Welkom! Lees dit eerst wanneer je hier nieuw bent.

  • 8 July 2021
  • 0 reacties
  • 1022 x bekeken
Welkom! Lees dit eerst wanneer je hier nieuw bent.
Reputatie 7
Badge +12

Welkom bij onze Community! Heb je een vraag en ben je op zoek naar het antwoord? Ben je hier om mede klanten te helpen? Of ben je hier om op de hoogte gehouden te worden over storingen, of juist gave evenementen en nieuwtjes? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Hier op de Community doen we aan meer dan alleen vragen stellen en oplossingen bieden. Op deze pagina leggen we je graag uit wat je hier allemaal kunt verwachten, en waarom we doen wat we doen:

  • Hoe werkt de Community?
  • Vind het in de Wiki
  • Gebruik de zoekfunctie
  • Help de Community
  • Hoe start je een topic?
  • Wie is wie?
  • Hoe gaan we online met elkaar om?
  • Gezelligheid en toffe content

 

Hoe werkt de Community?

Onze community is een klant-helpt-klant-community. Dat houdt in dat alle vragen gesteld worden aan mede-klanten. Houd hier dus rekening mee wanneer je een topic opent en een vraag stelt. Voordat je een vraag stelt raden we je aan eerst op zoek te gaan naar het antwoord in de Wiki. Dat is immers veel sneller dan wachten op een reactie.

Wanneer het antwoord dat je zoekt er niet tussen staat, of je kunt het niet vinden, open dan een topic en stel een vraag. Om iets op de community te kunnen plaatsen heb je een profiel nodig. Vul deze zo compleet mogelijk in zodat, mocht het nodig zijn, het community team direct je gegevens erbij kan pakken. Hierdoor krijg je sneller een antwoord op je vraag. Hoe je een profiel aanmaakt lees je hier.

 

Vind het in de Wiki

De Wiki bestaat uit drie delen. Hier vind je informatie terug over de veelgestelde vragen op de Community. Denk dan aan:

  • Community WikiHoe werk het platform? Onze Bereikbaarheid. Wie is wie?
  • Thuis WikiInformatie over je modem en informatie over andere Thuis-diensten.
  • Mobiel WikiInformatie over je mobiele telefoon (verrassend), middels handige toestelhulp.

 

Gebruik de zoekfunctie

De zoekbalk helpt je om makkelijk je antwoord te vinden. Met de zoekbalk kun je namelijk filteren op:

 

 

Tip: Veel actuele zaken vind je terug op de homepage en in de Community. De Wiki is zeer handig om algemene informatie te vinden, zoals instellingen voor je apparaten, processen, en FAQ’s.

Bron:
In welk gedeelte van de Community wil je zoeken? Er zijn twee opties:

  • De WikiEen database vol kennisartikelen, die je helpen met je vraag.

  • De CommunityWaar alle gesprekken plaatsvinden, of als je wilt kijken of een vraag recentelijk al is gesteld (vaak wel namelijk).

Topic type:
Filteren op het type topic maakt het vinden nog makkelijker. Je kunt kiezen uit:

  • ArtikelAlle topics vanuit het Community team. Denk aan: kennis- en redactieartikelen.

  • ConversatieAlle topics waar een gesprek plaatsvind. Hoeft geen antwoord te komen. 

  • EventZoek tussen aankomende en events die al geweest zijn. Ben je er volgende keer ook bij?

  • VraagAlle klantvragen. Deze worden vooral beantwoord door mede-klanten (bijvoorbeeld door de Goldmembers). Hier wordt altijd een antwoord gemarkeerd (door de topicstarter, de Goldmembers, of het Community team). 

Community categorie:
Zoek hier gericht naar topics in de Community. De verschillende categorieën zijn:

  • CommunityVragen en conversaties over Community dingen, zoals je account (gebruikersnaam, wachtwoord). Maar ook leuke topics vanuit het Community redactieteam.
  • ThuisAlle vragen en gesprekken rondom je Thuis-diensten.
  • MobielAlle vragen en gesprekken rondom je Mobiele-diensten.

