beantwoord

Van tele 2 sim only naar tele 2 met mobiel

  • 22 February 2021
  • 17 reacties
  • 1657 x bekeken

  • Is lekker bezig
  • 8 reacties

Hoi,

 

Ik heb op dit moment een sim-only abonnement bij Tele 2 (die loopt van 16 maart 2020 tot en met 15 maart 2022).

 

Ik wil nu op de website van Belsimpel.nl een toestel met een tele 2 abonnement kopen (2 jarig contract) met nummerbehoud. 

 

De vraag die ik nu heb is.

Kan ik dit abonnement aangaan bij belsimpel.nl zonder dubbel te hoeven betalen?

 

Of moet ik betalen voor beide contracten. Ook als beide abonnementen op een nummer staan bij dezelfde provider? 

icon

Beste antwoord door TugK 23 February 2021, 10:00

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt 4 maanden voordat je contract verloopt een verlenging aanvragen, ook via Belsimpel. Je krijgt je telefoon direct en de maandelijkse betaling start aansluitend aan je lopende abonnement. Geen dubbele kosten dus.

Voor eventuele vragen of garantie voor je toestel moet je de komende 2 jaar wel bij Belsimpel zijn. Zij kopen zelf hun toestellen is, die soms uit het buitenland komen waar ze het prijsverschil door kunnen maken. Voor het abonnement zelf kun je ook bij de Tele2 klantenservice terecht zoals nu.

Je kunt 4 maanden voordat je contract verloopt een verlenging aanvragen, ook via Belsimpel. Je krijgt je telefoon direct en de maandelijkse betaling start aansluitend aan je lopende abonnement. Geen dubbele kosten dus.

Voor eventuele vragen of garantie voor je toestel moet je de komende 2 jaar wel bij Belsimpel zijn. Zij kopen zelf hun toestellen is, die soms uit het buitenland komen waar ze het prijsverschil door kunnen maken. Voor het abonnement zelf kun je ook bij de Tele2 klantenservice terecht zoals nu.

Bedankt voor je reactie.

 

Wat als ik nu een tele 2 contract bij belsimpel aanga?

Wordt het dan ook omgezet of moet ik dan dubbelbetalen, omdat ik niet 4 maanden voorafgaand aan de verlengingsdatum een nieuw contract ben aangegaan? 

Reputatie 7
Badge +12

Het openbreken van een lopend simonly contract, wat nodig is als je nu een toestel wilt bestellen, kan alleen als je dat direct bij www.tele2.nl besteld. 

Het openbreken van een lopend simonly contract, wat nodig is als je nu een toestel wilt bestellen, kan alleen als je dat direct bij www.tele2.nl besteld. 

Dus als ik nu een tele 2 contract aanga bij belsimpel, moet ik dubbelbetalen? Twee abonnementen op een nummer?

 

Ik las in andere fora berichten dat ik een sim-only abonnement na 4 maanden en 2 betalingen kan omzetten naar een abonnement met toestel. Maar dit is dan dus alleen het geval als je bestelt bij Tele 2?

 

Ik heb al een toestel met tele 2 abonnement besteld bij belsimpel.nl. Ik heb ook aangeven dat ik nummerbehoud wil.  

Reputatie 7
Badge +12

Nee, zo werkt dat niet.  Als je al een nieuw abonnement hebt besteld kun je nu niet je 2 jarige sim only contract ontbinden en dat nummer ook nog eens intern op dat nieuwe abonnement zetten.

Dus inderdaad 2 abonnementen voor nu, of je Belsimpel nieuwe aanschaf binnen 14 dagen annuleren en het toestel terugsturen. Daarna kun je je lopende tele2 contract verlengen naar een abonnement met toestel. Omdat je nog langer dan 4 maanden in contract zit kan je lopende contract alleen bij verlenging direct bij Tele2 worden gedaan.

Nee, zo werkt dat niet.  Als je al een nieuw abonnement hebt besteld kun je nu niet je 2 jarige sim only contract ontbinden en dat nummer ook nog eens intern op dat nieuwe abonnement zetten.

Dus inderdaad 2 abonnementen voor nu, of je Belsimpel nieuwe aanschaf binnen 14 dagen annuleren en het toestel terugsturen. Daarna kun je je lopende tele2 contract verlengen naar een abonnement met toestel. Omdat je nog langer dan 4 maanden in contract zit kan je lopende contract alleen bij verlenging direct bij Tele2 worden gedaan.

Dank voor je snelle reactie.

 

Dus tele 2 contracten die via belsimpel worden aangeschaft door consumenten worden niet omgezet als je al een lopende sim-only tele 2 abonnement hebt. Je moet dan dus gewoon dubbel betalen.

 

Maar als je direct via Tele 2 een abonnement met toestel aanschaft kan het wel?

