beantwoord

kroatie langzaam internet

  • 21 July 2021
  • 15 reacties
  • 1565 x bekeken

Vroeger had Tele2 een eigen netwerk in 

Kroatie. Niet best (2 tot soms 5 mb/sec) maar je kon in 10  minuten je krant downloaden.

Nu kun je niet meer verbinden met Tele2 (staat nog wel in lijstje) en kom je alleen nog bij HT Hr met 0,2 mb/s.

Zo kan ik mijn mail niet openen. Ook in centrum stad hooguit 1mb.

 

Waardeloos!

Ik heb maar een lokale sim gekocht met 15-20 mb/sec

 

 

icon

Beste antwoord door pipodeclown 28 July 2021, 00:32

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 7

Heb je het toestel herstart (vanwege die sms berichten)? 
HT HR is Croatian Telecom https://www.t.ht.hr/en/about-us/profile en daarmee kan je dus verbinden met je abonnement. Zou inderdaad best kunnen dat er sprake is van een lokale storing of werkzaamheden, daar kan Tele2 weinig aan doen. Op hetzelfde netwerk zou de ervaring met een lokale simkaart niet anders moeten zijn, tenzij de storing juist om roaming gaat.

Reputatie 6

Roaming in het buitenland is lastig en maak vooral wat screenshots van je belabberde snelheid en die van de lokale SIM geeft. Dan sta je sterker bij de instanties als je verhaal gaat halen.  Als je 2 van de 52 weken per jaar in het buitenland zit valt het allemaal wel mee. Maar overstappen op een provider die betere roaming overeenkomsten heeft kan natuurlijk ook. 

Raaf12

Dan moeten ze niet adverteren met snel internet. Dan moet de tekst luiden "Tele2, goedkoop maar langzaam" of woorden van gelijke strekking.

 

Reputatie 6

Je hebt 3/4G maar er is geen garantie op een bepaalde, minimale data snelheid. Wat je uitspaart in NL door voor Tele2 te kiezen,  kan je voor dat geld een lokale sim kopen :grinning: 

 

 

Pipo.

dank voor uw inbreng.

ik zit 100km verwijderd van Slovenie.

krijg gister nog weer SMS “welkom in Kroatie”.

A1 biedt alleen 3G maar met betere snelheid dan HTHR, maar niet iedere dag beschikbaar.

hTHr biedt 4G maar minder dan 0,5 mb/sec.

op SIM lokaal gekocht biedt HtHR wel (vandaag) 10-15 mb/sec.

dus rijst de vraag: wat koopt Tele2 in bij HtHr? Rest-mb-tjes of echte service.

dat is de vraag die ACM maar eens moet stellen bij Tele2

 

Reputatie 7

Net als providers in Nederland hebben ook netwerken in Kroatië blinde vlekken in het dekking gebied. Bevind je je in de buurt van de grens met Slovenië , vanwege die welkomst sms berichten? Onderstaande zijn de roaming partners van Tele2 en T-Mobile, zij zijn afhankelijk van hun dekking. Als jij in een blind spot van deze providers zit, dan is een lokale simkaart de beste optie.

 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @ritsd,

Goed dat je hebt geprobeerd om een ander netwerk te selecteren. Vreemd dat je Croatian Telecom niet kan kiezen, misschien zit je niet in het dekkingsgebied. Dat kan ik niet voor je controleren.

Een andere oplossing is inderdaad een lokale sim gebruiken, dit heb je al gedaan en dat is een goede keuze. 

Reputatie 6

Vroeger had Tele2 een eigen netwerk in 

Kroatie. Niet best (2 tot soms 5 mb/sec) maar je kon in 10  minuten je krant downloaden.

Nu kun je niet meer verbinden met Tele2 (staat nog wel in lijstje) en kom je alleen nog bij HT Hr met 0,2 mb/s.

Zo kan ik mijn mail niet openen. Ook in centrum stad hooguit 1mb.

 

Waardeloos!

Ik heb maar een lokale sim gekocht met 15-20 mb/sec

Dat is vaak het beste en minder ergernis. Het abo staat dan op de naam van de zaak van de verkoper.  Toeristen krijgen vaak minder speed dan de originals. Wil je meer moet je een betere provider nemen. Tele2 is low budget, daar kom je vaak pas achter als je op reis gaat. En de dekking is vaak slechter dan in NL. Dit land scoort wereldwijd hoog in snelheidstesten. 

 

Eric.

inderdaad, er staat 4G. Scherp gezien.


maar de snelheid is minder dan 3G, minder dan E, minder dan Gprs.

Namelijk minder dan 0,25 mb per seconde.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

 

Nog een dingetje.

ik (mijn vrouw idem) krijg al een paar keer om-en-om een sms “welkom in Slovenie” terwijl ik in Kroatie zit, op de 3e dag weer “welkom in Kroatie” en vandaag zit ik kennelijk weer in Slovenie (“welkom….”).

zo gaat het lekker met Roaming.

en hoe gaat dan de billing met hun roaming partners? You wonder.

Wat een bende is het daar bij Tele2.

 

Of deze, zojuist via hun eigen Tele2 server in Zagreb, 0,25 mb/Sec. zie Speedtest.

net “klanten”service gesproken: er zijn storingen in Kroatie (staat overigens niet in storingen lijst).

het is overigens in strijd met wet- en regelgeving: ze moeten overal waar 4G is, ook 4 G aanbieden.

ik ga een klacht indienen bij ACM (weer Tele2).

 

 

Nee, dat netwerk wordt niet aangeboden.

alleen HT-HR, Tele2 en AtHr.

alleen ht-hr geeft verbinding: vandaag 0,06 mb/sec.

ik heb hier lokale sim gekocht op samsung: 12mb/sec.

dan kan ik mijn werkmail binnenhalen.

mijn 16gb maandabonnement van Tele2 is zinloos geld.

je wordt pisnijdig.

Reputatie 6
Badge +2

Hey @ritsd,

Welkom op de Community! Laten we samen kijken of er een snellere verbinding mogelijk is. Alle informatie en achtergrond over het gebruik van je abonnement in het buitenland vind je terug in dit topic: https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/info-mobiel-internet-in-het-buitenland-80388.  Zo ben je goed voorbereid en kan je optimaal gebruik maken van je abonnement in het buitenland. 

In Kroatie raden we aan om gebruik te maken van dit 4G netwerk: Croatian Telecom. Lukt het om hiermee verbinding te maken? We hebben een handige toestelhulp die helpt met het handmatig selecteren van het netwerk.

 

Ik hoor graag of het werkt!