Zoek in de Wiki:
Dat wil je. Omdat zoeken in de Wiki je helpt je antwoord zo snel mogelijk te vinden. Dit zijn namelijk artikelen die we hebben samengesteld op basis van de meest gestelde vragen op de Community. De verschillende opties zijn:

  • Community Wiki: Informatie over hoe de Community werkt en hoe je het best naar informatie zoekt.
  • Thuis Wiki: Informatie die je helpt snel weer online te komen. Of hoe je bepaalde dingen instelt in je modem, zoals je WiFi. Altijd handig.
  • Mobiel Wiki: Alles wat je moet weten voor je mobiel. Zoals: Hoe werkt het reparatieproces? Hoe zit het met de levertijden? 

Tag:
Tags zijn steekwoorden die je kunt toevoegen aan je topic om het beter vindbaar te maken. Ze geven aan hoe vaak een tag op een topic is geplaatst. Op deze manier zie je snel dat er meer mensen over het onderwerp praten.

 

 

Help de Community

Op de Community moedigen wij klanten aan om andere klanten te helpen. Zie jij een vraag van een klant en weet jij het antwoord, omdat je bijvoorbeeld hetzelfde hebt meegemaakt, reageer dan gerust. De Community zal je zeker dankbaar zijn!

De Community is een grote plek met veel informatie, categorieën en topics, maar we proberen het zo makkelijk mogelijk voor je te maken om door de Community te navigeren en het team te herkennen. Natuurlijk is er ook altijd de zoekbalk. Gebruik hier goede zoekwoorden die met jouw vraag te maken hebben om relevante topics te vinden.

 

Hoe start je een topic?

Kan je geen informatie vinden over jouw vraag? Geen probleem! Je maakt dan een nieuw topic aan met een duidelijke titel, de juiste categorie en een duidelijke vraag met volledige en relevante informatie, zodat de Community je zo goed en snel mogelijk kan helpen. Tip: Zet nooit gevoelige informatie, zoals je 06-nummer, rekeningnummer, adres of e-mailadres openbaar! Let hier ook bij het uploaden van screenshots en foto’s op.

Je kan al deze informatie in je account invullen. Zorg dat je dit doet, want op deze manier kunnen moderators je sneller en beter helpen! Hoe je je profiel aanmaakt en invult lees je hier.

 

Wie is wie?

Je stelt je vraag dus aan de community, aan mede-klanten. Binnen de community is er een groep klanten actief die zich dagelijks inzet om andere klanten te helpen, onze Goldmembers.

In sommige gevallen heb je echt het community team nodig. Bijvoorbeeld bij een lijnmeting, of wanneer betalingen nagekeken moeten worden. Met andere woorden, wanneer het klantsysteem geraadpleegd moet worden. In deze gevallen wordt het team door de Goldmembers op de hoogte gesteld.

Het community team is dagelijks bezig met het optimaliseren van onze dienstverlening. We zorgen voor betere service-informatie, toffe content, en natuurlijk het doorvertalen van jullie stem binnen de organisatie. Om dat zo goed mogelijk te kunnen doen vragen we jullie ons geen privéberichten te sturen, maar je vraag te richten aan de community. Wie het Community team is en hoe je hier deel van kunt worden, lees je hier.

 

Hoe gaan we online met elkaar om? 

Op de community zijn mensen actief. Mensen van vlees en bloed, mensen met gevoel. Hoe gaan we online met elkaar om? Met respect, dat is logisch!

Om hier geen onduidelijkheden over te laten bestaan hebben we een aantal ‘huisregels’ opgesteld. Neem deze goed doorJe vindt deze hier.

 

 Gezelligheid en toffe content!

Gaat alles gewoon goed en ben je hier voor de gezelligheid? Dan is de Community ook zeker de plek voor jou! Naast het beantwoorden van vragen, hebben we ook veel leuke, interessante en leerzame topics voor jou in petto! Denk hierbij aan Sporten & Gezondheid, Muziek, Games, Films, Eten en heel veel andere toffe onderwerpen. Ook organiseren wij regelmatig (online) evenementen, livestreams, uitdagingen en challenges in allerlei soorten content! Houd jij van schrijven over bepaalde onderwerpen? Dan nodigen wij jou uit om creatief te zijn en een leuk topic te schrijven! Heb je meer ideeën? Ook die horen we graag!

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer