Sticky

Overlast buitenlandse nummers (Wangirifraude)

  • 14 March 2017
  • 455 reacties
  • 168050 x bekeken


Toon eerste bericht

455 reacties

Reputatie 7
Dat is al een tijdje geleden, oorzaak achterhalen wordt moeilijk.
Ik zal je verwijzen naar een topic waar ik kort toelicht hoe je kan controleren welke apps kunnen een gesprek starten op je telefoon (wens alert dat sommige apps, zoals je browser dat terecht nodig hebben, maar games en foto apps niet).

Komt het probleem nogmaals voor? Kun je gewoon een topic openen en denke we allemaal mee.

Post om te lezen: https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/fraude-63262#post380361
Reputatie 7
Badge +12
Het is niet eng, je kunt bijvoorbeeld je telefoon eens terugzetten naar fabrieksinstellingen en geen obscure APPS meer gebruiken. Het provider netwerk verzint geen gesprekken en alleen vanaf jouw telefoon kunnen deze gesprekken zijn opgezet.
Ik heb absoluut niet gebeld dat is juist ook het enge eraan.. het is in de maand maart gebeurd en juli..ik ken het nummer geen eens en niemand anders heeft toegang tot mijn telefoon.. het is heel eng
Reputatie 7
+467190006354860
+467190006359441

Dit zijn nummers uit Zweden en op me factuur staat dat ik bel maar dat klopt niet dus wil graag dit laten uit zoeken.. want zo kost het me elke keer extra geld..


Dat lijkt een andere probleem dat wat hier gesproken wordt.
Bij "Wangirifraude" wordt jij gebeld door en nr, er gaat maar een keer af, en ze hopen dat mensen terug bellen, zoals uitgelegd in de topic.

Als je zeker weet dat jij zelf die nummers niet gebeld heb, en dat niemand anders toegang heeft (gehad) tot je telefoon, dan ga ik er vanuit van een mogelijk probleem in je telefoon, de kans van een onterechte bel registratie in je factuur is nihil.
Kijk is goed naar je bel register, kijk op de factuur wanneer deze nummer gebeld zijn en check de log in je mobiel ook voor in en uitgaande gesprekken. Als je toch niet uit komt, open hier een topic en kunnen gebruikers mee denken, zet belangrijke (maar geen persoonlijke) info, zoals je toestel model en software versie.
+467190006354860
+467190006359441

Dit zijn nummers uit Zweden en op me factuur staat dat ik bel maar dat klopt niet dus wil graag dit laten uit zoeken.. want zo kost het me elke keer extra geld..

Reageer