken. Ik hoop dat jullie het hier lang genoeg volhouden om voldoende expertise op te bouwen om de klanten wel direct correct te kunnen helpen. Of worden jullie dan weggepromoveerd naar zakelijk of een andere organisatie laag die voor klanten onbereikbaar is? Respect voor dat jullie dit zo volhouden. Geldt ook voor jou @Cas van Tele2 .

 

Uiteraard is er een kennisbank, maar ik vermoed dat er geen standaard proces is voor alleen een laad kabel. Dit valt naar nu blijkt onder hardware en dus de reguliere aanmelding voor reparatie, ik kan me voorstellen dat Marciano dat even moest navragen. Er zijn ook niet veel klanten die een kapotte laad kabel aantreffen én melding van maken. Zelf zou ik er gewoon een hebben gekocht vanwege de snelheid.

Reputatie 7

Ik denk dat dit een opleidings-/trainingsprobleem is. Zo werd kortgeleden door de moderator hier herhaaldelijk beweerd dat de periode voor teruggaaf van betaling na annulering van een bestelling 14 werkdagen was. Na het wijzen op het consumentenrecht en de daarin vastgelegde 14 dagen (niet werkdagen) was de reactie dat "de werkwijze bij Tele2 blijkbaar recent is gewijzigd". LOL. Klantenservicemedewerkers hebben geen clou als het gaat over het recht van de consument. Zoals gezegd denk ik dat de medewerkers hierin niet worden opgeleid. Of dat een bewuste keuze is van het bedrijf Tele2?

Klantenservice medewerkers hebben geen juridische vooropleiding nodig, zij moeten er op kunnen vertrouwen dat de standaard processen van Tele2 daar aan voldoen. Daar zijn anderen voor verantwoordelijk, bijvoorbeeld procesmanagers. Klantenservice medewerkers moeten wel met veel verschillende soorten mensen kunnen omgaan, want mensen reageren op heel verschillende manieren. Dat zien we ook op het forum.

Wow. Mooie inhoudelijke reacties ipv in de verdediging. Dank daar voor. Zo zie ik jullie 10 keer liever, dat geeft weer wat vertrouwen.

En ja, als de apple store om de hoek zit, dan is dat natuurlijk een mooie snelle optie als het zo makkelijk gaat als hierboven vermeld. Zit de dichtstbijzijnde 30 km verderop dan wordt het lastiger. Normaal gesproken moet je voor garantie altijd bij de verkopende partij zijn. Zelf kopen is natuurlijk ook een optie, maar dat kán leiden tot verlies van je recht op garantie als je eigenhandig onderdelen gaat vervangen i.p.v. de officiële weg bewandeld. Wel de moeite waard om dat erbij te vermelden. Ben er wel mee eens dat het de kortste klap kan zijn.

Reputatie 7

Niet als je een originele laad kabel koopt hoor. De telefoon behoudt garantie bij gebruik van elke originele Apple kabel.

Ik bedoelde meer op zinnetjes in garantie bepalingen zoals “reparatie en vervanging van onderdelen moet door een door ons geselecteerd en erkend reparateur plaatsvinden”. Natuurlijk snap ik dat een laadkabel vervangen geen expertise vereist maar daar hebben juristen meestal lak aan. Verder is de scheidslijn tussen originele kabel en Chinese kopie ook steeds vager (en niet elk gehucht heeft een apple store in de buurt), en neem ik aan dat er geen tele2 systeem in plaats is waarmee OP het bonnetje van zijn nieuwe kabel hier kan posten en dan even het geld op zijn rekening terug krijgt. Ik neem aan als OP gewoon snel een nieuw kabeltje had gewild en het verder niet belangrijk vindt om dit gratis onder de garantievoorwaarden te doen dat hij allang een nieuw kabeltje voor een tientje had gekocht en hier nooit gepost had. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi allemaal, 

Shilka, je hebt een goed punt hoor en ik sluit me ook zeker aan bij wat Pipo zegt. Dat heeft hij mooi verwoord. Zoals ik al zei, de repatie voor een toestel was makkelijk gevonden, maar in dit geval om alleen een bijgeleverde oplaadkabel was iets moeilijker te vinden. Dit hebben we ook direct aangegeven bij onze collega’s en we hebben vandaag te horen gekregen dat dit ook aangepast zal worden, zodat wij dit in het vervolg makkelijker kunnen vinden.

Nogmaals bedankt iedereen voor de feedback en reacties! :smile:

Beste leden van Tele2,

 

Hierbij heb ik een klacht over de factuur april 2021, ik vind het echt schrikbarend en nalatigheid dat gehandeld word, zeker voor iemand die al langere tijd klant is. Gaat om het volgende;

 

Ik heb een 2 jarig abonnement afgesloten die eind maart 2021 afbetaald is zie screenshort, vervolgens ontving ik vandaag een factuur dat ik € 60 moet betalen hoe is dit mogelijk deze factuur behoort €27 te zijn? Als dit niet hersteld word zal ik vervolg stappen gaan nemen en me abonnement bij tele2 perdirect opzeggen.

 

Zie uw reactie tegemoet 

 

Met vriendelijke groet,

Wesley

 

Reputatie 3

In je laatste factuur is de afbetaling van je mobiel nog niet verrekend, vandaar de extra kosten van €33. Als het goed is zie je bij de volgende factuur dat je €27 moet betalen.

Beste Mercury,

 

Bedankt voor je reactie klopt niet wat je zegt dat het op de factuur staat zo ver was ik ook nog wel.

Als bedrag niet betaald is kan die niet op 0 staan, er is nu totaal gefactureerd €792 zo uw hier onder ziet. Dan gaat er toch iets niet goed bij jullie wat niet ontvangen is bij jullie wordt ook niet verrekend. Op deze manier van handelen ben ik snel klaar met Tele2 zal het contract ook ontbinden.

 

Je zegt dat eind maart de einddatum is, maar in je eerste screenshot staat 30 april. Wat is juist?

PS je moet Mercury78 niet met jullie aanspreken, hij is net als de meeste mensen op dit forum ook maar een klant. Se moderatoren van Yele2 kan je herkennen aan "van Tele2” achter hun naam.

 

Overigens zit je hier in een al beantwoord  topic over een laadkabel van iemand anders. Je kan beter een eigen topic openen  dan dat is duidelijker bij het beantwoorden.

Reputatie 7
Badge +12

Boekhoud kundig is de laatste factuur opgesteld voor de 24e termijn. Daarmee is het krediet volledig afbetaald op papier. Je moet die factuur natuurlijk nog wel betalen om de debitstand op nul te krijgen.

Reputatie 7

Gewoon even tellen hoeveel termijnen je hebt betaald, dan zal je zien dat het de 24e termijn is die op de factuur staat en je deze dus gewoon moet betalen. De factuur die je in april ontvangt bevat de kosten over de maand maart, dus ook de aflossing van maart. Zoals je zelf al aangaf loopt de aflossingstermijn tot en met maart.