beantwoord

Spookverlenging mobiel abonnement

  • 3 May 2022
  • 9 reacties
  • 97 x bekeken

Reputatie 2

Ik heb al jaren een maandelijks opzegbaar mobiel abonnement,

Ik heb vorige maand mijn abonnement aangepast om wat meer data in de vakantie te hebben. Ik mocht het niet in dezelfde maand terugveranderen.

Op 2e dag nieuwe maand dus weer abonnement aangepast (minder belminuten, minder data). Dat ging goed.

Vandaag (3e dag van de maand) krijg ik aan eind van de dag ineens een sms "leuk dat je bij ons blijft”  en is mijn abonnement ineens verlengd, met een andere databundel en erger nog voor 2 jaar!

Leest hier een moderator mee die hier wat mee kan?

Ik wil gewoon mijn oude situatie terug. Liefst zonder een half uur bij de klantenservice in de wacht te hangen (wachttijden zijn erg lang op het moment) want dat is een kwart van mijn maandbundel… Dus vandaar eerst in het forum.

 

Wat ook vreemd is, is dat als ik nu de bundel aanpas ik geen korting meer krijg en bij een downgrade van de databundel van 10GB → 5GB i.p.v. 14 euro ineens 22 euro moet gaan betalen. Dat kan toch niet kloppen? Helft van de data voor anderhalf keer de prijs?

icon

Beste antwoord door titusvh 4 May 2022, 14:15

Bekijk origineel bericht

9 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hi @titusvh

Oei! Dat klinkt heel erg vreemd dit. Wil je mij een DM sturen met de volgende gegevens die bij het abonnement horen? Je telefoonnummer, adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer? Dan ga ik kijken wat er precies is gebeurd en hoe we dit kunnen oplossen! 

Reputatie 2

Hoi Johrick,

Vanuit het systeem zal het vast wel logisch zijn ergens, maar vanuit ons als gebruikers wat minder :-)

PM gestuurd.

 

Reputatie 2

Het mysterie is opgelost. Al snel na het aanleveren van gegevens aan Johrick werd ik teruggebeld.

Ironisch genoeg is Juist door de beste klantvriendelijke bedoelingen van Tele2 in combinatie met een misverstand deze - voor mij - spookverlenging ontstaan. Het is snel en prettig opgelost door een vriendelijke medewerkster.

Reputatie 2

Aanvulling: 

De foute bedragen bij aanpassen van abonnement die ik noemde is volgens de Tele2 medewerkster een fout. Zij kan wel voor "normale” bedragen aanpassen.

Ik hoop dat ik ervan kan uitgaan dat als ik in de toekomst ivm vakantie weer een hogere bundel nodig heb onderstaande bedragen niet werkelijk gerekend gaan worden! Nog beter is het als de app/website hier juiste bedragen tonen. Onderstaande kan niet de bedoeling zijn.

 

Dit ging voor mijn spookverlenging overigens wel altijd goed. Daar stond bij elke bundel een van/voor optie.

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Graag gedaan, ook namens mijn collega! Wij zijn er natuurlijk om je te helpen. Ik heb het meteen voor je nagevraagd hoe het kan dat deze bedragen online in jouw omgeving staan. Op dit moment lijkt er een fout in de website te zijn waardoor de bedragen niet goed worden weergegeven, we zijn dit aan het onderzoeken en hopen dit zo snel mogelijk opgelost te hebben. 

Ik ben blij dat alles weer goed staat zoals het hoort, bij jou! Laat je het ons weten als wij nog iets kunnen doen? Dan doen wij natuurlijk weer ons best!

Reputatie 2

Graag gedaan, ook namens mijn collega! Wij zijn er natuurlijk om je te helpen. Ik heb het meteen voor je nagevraagd hoe het kan dat deze bedragen online in jouw omgeving staan. Op dit moment lijkt er een fout in de website te zijn waardoor de bedragen niet goed worden weergegeven, we zijn dit aan het onderzoeken en hopen dit zo snel mogelijk opgelost te hebben. 

Ik ben blij dat alles weer goed staat zoals het hoort, bij jou! Laat je het ons weten als wij nog iets kunnen doen? Dan doen wij natuurlijk weer ons best!

Ik zie inmiddels een topic met precies hetzelfde probleem van 9 maanden geleden, het lijkt dus hardnekkig.

Bij deze ga ik er dan vanuit dat deze hoge prijzen inderdaad fout zijn.

Merk op dat deze fout dus wel tot extra dure telefonische klantcontacten voor Tele2 gaat leiden...

 

Reputatie 5
Badge +6

Ik snap je gedachtegang, weet dat wij er alles aan doen om dit zo snel mogelijk verholpen te hebben. Thanks voor je oplettendheid! Hopelijk gaat dit niet meer voorkomen als het is opgelost! 😊

Reputatie 7
Badge +8

Als je daardoor hoge telefoon kosten hebt gehad, vermeld die dan ook. 

Daar kan de moderator ook iets voor je doen! 

Reputatie 2

Als je daardoor hoge telefoon kosten hebt gehad, vermeld die dan ook. 

Daar kan de moderator ook iets voor je doen! 

Dank je voor de tip!

Snel handelen zonder dat ik zelf hoefde te bellen (met dank aan de moderator) heeft onnodige kosten voorkomen.

Reageer