beantwoord

geen service Xiaomi 9t pro na overzetten nieuw netwerk 4g

  • 28 August 2020
  • 8 reacties
  • 354 x bekeken

Hallo allemaal, Gebruik mijn xiaomi 9t pro al een jaar met tele2. nooit problemen mee gehad. maar na een dagje duitsland, heb ik zowel geen 4g of mobiel bereik. iemand een idee, hoe ik dit kan oplossen?

 

mvg,

 

r.m.hans

icon

Beste antwoord door r.m.hans1 31 August 2020, 20:26

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Zie dit topic .

 

Ik heb een Xiaomi A1 en sinds anderhalve week exact hetzelfde probleem. Ik kreeg vorige week woensdag een sms dat mijn abonnement snachts over gezet zou worden op het nieuwe netwerk. Sindsdien werkt niets meer (bellen/internet). Ik heb al meerdere keren met Tele2 gebeld maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Het komt er op neer dat er een handmatige APN moet worden toegevoegd in het toestel, maar de settings voor APN in een Xiaomi zien er iets anders uit dan de servicedesk medewerkers verwachten dus als je ze via de telefoon door die settings heen begeleiden snappen ze het op een gegeven moment niet meer. Steeds vraag ik of ze dit even in het ticket willen noteren zodat ik niet steeds hetzelfde verhaal hoef op te dreunen als ik ze bel, en dit beloven ze maar het gebeurt niet. Resultaat, steeds als ik terug bel om te vragen om een update krijg ik weer een nieuwe troela aan de telefoon die haar verhaal begint met “Ooooh ik zie het al, we gaan even handmatig je APN door lopen”. Thanks captain obvious, je vorige 15 collega’s waren nog niet op het idee gekomen, waar WAS je al die tijd?! Meestal na het eerste riedeltje krijg ik de belofte dat mijn ticket wordt doorgezet naar de technische afdeling, maar ik heb nu in anderhalve week al twee medewerkes in hun verhaal er op kunnen betrappen dat het ticket nog in hun SD queue stond omdat het nog niet voldoende bijgewerkt was. De laatste keer dat ik iemand sprak was woensdag en die zei dat het nog minimaal 7 werkdagen gaat duren. WERKdagen, dit gaat straks gewoon drie weken duren. Ik ben zwanger, moet ik rooksignalen gaan sturen als er iets mis is en ik naar het ZH moet?

 

Ook een fun fact, drie keer raden hoe Tele2 mij probeert te benaderen om het probleem te onderzoeken…. Ze proberen me te… BELLEN. Waarna ik een smsje krijg dat ze me hebben geprobeerd te bellen maar niet te pakken krijgen. No shit, jullie hebben alles uit gezet!

Reputatie 7

Tele2 heeft niets uitgezet, je bent gemigreerd en je toestel slaat niet de juiste instellingen automatisch op. We zien dat meer met toestellen die niet ook door Tele2 zelf worden verkocht (en ondersteund), zoals die van Xiaomi. Maar goed, er zijn meer klanten als jij en in dit topic staat de oplossing https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/geen-netwerk-alle-tips-of-forum-al-geprobeerd-80614 Persoonlijke redenen doen er niet zoveel toe, iedereen mag verwachten dat het werkt, ongeacht de persoonlijke situatie. 112 bellen kan zelfs zonder simkaart.

Als je de overige velden die eventueel niet in het topic staan leeg laat, ben ik benieuwd of het werkt. In het uiterste geval is het mogelijk een nieuwe simkaart aan te vragen, waardoor het mogelijk wel lukt om de juiste instellingen op te slaan.

Hallo allemaal,

 

Zover heb ik alles geprobeerd. APN aangepast, nieuwe simkaart. Maar niks helpt. Zelfs niet met de nieuwe simkaart in een andere telefoon. 

 

MVG,

 

R.M.Hans1

Reputatie 7

Welke instellingen staan er nu in je telefoon? Ben je niet gewoon afgesloten om een andere reden?

Reputatie 6
Badge +2

Hey @r.m.hans1 en @AngeladD,
Welkom op de Community! Je wordt opgezet naar het nieuwe netwerk en plots werkt het netwerk niet meer.
Dat is niet de bedoeling! Maar gelukkig ben je hier terecht gekomen. Goldmembers @eric en @pipodeclown hebben jullie al een paar handige tips gegeven. Helaas heeft het niet meteen geholpen.

Bedankt voor het invullen van jullie Community Account! Met jullie gegevens heb ik direct gecheckt of alles in orde is en ik heb gezien dat jullie diensten weer werken. Als dit niet het geval is of als je andere vragen hebt laat het mij dan weten. Dan duik ik er meteen voor je in!
Mijn excuses @AngeladD voor het lange wachten en meerdere keren de klantenservice te moeten bellen, we werken met nieuwe systemen en het overzetten brengt onverwachte situaties met zich mee. Mijn collega’s aan de telefonische helpdesk doen hun best om je zo goed mogelijk te helpen, soms gaat dit niet zoals je van ons verwacht bent. Ik begrijp natuurlijk dat in jouw persoonlijke het nodig is om goed bereikbaar te zijn! Ik hoor daarom graag of alles werkt. De systemen zeggen namelijk van wel. Ik ben er voor je! :innocent:

Na een nieuwe Sim-kaart en lang in de wacht staan met de klantenservice, werkt bij mij alles weer

mvg r.m.hans1

 

Reputatie 7

Na een nieuwe Sim-kaart en lang in de wacht staan met de klantenservice, werkt bij mij alles weer

mvg r.m.hans1

 

Nieuwe simkaart had je al geprobeerd, gaf je aan. Wat was de helpende tip van de klantenservice?