beantwoord

Abonement afzeggen

  • 1 May 2021
  • 2 reacties
  • 136 x bekeken

Beste Tele2,

Ik heb ongeveer 3/4 maanden geleden een telefoon abonnement (IPHONE XR) bij jullie gehaald via Mobile.NL. Al mijn facturen die ik binnen die maanden heb gekregen zijn allemaal netjes afbetaald. Ik heb de abonnement via mijn vader aangevraagd en na de eerste factuur heb ik de rekeningnummer veranderd naar mijn rekening nummer. Ik ben zelf 16 jaar oud. 

Ik heb dus nu paar privé problemen met mijn vader waardoor het heel lastig voor mij gaat worden of zelfs helemaal niet kan betalen vanaf volgende maand. Ik wil mijn vader ook hiervoor niks melden anders krijg ik nog meer problemen met hem. 

Ik heb nu 435 euro openstaande toestelkrediet. Ik wilde vragen of er een manier was om dit op te lossen? B.V doormiddel van afzeggen of iets anders? De telefoon is nog helemaal goed in staat. Geen krassen, geen schade niks. De batterij conditie is wel 98%. 

Ik weet dat dit waarschijnlijk een heel groot probleem zal zijn maar ik weet echt niet wat ik ermee moet doen. Ik heb echt heel veel spijt dat ik deze abonnement op mijn naam heb gezet. Ik kon beter na 2 jaar als ik 18 werd de abonnement nemen. Heel domme actie van mij. Mijn oprechte excuses ervoor! Er is geen weg meer terug, daarom wil ik met jullie bespreken hoe we dit kunnen oplossen!

Alvast heel erg bedankt.

icon

Beste antwoord door eric 1 May 2021, 14:46

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Fatah ,

Allereerst is het goed aan te geven dat jij niet in de problemen zit met Tele2. Je vader heeft immers “getekend” voor het abonnement en ook de telefoon met zijn ID in ontvangst genomen. Alleen het feit dat je vader het rekening nummer voor de incasso heeft veranderd, heeft niet de tenaamstelling van het abonnement veranderd.  Op het moment dat de facturen niet meer betaald worden zal uiteindelijk een incassobureau bij HEM terecht komen, niet bij jou.

Je kan inderdaad pas als je 18 jaar bent een abonnement op eigen naam afsluiten en zeker omdat er tegenwoordig ook een BKR registratie aan vast zit als je een toestelbundel van meer dan €250,- besteld.

Een oplossing met jou bespreken zal Tele2 ook niet doen, jij bent immers niet de contractant en zelfs nog minderjarig. Je vader kan wel met Tele2 bellen, maar hij kan niet zomaar van het abonnement af. Wel kan hij het toestel in één keer afbetalen. Dat verlaagd de maandelijkse kosten tot alleen de spraak en data bundel. Hier vind hij meer informatie en je kan dit doen via mijn.tele2.nl.  Als je het toestel via marktplaats, of aan een vriend verkoopt kun je er vast nog (meer dan) € 435 voor krijgen en dat aan hem geven. 

ALs je echt dit niet met je vader kan bespreken, raadpleeg dan een familielid, oom/tante/oudere neef o.i.d. Maar nogmaals, je vader heeft straks het probleem, jij niet. Maar ik snap dat je dat ook wilt voorkomen.

 

 

 

 

Reputatie 7

De telefoon en abonnement zijn via een retailer gekocht, niet rechtstreeks via Tele2. Tele2 heeft een goede controle op identiteit, van de retailer weet ik dat niet. Je vader is de contractant en is verantwoordelijk voor het abonnement en betaling, tenzij je vader er niets vanaf weet en jij identiteitsfraude hebt gepleegd, wat strafbaar is.