5G netwerk valt uit S21+

  • 31 January 2023
  • 14 reacties
  • 161 x bekeken

 

Zijn er meer mensen hier waar op een S21+ roaming tussen palen bij Tele2/T-Mobile niet lekker lijkt te werken? Ik heb soms minuten geen netwerk waar soms alleen de vliegtuigmodus werkt als remedie. Niet alleen op dezelfde plek maar ook onderweg met Android Auto waarbij YouTube Music er mee op houdt en er geen route meer te plannen is, hier ook alleen dezelfde remedie. Ik vermoed dat het te maken heeft met het wisselen van paal en dat daar iets mis gaat.

 

Laatste update geïnstalleerd. Toestel herstart etc. Ik heb een vriend die hetzelfde heeft op een S22+ dus het lijkt niet alleen bij mij te gebeuren.

Marciano van Tele2 1 jaar geleden

Hey Danny, wat apart dat je verbinding af en toe wegvalt. Dit gaan we oplossen! Goed dat je e.e.a. al hebt geprobeerd. Ik heb het nog even opgezocht en zag dit vaker voorbij komen bij Samsung. Kijk even of het helpt als je je netwerkinstellingen reset. Dit kan via Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten. Neem ook een kijkje in onze Toestelhulp, wellicht dat je hier iets tegenkomt wat je nog niet hebt geprobeerd.

Mocht dit niet werken, dan wil ik je vragen een kruisttest te doen. Wat dit precies inhoudt vind je in dit artikel. Je test hiermee je simkaart in een ander toestel, zodat we kunnen zien of het aan je simkaart of toestel ligt.

Ik hoor graag van je wat er uit bovenstaande komt!

Bekijk origineel bericht

14 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 maakt gebruik van het T-mobile netwerk. Als de handover niet goed gaat zal dat op een specifieke plaats zijn, dat kan niet in heel Nederland zo zijn, dan hebben alle 6 miljoen abonnees daar last van.

Problemen met verbindingen geef je het makkelijkst door via hun dekkingskaart. Daar staat een button “ meld een probleem”.

Dat snap ik maar dan is het vreemd dat het onderweg meerdere keren gebeurd. Rond Enschede, Ede, voorbij Utrecht, Doetinchem. Het kan dan toch niet zijn dat het na een vliegtuigmodus het weer werkt.

Reputatie 7
Badge +12

Als het aan het netwerk zou liggen, dan zouden heel veel klanten ervan last moeten hebben. Je zou toch eerst eens aan je eigen toestel moeten denken. Gebruik eens een tijdje een andere.

Waar haal je die vandaan.. Het gebeurd ook niet constant maar ineens heb je een paar minuten geen verbinding. 

Reputatie 7
Badge +12

Hey Danny, wat apart dat je verbinding af en toe wegvalt. Dit gaan we oplossen! Goed dat je e.e.a. al hebt geprobeerd. Ik heb het nog even opgezocht en zag dit vaker voorbij komen bij Samsung. Kijk even of het helpt als je je netwerkinstellingen reset. Dit kan via Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten. Neem ook een kijkje in onze Toestelhulp, wellicht dat je hier iets tegenkomt wat je nog niet hebt geprobeerd.

Mocht dit niet werken, dan wil ik je vragen een kruisttest te doen. Wat dit precies inhoudt vind je in dit artikel. Je test hiermee je simkaart in een ander toestel, zodat we kunnen zien of het aan je simkaart of toestel ligt.

Ik hoor graag van je wat er uit bovenstaande komt!

Excuus voor de late reactie. De meldingen voor een reactie op je topic komen in de spam terecht. Ik heb de netwerkinstellingen gereset maar meteen daarna werkte het niet meer. Ik heb een aantal dagen op 4G gewerkt i.p.v. 5G en dat werkt gewoon prima. Het lijkt dus op 5G niet goed te werken. 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @danny340340, geen probleem! De mails kwamen inderdaad een tijdje in de spambox terecht. Gelukkig is dit recent opgelost. Bedankt voor het proberen. Ik ben er direct weer voor je ingedoken en ik zie dat dit voor veel klanten helpt:

  • netwerk en APN reset
  • roaming ingeschakeld
  • herstart toestel

De netwerkreset heb je inmiddels gedaan; zou je nu eens naar je APN instellingen willen kijken en deze resetten/herstellen? Schakel vervolgens roaming in en start je toestel opnieuw op. De APN-instellingen zouden als volgt moeten zijn:

APN internet.tele2.nl
Proxy leeg
Poort leeg
Gebruikersnaam leeg
Wachtwoord leeg
MCC* 204
MNC* 16
Verificatietype PAP
Type toegangspunt default,supl

 

Ik hoor graag van je of dit heeft geholpen, zo niet, dan wil je vragen alsnog de kruistest (jouw simkaart in een ander toestel) te doen. Hiermee sluiten we uit of het aan het toestel ligt.

De apn stond op T-Mobile, die nu dus aangepast en roaming stond uit. Ik ga de komende dagen even op 5G draaien zonder wifi en kijken wat er gebeurd. Bedankt voor zover!

Reputatie 7
Badge +12

Hey @danny340340 heeft het gewerkt? Ik hoop het en ik hoor het graag van je! 😄

Hey @danny340340 heeft het gewerkt? Ik hoop het en ik hoor het graag van je! 😄

Het heeft niet gewerkt jammer genoeg. Op 4G+ werkt het gewoon soepel maar bij 5G lijkt de verbinding of weg te vallen, of niet goed te roamen waarbij alleen vliegtuigmodus werkt.

Het mailbericht kwam overigens weer in de spam.

Reputatie 7
Badge +12

Hi Danny, ik maak een case voor je aan en zet deze door naar onze technische specialisten. Zij zullen uitzoeken wat er aan de hand is en nemen binnen een paar werkdagen contact met je op. Dit kan telefonisch zijn, maar het kan ook dat je een SMS of e-mail ontvangt.

Om deze case volledig door te zetten ontvang ik graag nog via een privébericht onderstaande informatie:

  • Sinds wanneer heb je dit probleem opgemerkt? (Datum + tijd)
  • Heb je een datum + tijd van een exact moment waarop dit probleem plaatsvond?
  • Kun je een adres noemen waar dit probleem zich voordoet?

Alle extra informatie is welkom! Zodra ik deze info heb, zet ik hem door en dan gaan we direct voor je aan de slag. Ik zie je reactie graag tegemoet!

Reputatie 7
Badge +12

Hey @danny340340, ik zie dat mijn collega de case gisteren al direct heeft opgepakt en dat hij e.e.a. heeft gereset in de netwerkinstellingen. Als ik het goed begrijp heeft hij je ook aan de telefoon gehad. Bij zijn tweede belletje kon hij je niet meer bereiken. Wil je mij laten weten of het nu gelukt is met 5G? Ik kreeg wel de notitie dat je toestel 5 minuten uitgezet moet worden voordat je hem weer aanzet. 

Mocht je hiermee nog geen 5G hebben, bestel dan gratis via MijnTele2 een nieuwe simkaart. We hopen dat het hiermee wel gaat werken. Ik hoor het graag van je!

Hi Marciano,

 

Ik zag gemiste oproepen inderdaad maar ik was gewoon in staat op te nemen. Ik denk dat dat ook aangeeft dat het nog niet opgelost is. De telefoon ging helemaal niet over.

 

Ik zal hem even uitschakelen en na 5 minuten weer starten.

Reageer