 

Het beleid die Tele 2 in deze situatie hanteert is dus afhankelijk van waar je een tele 2 abonnement aanschaft. Als klant wordt je via belsimpel voor hetzelfde abonnement anders geholpen/behandeld door Tele 2 voor een product van Tele 2? Ik vind dit vreemd. Weet jij toevallig waar ik dit terug kan lezen in het beleid?

 

Ik heb zojuist van belsimpel.nl de volgende reactie gekregen via mail: De verlenging van je abonnement gebeurt naadloos. Er ontstaan dus geen dubbele kosten en je blijft gewoon bereikbaar op je huidige telefoonnummer.

 

Het bericht dat ik van belsimpel hebt ontvangen klopt dus niet?

Reputatie 7

Als je een bestelling hebt gedaan met nummerbehoud dan wordt nummerbehoud afgewezen door Tele2 omdat je bestaande abonnement nog lang loopt.

Generiek klopt het antwoord van Belsimpel wel, ALS je kunt verlengen dan gaat het naadloos. In jouw geval kan je dus nog niet verlengen. Ik denk dat Belsimpel nog geen afwijzing van nummerbehoud heeft ontvangen van Tele2.

Indien je een abonnement bestelt zonder nummerbehoud dan heb je straks twee abonnementen.

Resellers ontvangen een premie op de verkoop van een abonnement. Die premie wordt te duur als er dan ook nog eens een abonnement (waarvoor misschien ook een premie is betaald) moet worden opgebroken. Dat abonnement gaat immers minder opleveren voor de provider.

Als je een bestelling hebt gedaan met nummerbehoud dan wordt nummerbehoud afgewezen door Tele2 omdat je bestaande abonnement nog lang loopt.

Generiek klopt het antwoord van Belsimpel wel, ALS je kunt verlengen dan gaat het naadloos. In jouw geval kan je dus nog niet verlengen. Ik denk dat Belsimpel nog geen afwijzing van nummerbehoud heeft ontvangen van Tele2.

Indien je een abonnement bestelt zonder nummerbehoud dan heb je straks twee abonnementen.

Resellers ontvangen een premie op de verkoop van een abonnement. Die premie wordt te duur als er dan ook nog eens een abonnement (waarvoor misschien ook een premie is betaald) moet worden opgebroken. Dat abonnement gaat immers minder opleveren voor de provider.

Dank voor je snelle reactie.

 

Ik heb een abonnement besteld met nummerbehoud.

 

Ik heb ook de online check gedaan op de site van belsimpel.nl

 

Ik kreeg daar de volgende reactie:

 

 

Maar ik kan dus achteraf nog een bericht ontvangen van belsimpel dat de verlenging van mijn tele 2 abonnement niet is gelukt. Wat ik daarna moet doen. Moet ik bij belsimpel uitvragen.

 

In dit geval moet ik dus niet dubbel betalen, omdat de verlenging wordt afgewezen?

Reputatie 7

Er staat specifiek dat je vervroegd mag verlengen, dat heb ik nog niet eerder gezien. Misschien is het sinds kort ook mogelijk via een reseller, maar dat is dan erg nieuw. Wacht de uitslag en terugkoppeling vanuit Belsimpel even af. Ofwel nummerbehoud wordt afgewezen ofwel vervroegd verlengen wordt alsnog goedgekeurd. Ik ben benieuwd!

Als je een bestelling hebt gedaan met nummerbehoud dan wordt nummerbehoud afgewezen door Tele2 omdat je bestaande abonnement nog lang loopt.

Generiek klopt het antwoord van Belsimpel wel, ALS je kunt verlengen dan gaat het naadloos. In jouw geval kan je dus nog niet verlengen. Ik denk dat Belsimpel nog geen afwijzing van nummerbehoud heeft ontvangen van Tele2.

Indien je een abonnement bestelt zonder nummerbehoud dan heb je straks twee abonnementen.

Resellers ontvangen een premie op de verkoop van een abonnement. Die premie wordt te duur als er dan ook nog eens een abonnement (waarvoor misschien ook een premie is betaald) moet worden opgebroken. Dat abonnement gaat immers minder opleveren voor de provider.

Dank voor je snelle reactie.

 

Ik heb een abonnement besteld met nummerbehoud.

 

Ik heb ook de online check gedaan op de site van belsimpel.nl

 

Ik kreeg daar de volgende reactie:

 

 

Maar ik kan dus achteraf nog een bericht ontvangen van belsimpel dat de verlenging van mijn tele 2 abonnement niet is gelukt. Wat ik daarna moet doen. Moet ik bij belsimpel uitvragen.

 

In dit geval moet ik dus niet dubbel betalen, omdat de verlenging wordt afgewezen?

 

Trouwens vergeten te melden. Het abonnement dat ik bij belsimpel bestel is 5g onbeperkt internet die is 27 euro per maand ipv de 25 per maand voor 4g plus die ik nu betaal.

 

Gaat de abonnement in deze situatie ook minder opleveren voor Tele 2 als provider?

