beantwoord

Verhuizen naar Zweden met Nederlands nummerbehoud en dual sim

  • 6 February 2023
  • 1 reactie
  • 220 x bekeken

Hoi! Ik verhuis binnenkort naar Zweden (einddatum nog onbekend) en ik zou graag mijn Nederlands nummer & bundel bij Tele2 willen behouden. Echter las ik dat er na 4 maanden extra kosten in rekening gebracht kunnen worden als je je bundel voor meer dan 4 maanden in het buitenland gebruikt. Er werd geadviseerd wordt om dan een lokale simkaart te gaan gebruiken (= een Zweeds nummer). 

Mijn vraag nu is of het mogelijk is om naast mijn toekomstige Zweeds telefoonnummer ook mijn Nederlands nummer te behouden middels een Dual-simkaart? Of is dat niet mogelijk en zal je telkens moet switchen van Zweeds naar een NL simkaart? Ik weet even niet wat de beste oplossing kan zijn hiervoor… Ook qua internet bundel? Ik zou wel een prepaid internet bundel willen aanschaffen maar ik las dat ik die alleen in NL kan gebruiken... 

 

Alvast bedankt voor de support. 

 

Groetjes,

 

 

icon

Beste antwoord door ItsNaud 6 February 2023, 12:19

Bekijk origineel bericht

1 reactie

Reputatie 5

Goedemiddag,

Je kunt natuurlijk altijd dual sim gebruiken in je telefoon, zodoende blijf je bereikbaar voor inkomende oproepen op je NL simkaart. Als je je data en uitgaande oproepen via de Zweedse simkaart laat lopen dan zal Tele2 denk ik niet zo snel bij je aan de bel trekken. Het gaat met name om de hogere kosten in het buitenland, vandaar dat er een policy is.

Reageer