Skip to main content
beantwoord

Geen service op mobiele telefoon


Hallo,

ik heb al een aantal dagen geen service, mijn simkaart heb ik al een aantal jaar en ineens heb ik geen service meer. Aan uitzetten van het toestel werkt soms. De sim kaart eruit en erin doen werkt niet. 
wat kan ik doen?

 

stijn

Beste antwoord door pipodeclown

Zou je je simkaart in een andere telefoon kunnen testen? Mocht het aan de simkaart liggen dan kan deze eenvoudig worden omgeruild.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

eric
Ere-member
Forum|alt.badge.img+12
  • Ere-member
  • 7113 reacties
  • 21 juli 2020

Welke mobiele netwerken zie je als handmatig netwerken zoeken kiest in je telefoon? En wat gebeurt er als je dan Tele2 kiest?


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 7 reacties
  • 21 juli 2020

Ik zie Tele2 NL

NL kpn

vodafone NL

 

als ik op tele2 NL klik dan zoekt hij en krijg ik voor eventjes signaal. 
wel langer signaal als dat wanneer hij op automatisch staat. 


eric
Ere-member
Forum|alt.badge.img+12
  • Ere-member
  • 7113 reacties
  • 21 juli 2020

Maar daarna kun je niet bellen?  Doe dan eens eerst KPN kiezen, dan krijg je natuurlijk “verboden” en kies daarna weer Tele2. En check anders eens de simkaart setting binnenland/buitenland. Zie dit topic.


Rox van Tele2
  • Oud Moderator
  • 212 reacties
  • 24 juli 2020

Hii @Stijnhmbrgh , welkom op onze Community! Goed dat je al wat stappen hebt ondernomen om het op te lossen. We gaan je hier verder bij helpen zodat je weer bereikbaar bent! Je hebt de simkaart eruit gehaald en dat werkt niet. Maar heb je al een simswap gedaan? Als een andere simkaart namelijk wel werkt in jouw toestel, dan kan het aan jouw simkaart liggen. Soms gebeurt dit als je de simkaart al een aantal jaar hebt. Dit laat ik dan voor jou uitzoeken zodat ik een nieuwe kan toesturen. Je kan mij dan een privébericht sturen met deze link. Ter verificatie heb ik dan de volgende gegevens nodig: 

  • Voornaam + achternaam
  • Volledige adresgegevens
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende IBAN nummer

Maar werkt de andere simkaart niet in jouw toestel, dan is het heel goed om de instellingen van jouw toestel te controleren zoals @eric aangeeft. Ik ben erg benieuwd of je wat aan zijn tips hebt gehad. Wil je ons op de hoogte houden?

Groetjes, 

Rox


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 7 reacties
  • 24 juli 2020

Hoi Rox,

na de tips van eric heb ik nog 2 korte periodes gehad dat ik geen service had.

ik denk dat de tips hbben geholpen. 


Rox van Tele2
  • Oud Moderator
  • 212 reacties
  • 29 juli 2020

Hi @Stijnhmbrgh, super om te horen dat je met de tips bent geholpen. Thanks voor deze update. :smile:  Mocht je nog andere vragen hebben, dan staat de Community voor je klaar!


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 7 reacties
  • 30 juli 2020

Hallo,

sinds laatste dagen speelt het probleem zich weer af… ik heb vaak geen service desondanks ik de tips opvolg

graag hulp


pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • Antwoord
  • 30 juli 2020

Zou je je simkaart in een andere telefoon kunnen testen? Mocht het aan de simkaart liggen dan kan deze eenvoudig worden omgeruild.


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 7 reacties
  • 30 juli 2020

Bij meerdere telefoons geprobeerd en deze hebben dan ook geen service


pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • 30 juli 2020

Heb je op andere plaatsen (in andere steden) hetzelfde? Dan is het waarschijnlijk je simkaart.

Welk postcode gebied ervaar je het nu?


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 7 reacties
  • 30 juli 2020

Heb dit probleem al in meerdere provincies ervaren o.a. Noord holland, utrecht, brabant, en voornamelijk Limburg


pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • 30 juli 2020

Dan zou ik even een nieuwe simkaart aanvragen, dat is wel vaker oorzaak van het probleem. Zo niet, dan hebben we dat in ieder geval uitgesloten.


Rox van Tele2
  • Oud Moderator
  • 212 reacties
  • 30 juli 2020

Hi @Stijnhmbrgh, bedankt voor de update. Goed dat je de simkaart in meerder telefoons hebt geprobeerd. Zoals @pipodeclown aangeeft is het goed om een nieuwe simkaart aan te vragen. Het lijkt erop dat er iets mis is met je simkaart. Ik ga dit helemaal voor je regelen. Het enige wat jij hoeft te doen is je klantnummer invullen in jouw profiel. Zou je dit willen doen? Dan ga ik gelijk aan de slag! 


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 7 reacties
  • 31 juli 2020

Als het goed is staat mijn klantnummer nu erbij, alvast bedankt voor de moeite!


Rox van Tele2
  • Oud Moderator
  • 212 reacties
  • 4 augustus 2020

Hi @Stijnhmbrgh, thanks voor het invullen van jouw klantnummer. Ik ben meteen in het systeem gedoken voor je. Goed nieuws, de simkaart is aangevraagd! Deze ontvang je binnen vijf werkdagen via de post. Als het goed is heb je via de e-mail ook een bevestiging ontvangen. Zou je dit willen controleren voor de zekerheid? Zodra je de simkaart hebt ontvangen kun je deze via MijnTele2 activeren. Je hebt hier veertien dagen voor. Wat belangrijk is, is dat je eerst de gegevens van je huidige simkaart overzet zodat deze niet verloren gaan. Wil je ons op de hoogte houden of het allemaal is gelukt?


Rox van Tele2
  • Oud Moderator
  • 212 reacties
  • 11 augustus 2020

Update: niets meer van @Stijnhmbrgh gehoord, dus zelf even in het systeem gespiekt. De nieuwe simkaart is ontvangen, geactiveerd en werkt naar behoren. Yeah! :sunglasses:


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 7 reacties
  • 11 augustus 2020

Heb een paar daagjes de simkaart getest en deze werkt!! @Rox van Tele2  bedankt voor de service!!


Rox van Tele2
  • Oud Moderator
  • 212 reacties
  • 11 augustus 2020

Geen dank @Stijnhmbrgh, blij dat het is opgelost voor je! Thanks voor je berichtje.