Er staat specifiek dat je vervroegd mag verlengen, dat heb ik nog niet eerder gezien. Misschien is het sinds kort ook mogelijk via een reseller, maar dat is dan erg nieuw. Wacht de uitslag en terugkoppeling vanuit Belsimpel even af. Ofwel nummerbehoud wordt afgewezen ofwel vervroegd verlengen wordt alsnog goedgekeurd. Ik ben benieuwd!

 

Oke. Ik ben ook benieuwd. Ik zal jullie op de hoogte houden.

 

Bedankt voor alle hulp @eric en @pipodeclown ik waardeer het enorm.

Reputatie 7
Badge +12

Graag gedaan. Ik blijf het vreemd vinden dat Belsimpel spreekt over vervroegd verlengen maar je dan een nieuw abonnement verkopen en zeggen dat je nummerbehoud moet aanvragen? Belsimpel is jouw verkoper, doet claims op hun website en zijn dus jouw eerste aanspreekpunt voor vragen over deze deal. Zij hebben systemen en een speciale hulplijn met Tele2 om zaken op te lossen.

Graag gedaan. Ik blijf het vreemd vinden dat Belsimpel spreekt over vervroegd verlengen maar je dan een nieuw abonnement verkopen en zeggen dat je nummerbehoud moet aanvragen? Belsimpel is jouw verkoper, doet claims op hun website en zijn dus jouw eerste aanspreekpunt voor vragen over deze deal. Zij hebben systemen en een speciale hulplijn met Tele2 om zaken op te lossen.

 

Ik heb zojuist reactie terug gehad van Tele 2 dat de verlenging goed is gegaan. En van Belsimpel.nl heb ik niks gehoord over een afzegging/annulering.

 

Ik zie ook in de tele 2 app dat de data (en soort 5g) van mijn abonnement is veranderd. De voorverlenging is dus wel gewoon goed gegaan. Het is dus wel gewoon mogelijk om via een reseller een tele 2 sim only abonnement om te laten zetten naar een tele 2 abonnement met toestel.

Reputatie 7
Badge +12

Bij een verleninging komt er geen nummerbehoud aan te pas. Dat was misschien de verwarring in je eerste post. Maar wij hebben wel weer geleerd dat een verlening met openbreken van een simonly contract nu dus ook via retail mogelijk is.

Reputatie 7

Graag gedaan. Ik blijf het vreemd vinden dat Belsimpel spreekt over vervroegd verlengen maar je dan een nieuw abonnement verkopen en zeggen dat je nummerbehoud moet aanvragen? Belsimpel is jouw verkoper, doet claims op hun website en zijn dus jouw eerste aanspreekpunt voor vragen over deze deal. Zij hebben systemen en een speciale hulplijn met Tele2 om zaken op te lossen.

 

Ik heb zojuist reactie terug gehad van Tele 2 dat de verlenging goed is gegaan. En van Belsimpel.nl heb ik niks gehoord over een afzegging/annulering.

 

Ik zie ook in de tele 2 app dat de data (en soort 5g) van mijn abonnement is veranderd. De voorverlenging is dus wel gewoon goed gegaan. Het is dus wel gewoon mogelijk om via een reseller een tele 2 sim only abonnement om te laten zetten naar een tele 2 abonnement met toestel.

Als allerlaatste controle: je postte eerder een plaatje van de verleng check, maar je daadwerkelijke bestelling is ook een verlenging geweest, toch? Of heb je een nieuwe bestelling gedaan met nummerbehoud? Staat er en de bevestiging dat het echt gaat om een verlenging?

Graag gedaan. Ik blijf het vreemd vinden dat Belsimpel spreekt over vervroegd verlengen maar je dan een nieuw abonnement verkopen en zeggen dat je nummerbehoud moet aanvragen? Belsimpel is jouw verkoper, doet claims op hun website en zijn dus jouw eerste aanspreekpunt voor vragen over deze deal. Zij hebben systemen en een speciale hulplijn met Tele2 om zaken op te lossen.

 

Ik heb zojuist reactie terug gehad van Tele 2 dat de verlenging goed is gegaan. En van Belsimpel.nl heb ik niks gehoord over een afzegging/annulering.

 

Ik zie ook in de tele 2 app dat de data (en soort 5g) van mijn abonnement is veranderd. De voorverlenging is dus wel gewoon goed gegaan. Het is dus wel gewoon mogelijk om via een reseller een tele 2 sim only abonnement om te laten zetten naar een tele 2 abonnement met toestel.

Als allerlaatste controle: je postte eerder een plaatje van de verleng check, maar je daadwerkelijke bestelling is ook een verlenging geweest, toch? Of heb je een nieuwe bestelling gedaan met nummerbehoud? Staat er en de bevestiging dat het echt gaat om een verlenging?

Ik heb een nieuwe bestelling geplaatst op de site van belsimpel.nl en heb tijdens de  bestelling aangegeven dat ik mijn huidige nummer wil meenemen of verlengen (zie meegestuurde screenshots). En de uiteindelijke bestelling is een verlenging geweest.

 

 

Reputatie 7

Check ✅