beantwoord

Nummer al overgezet terwijl ik nog opzegtermijn heb

  • 15 May 2023
  • 2 reacties
  • 57 x bekeken

 

Ik heb mij eergisteren aangemeld bij jullie met daarbij aangegeven dat jullie mijn abonnement zouden opzeggen. Ik ben daar natuurlijk vanuit gegaan, dat jullie mijn opzegtermijn bij mij huidige provider zouden opvragen.

 

Nu hebben jullie het abonnement per vandaag omgezet, ik nog niet in bezit ben van jullie simkaart, met als gevolg dat ik nu onbereikbaar ben.

 

Daarnaast begrijp ik niet waarom het zo snel is overgezet, dit omdat ik een maand opzegtermijn heb.

 

Ik heb telefonisch contact gehad met iemand van de servicedesk, welke mij een email zou sturen, dat ik:

1. Geen dubbel facturing zou krijgen. Voor mij is onduidelijk wat de einddatum voor mijn budgetmobiel precies is. 

2. Vergoeding zou ontvangen voor de dagen dat ik onbereikbaar ben.

 

Ik heb nog geen email van jullie mogen ontvangen, vamdaar dat ik deze email stuur.

Graag verneem ik een bevestiging en verduidelijking hoe een en ander nu geregeld gaat worden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Tim van Egdom

icon

Beste antwoord door eric 16 May 2023, 11:28

Bekijk origineel bericht

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De latende provider moet aangeven wat je opzegtermijn is. ALs je nummer prepaid is dan is er geen sprake van een opzegtermijn, en bij anderen die nog in contract zitten kan nummerportering soms pas na 2-3 maanden plaatsvinden. 

Als de oude provider je nummer direct vrijgeeft, dan gaat het proces ook gelijk lopen. Als je jezelf eergisteren hebt aangemeld, dan zou de simkaart vandaag of morgen binnen moeten zijn. Als het nummer als geporteerd is, dan komen mensen die jou nu bellen uit in de Tele2 voicemail. Die kun je straks uitluisteren. 

Reputatie 7
Badge +12

Hey Tim, welkom op de Community en in onze Tele2 familie! Zoals @eric ook aangaf, in de meeste gevallen heb je inderdaad 1 maand opzegtermijn, maar het ligt er ook een beetje aan. Ik weet niet precies welke regels je vorige provider hanteerde. Dit zou je nog eens bij ze na moeten vragen. Ik zie dat nummerbehoud op 14 mei al was goedgekeurd door je vorige provider. Volgens het systeem was je simkaart ook al bezorgd. Vandaar dat nummerbehoud al op de 15e kon plaatsvinden. Je had de simkaart dus niet ontvangen? Dat is wel apart en mijn excuses voor het ongemak!

Ik zie dat er inmiddels een nieuwe simkaart is besteld, dus dat is mooi. Ook is er inderdaad een vergoeding toegezegd, je kunt zoals besproken simpelweg weer even bellen met mijn collega’s van de klantenservice zodra je je nieuwe simkaart hebt ontvangen. Zij kunnen de case waarin dit is toegezegd ook inzien en dan is het binnen no time voor je geregeld! 

Over de dubbele factuur; de factuur die je nog ontvangt van je oude provider is verbonden aan de einddatum die je bij hun had. Ik neem aan dat de einddatum van je oude provider op 14 mei is, aangezien je abonnement met nummerbehoud bij ons op 15 mei van start is gegaan. Je zal daarom ook geen dubbele factuur krijgen. Je betaald bij je oude provider voor de periode dat je via hun bereikbaar was, en van ons (1 maand achteraf) vanaf 15 mei. Maar informeer absoluut even bij je oude provider om te controleren of alles goed is! Laat het me dan ook gerust weten.

Ik hoop dat ik je zorgen hiermee heb kunnen wegnemen en dat je meer duidelijkheid hebt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. We staan voor je klaar! 😄

Reageer