beantwoord

Service nummer 0900

  • 11 April 2024
  • 7 reacties
  • 64 x bekeken

ik heb onlangs de service nummer van abn amro gebeld 0900-0024

nu zie ik op mijn rekening XXX van 10 april 2024 dat hiervoor kosten door tele2 zijn afgeboekt

Nationaal Bestemming Datum Start Duur Bedrag 09000024 Servicenummer 04-03-2024 14:00:58 00:25:59 minuten => € 3,51 ik ben vaste klant van abn amro

“De kosten van een 0900 nummer zijn aan regels gebonden. Gebruikt een organisatie het 0900-nummer als helpdesk voor bestaande klanten, dan mag je hiervoor geen tarief rekenen. Gebruik je het nummer voor nieuwe klanten, dan geldt een maximum tarief van € 1,40 per gesprek of € 0,90 per minuut.”

Als ik nu de service nummer 020-7544444 (12 cent per minute) van Tele2 zou bellen ben ik voor de klacht ook weer geld kwijt dus graag via deze weg een antwoord. 

[Rekeningnummer verwijderd door moderator. Zet geen persoonlijke gegevens openbaar]

icon

Beste antwoord door eric 11 April 2024, 20:14

Bekijk origineel bericht

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @chiara.pv 

Van de regel dat het voor bestaande klanten van een eigenaar van een 0900 nummer gratis moet zijn herken ik niet.  Dat kan een provider toch ook niet weten? 

Waarschijnlijk bedoelt die tekst die jij daar leest dat voor klantenservice geen extra kosten in rekening gebracht mogen worden. Dat kiest zo'n organisatie voor een standaard tarief alsof je een normaal , b.v. 010, nummer belt. Die normale belkosten moet een provider wel in rekening brengen. Indien niet gewenst dan had de bank een 0800 nummer moeten kiezen. Dan betaald de bank de provider geld voor het afhandelen van dat gesprek.

ABN weet heel goed of een bestaande klant belt of een nieuwe want dat horen ze tijdens het gesprek wel. Je wordt altijd naar je rekening en andere gegevens gevraagd. Maar goed weet ik het voor de volgende keer, maar raar vind ik het alsnog. bedankt

Reputatie 7
Badge +12

Abn weet dat wel, maar de telefoon provider factureert afhankelijk welk nummer hun abonnee belt, niet of ze ergens wel of geen klant zijn.

ik snap het maar dan is het geen “gratis” servicenummer zoals in eerdere text wordt voorgeschoteld +> dan mag je hiervoor geen tarief rekenen

Reputatie 7
Badge +12

Waar lees je dat laatste statement van jou? Want alleen een 0800 nummer is zonder tarief voor de beller. Elk ander nummer kost de beller altijd geld, ook al komt het uit een bundel o.i.d.

Zie info van de ACM:

 

de kosten van een 0900 nummer zijn aan regels gebonden - Google Search

Google

maar inmiddels snap ik ook dat het niet gratis is.

Reageer