beantwoord

Nieuwe simkaart activatie lukt niet

  • 10 January 2021
  • 3 reacties
  • 260 x bekeken

Hallo,

Al bijna 2 jaar heb ik een unlimited sim-only abonnement bij Tele2 met dezelfde simkaart zonder enige issues. Kort geleden heeft Tele2 aangegeven dat ik overgezet zou worden op het betere 4G-netwerk. Zelf moest ik ervoor zorgen dat de telefoon ‘s nachts en overdag gewoon aan zou staan, zodat de overgang naar het nieuwe netwerk voltooid kon worden.

Volgens mij is in de nacht van 7 op 8 januari 2021 de overgang gestart, maar helaas niet gelukt ondanks dat de telefoon ten alle tijden heeft aangestaan, omdat ik op 8 januari wakker werdt zonder mobiel netwerk en internet connectie. 

Nog dezelfde dag had ik een nieuwe simkaart aangevraagd welke ik vandaag (10 januari) in de brievenbus heb aangetroffen. Jammer genoeg werkt deze ook niet, waarschijnlijk omdat deze nog geactiveerd moet worden.

Bij de aangegeven stappen voor het activeren wordt er echter geen SMS verzonden naar de oude simkaart (wat opzich logisch is, want deze is niet aangesloten op het nieuwe netwerk) dus lukt het activeren niet. 

Verder verwijst de klanten service chatbot ‘Tara’ mij naar de simkaart-activeren pagina in mijntele2 en gaf ook aan dat ik de klantenservice kon bellen tussen 9 en 20 uur op een doordeweekse dag. Alleen bellen naar de klantenservice gaat niet lukken aangezien mijn simkaart niet werkt. 

Kan iemand van het forum mij verder helpen hoe ik deze dan wel kan activeren?

Alvast bedankt!

Toine

icon

Beste antwoord door Twanska 11 January 2021, 09:45

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Activeren van deze sim gaat dan inderdaad alleen nog via de klantenservice. Die zijn morgenochtend weer bereikbaar.

Reputatie 7

Of tijdens openingstijden via de chatbot naar een medewerker vragen.

Of tijdens openingstijden via de chatbot naar een medewerker vragen.

Precies dit! Ik dacht dat de chatbot alleen zou doorverwijzen naar een medewerker middels een telefoon nummer. Net weer via de chatbot de activatie vraag gesteld en deze heeft mij doorgestuurd naar een mederwerker live chat. Mijn probleem is nu verholpen. 

Voor degene die hier ook last van hebben; zorg dat je de volgende informatie alvast weet:

  • Volledige naam
  • Geboortedatum
  • Volledig adres incl. postcode en woonplaats
  • Laatste 4 cijfers van het bij Tele2 bekende rekeningnummer

Dan wordt het snel verholpen.